2017-08-20, 02:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det stora flertalet kommer dock att förknippas med de som skrek "ut med packet".

De borde hållit fast vid orginalplanen, en tyst manifestation.

Ärligt talat; Nej! Men sen är jag kanske partisk. Men folk måste börja göra motstånd. Allt utan våld är bra. Våld kommer vara bra när det behövs.
Citera
2017-08-20, 02:42
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmsodermalm
Trivs fett bra med alla afghanerna på söder. Då slipper man se er idioter på gatorna. Istället sitter ni här på och gråtrunkar ikapp. Misslyckade jävla socfall. Håll er i skogarna.

Gick in i denna tråden, just nu. Oj, det är smärtsamt läsa, bs SV.
Citera
2017-08-20, 02:46
Medlem
Regeringen vet nog om att ifall de backar nu kommer detta bli ett återkommande event.

Pinsamt hur motdemonstrationen gick till. Vilka idioter!
Citera
2017-08-20, 02:50
Medlem
pinger99s avatar
Att öppna sina hjärtan och plånböcker är allt annat än en symbolisk handling.
Det är ett livslångt åtagande med riktiga och verkliga utmaningar och inga flyktvägar ur det.

Väldigt farligt att ett knippe illvilliga, psyksjuka, förståndshandikappade eller naiva journalister/politiker/tjänstemän kan få oss i en sådan sits att lagen åsidosätts för att mätta godheten hos några få.
Citera
2017-08-20, 02:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmsodermalm
Trivs fett bra med alla afghanerna på söder. Då slipper man se er idioter på gatorna. Istället sitter ni här på och gråtrunkar ikapp. Misslyckade jävla socfall. Håll er i skogarna.

Förstår att du är sugen. Kul att du nu har nya lekkamrater, eftersom inga normala folk vill umgås. Men som tur är har du nu en kanonmöjlighet att ta in 3-4 skäggisar i ditt hem. Ni kan leka lite lekar och kramas. Måste kännas fint?

Vi som är lite mer normala vill mest att de ska kastas ut så fort som möjligt.
Citera
2017-08-20, 02:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag är född och uppvuxen i Stockholm så jag vet vad jag pratar om till skillnad mot de flesta av er sd skallar.

Intressant. Jag föddes i södra Stockholm 1981. Uppväxt där och bor fortfarande kvar. Jag har ganska bra uppfattning om hur det var och hur det blev. Det är ingen solskenshistoria.
Citera
2017-08-20, 02:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo det är det såklart eftersom de flesta SD skallar är onda fördomsfulla och allmänt obildade. Jimpa och Kenta tackar gud varje dag för att ni finns. Utan er skulle de troligen sitta inne stämpla eller jobba på posten. Nu njuter de istället av skattebetalda lyxfrukostar och rosa champagne.

Samtidigt vet du att SD har fler högutbildade än SD? Annars har du dålig koll. Men har inget med afghanerna att göra dock.

Afghanerna ska hem. Punkt slut.
Citera
2017-08-20, 03:03
Medlem
Miss Khavari vädjar stort till aktivistromantik och "white guilt"-känslor och DN hänger troget på, På båda hållen finns hipstervänstern med och scriptar vad som ska sägas och berättas, och hur:

http://www.dn.se/sthlm/det-racker-inte-att-visa-sitt-stod-man-maste-gora-nagot/ (premium-artikel av den djupt involverade Emma Bouvin)

I artikeln skriver Emma Bouvin att hazarerna insisterar på att ingen enskild person ska få för mycket ljus på sig, det är minsann stejken som är viktigast - samtidigt gör Emma både i huvudtexten ich i bildspelet allt för att måla ut Khavari som en idol, en folktalare och organisatör av guds nåde. Nästan varenda bild i bildspelet har huckletjejen centralt placerad och en storögt beundrande bildtext.

Citat:
Ursprungligen postat av DN
Bild 8 av 10. Alla vill krama Fatemeh. De här kvinnorna försöker övertala Fatemeh att börja med politik. De säger att hon borde bli politiker.

Gabba Gabba Hey!

Edit: Nej, det nåste bli ett citat till - DN:s sentimentala personcentrering och satsning på "personal stories" som får axla rollen som argument når en paroxysm i den här biten:

Citat:
Ursprungligen postat av DN
Den första veckan i Sverige hörde hon en man tala och hon gillade hans röst, hans sätt att prata, även om hon inte förstod orden.

– Jag frågade min storebror vem han var och han berättade att det var statsministern, Stefan Löfven. När min lärare senare frågade vad jag ville bli när jag blir stor sa jag ”jag ska bli Stefan Löfven”. Alla skrattade åt mig. Jag blev jättearg, men jag menade ju ”jag ska bli som en Stefan Löfven”.

Efter detta började skolkamraterna kalla Fatemeh för Stefan Löfven.

– Alla sa ”godmorgon Stefan!” och jag kände att de såg mig som Stefan, jag kände att det gav mig makt, säger Fatemeh och ler åt minnet.

– Men när han gjorde klart att han inte skulle ge någon andra chans till ensamkommande barn, då skämdes jag. Den dagen när alla sa ”hej Stefan”, så svarade jag ”Vem är Stefan? Jag är Fatemeh.”

*facepalm* Det här sättet att skriva kommer raka vägen från narcissistiska fanzines, egobloggar och kvällstidningar.
Senast redigerad av HepCat-X 2017-08-20 kl. 03:33.
Citera
2017-08-20, 04:01
Bannlyst
Nu har jag hunnit titta på lite bilder från Medis tidigare idag och det är ju precis exakt som jag sa - de som stödjer afghanernas kamp är MÅNGA FLER än nazisterna som vill ha ut dem. Detta är en folkrörelse, och jag hoppas att även ni mest inskränkta inser det snart. Det är en sak att sitta instängd på ett forum och konstant cirkelrunka varandra med lögner, men nån gång måste man väl vakna och inse fakta..? Eller är det som i Inception där er alternativa verklighet blivit det enda ni känner till?

Tragiskt, hursomhelst. Både skrattar åt och tycker synd om er denna vackra natt.
Citera
2017-08-20, 05:29
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Edit: Nej, det nåste bli ett citat till - DN:s sentimentala personcentrering och satsning på "personal stories" som får axla rollen som argument når en paroxysm i den här biten:

*facepalm* Det här sättet att skriva kommer raka vägen från narcissistiska fanzines, egobloggar och kvällstidningar.
Haha alltid bra att börja dagen med ett gott skratt, en får tacka för det 😅

Sedan detta med att folk skrek ut med packet så instämmer jag till 100% - de ska ut.
Citera
2017-08-20, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det kostar 6000:- dygn att förvara en fånge i sverige, eftersom vi daltar med brottslingar. Du kan tänka dej 5 till 10 år då va 30 000 skäggbarn kommer bli en stor belastning för kriminalvården, sedan har du övriga MENA invandrare som tär sönder sverige något enromt.
Hörde nyss på Ekot att antalet kvinnor som avtjänar fängelsestraff ökar och förväntas öka kraftigt de kommande åren. Bristen på fängelseplatser är stor redan nu. Hur tänker politikerna när de släpper in fler och fler kriminella??
Citera
2017-08-20, 06:18
Medlem
Kämpendahls avatar
Stämmer det verkligen att demonstrationen som Stå upp för Sverige arrangerade saknade tillstånd?

"Vid 17.30 på lördagen finns tre polisanmälningar rörande händelser på Medborgarplatsen.
En anmälan rör motdemonstrationen – som saknar tillstånd. Här finns ingen misstänkt, men det är den person som arrangerar sammankomsten som blir anmäld, uppger Kjell Lindgren vid polisen till Expressens reporter på plats."

http://www.expressen.se/nyheter/tva-avlagsnade-vid-demonstration-mot-afghanska-ungdomars-protest/

I så fall är det väl mer än lovligt pinsamt . Jäklar vad det bölats i Stå upp för Sveriges facebookgrupp över att Ung i Sverige saknar demonstrationstillstånd efter klockan 22 och att polisen minsann handgripligen borde gå in och avhysa de afghaner som sitter kvar på platsen över natten. Och så demonstrerar de själva utan tillstånd. Typ två fel blir ett rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in