Citat:
Ursprungligen postat av
53280
Det ta ca 7 till 15 år median att få dem i arbete, då blir de subventionera arbeta. Om dom får arbete vid 30 års ålder, då är dom antagligen redan svårt kriminella, har fått ett riktig gangster kapital. Tänk då på att livsstil kriminell gangster kostar samhälle ca 80 miljoner kronor upp till 40 års ålder, därefter avtar kostnaden.
Verka har hänt något i västra Stockholm ligger en helikopter ovanför Bromma.
Är väl skottlossning nu igen. I Bromma då alltså. Men det kan ju vara nåt annat och var det skottlossning var det nog inga afghaner. Än har de väl inte börjat med sånt?
Angående din kommentar.
Är det de ekonomiska aspekterna som gör att du anser att afghanerna inte ska få stanna i Sverige? Och inget annat? Bara undrar.
Själv har jag mest en rejäl hang-up angående det där med att svenska myndigheters beslut ska verkställas. Det som stör mig allra mest är att den svenska staten har en 70-miljarders myndighet som sitter och fattar en massa avvisningsbeslut och sen skiter svenska staten i att verkställa dessa beslut och istället låter man dom som fått besluten bosätta sig i Sverige. Det måste vara guldmedalj i dåligt statsmannaskap att på ett så flagrant sätt misshushålla med svenska folkets skatteinbetalningar, det vill säga svenska statens resurser. Och mer och mer som staten gör är bara på låtsas. Invandringespolitiken är det tydligaste exemplet. Hanteringen av den grova brottsligheten börjar närma sig. Och det finns fler områden att ta upp. Enda som till slut finns kvar med kraft i, är att ta ut skatt och avgifter. Cirkusföreställningen ska ju betalas.
Angående dina uppgifter om vad afghanerna kommer att kosta så litar jag på dig. Behöver inga länkar eller så. Även om dina siffror inte är helt exakt på öret korrekta, så måste det ju kosta att ha folk utanför arbetsmarknaden i decennier och när de sedan kan göra nåt så är arbetet alltid subventionerat. Billigt kan det inte vara. Angående kriminaliteten är jag dock tveksam för alla afghaner kan ju inte vara kriminella. Det är ju inte ens vi svenskar. Inte heller allehanda nysvenskar, även om många grupper gör sitt bästa för att vara så kriminella som möjligt.