2017-08-19, 23:52
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det ta ca 7 till 15 år median att få dem i arbete, då blir de subventionera arbeta. Om dom får arbete vid 30 års ålder, då är dom antagligen redan svårt kriminella, har fått ett riktig gangster kapital. Tänk då på att livsstil kriminell gangster kostar samhälle ca 80 miljoner kronor upp till 40 års ålder, därefter avtar kostnaden.

Verka har hänt något i västra Stockholm ligger en helikopter ovanför Bromma.

Är väl skottlossning nu igen. I Bromma då alltså. Men det kan ju vara nåt annat och var det skottlossning var det nog inga afghaner. Än har de väl inte börjat med sånt?

Angående din kommentar.

Är det de ekonomiska aspekterna som gör att du anser att afghanerna inte ska få stanna i Sverige? Och inget annat? Bara undrar.

Själv har jag mest en rejäl hang-up angående det där med att svenska myndigheters beslut ska verkställas. Det som stör mig allra mest är att den svenska staten har en 70-miljarders myndighet som sitter och fattar en massa avvisningsbeslut och sen skiter svenska staten i att verkställa dessa beslut och istället låter man dom som fått besluten bosätta sig i Sverige. Det måste vara guldmedalj i dåligt statsmannaskap att på ett så flagrant sätt misshushålla med svenska folkets skatteinbetalningar, det vill säga svenska statens resurser. Och mer och mer som staten gör är bara på låtsas. Invandringespolitiken är det tydligaste exemplet. Hanteringen av den grova brottsligheten börjar närma sig. Och det finns fler områden att ta upp. Enda som till slut finns kvar med kraft i, är att ta ut skatt och avgifter. Cirkusföreställningen ska ju betalas.

Angående dina uppgifter om vad afghanerna kommer att kosta så litar jag på dig. Behöver inga länkar eller så. Även om dina siffror inte är helt exakt på öret korrekta, så måste det ju kosta att ha folk utanför arbetsmarknaden i decennier och när de sedan kan göra nåt så är arbetet alltid subventionerat. Billigt kan det inte vara. Angående kriminaliteten är jag dock tveksam för alla afghaner kan ju inte vara kriminella. Det är ju inte ens vi svenskar. Inte heller allehanda nysvenskar, även om många grupper gör sitt bästa för att vara så kriminella som möjligt.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2017-08-19 kl. 23:53. Anledning: rättstavning
Citera
2017-08-19, 23:58
Medlem
Provokatörs avatar
Beklämmande att vuxna svenskar står och skriker 'ut med packet', trist, korkat och kontraproduktivt. Skönt att det stora flertalet haft det goda omdömet att stanna hemma.

/Provokatör
Citera
2017-08-20, 00:11
Medlem
Hazarerna och deras beskyddare säger att det är livsfarligt i Afghanistan. Därför de har flytt. Men ingen i media ställer frågan om varför inte ensamkommande pashtuner från Afghanistan kommit, tadjkiska ensamkommande eller usbekiska ensamkommande från Afghanistan. För att det inte finns någon anledning att fly. Hazarer är Afghanistans zigenare, tjuvar och banditer, och de kommer hit för pengar. Rakt upp och ner.
Citera
2017-08-20, 00:14
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Beklämmande att vuxna svenskar står och skriker 'ut med packet', trist, korkat och kontraproduktivt. Skönt att det stora flertalet haft det goda omdömet att stanna hemma.

/Provokatör
Det stora flertalet kommer dock att förknippas med de som skrek "ut med packet".

De borde hållit fast vid orginalplanen, en tyst manifestation.
Citera
2017-08-20, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Är väl skottlossning nu igen. I Bromma då alltså. Men det kan ju vara nåt annat och var det skottlossning var det nog inga afghaner. Än har de väl inte börjat med sånt?

Angående din kommentar.

Är det de ekonomiska aspekterna som gör att du anser att afghanerna inte ska få stanna i Sverige? Och inget annat? Bara undrar.

Själv har jag mest en rejäl hang-up angående det där med att svenska myndigheters beslut ska verkställas. Det som stör mig allra mest är att den svenska staten har en 70-miljarders myndighet som sitter och fattar en massa avvisningsbeslut och sen skiter svenska staten i att verkställa dessa beslut och istället låter man dom som fått besluten bosätta sig i Sverige. Det måste vara guldmedalj i dåligt statsmannaskap att på ett så flagrant sätt misshushålla med svenska folkets skatteinbetalningar, det vill säga svenska statens resurser. Och mer och mer som staten gör är bara på låtsas. Invandringespolitiken är det tydligaste exemplet. Hanteringen av den grova brottsligheten börjar närma sig. Och det finns fler områden att ta upp. Enda som till slut finns kvar med kraft i, är att ta ut skatt och avgifter. Cirkusföreställningen ska ju betalas.

Angående dina uppgifter om vad afghanerna kommer att kosta så litar jag på dig. Behöver inga länkar eller så. Även om dina siffror inte är helt exakt på öret korrekta, så måste det ju kosta att ha folk utanför arbetsmarknaden i decennier och när de sedan kan göra nåt så är arbetet alltid subventionerat. Billigt kan det inte vara. Angående kriminaliteten är jag dock tveksam för alla afghaner kan ju inte vara kriminella. Det är ju inte ens vi svenskar. Inte heller allehanda nysvenskar, även om många grupper gör sitt bästa för att vara så kriminella som möjligt.

Vi har en alldeles för liberal asylpolitik i sverige, de kostnader som det kostar. Känns som att man behöver lägga 70 miljarder på skattesäkningar och bättre välfärd, än att låta hela världen få komma hit och tära på oss. Försvaret fick bara fjuttiga 10 miljarder extra fram 2022. Vi har färre jas 39 än vi hade j29, så vi har väldig svagt försvar.
Citera
2017-08-20, 00:16
Medlem
Det skulle vara sjukt intressant att veta hur opinionen ser ut/har sett ut bland södermalmsborna gällande flyktingmottagande innan detta afghankramar party satte igång. En vild gissning är att den siffran nog varit ganska hög innan men när man nu får snyltarna på sin egen bakgård med allt det drar med sig så har siffran säkert sjunkit en del. Och jag tycker faktiskt det är på sätt och vis lika gott åt dom, det är lätt att sitta och vurma för mångkultur och generöst flyktingmottagande så länge man inte själv drabbas direkt av det men så fort det kryper nära en själv och ens eget boende så blir det genast jobbigt.

Nej, dom kan gott fortsätta demonstrera lite till på söder tycker jag.
Citera
2017-08-20, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Ja nu tillhör ju inte jag mecenaterna här och avstår gladeligen från befolkningstillskottet dessa afghaniranier innebär. Till kostnadsutvecklingen måste även räknas skadeverkningar grundade i eskalerande heroinmissbruk och sexualbrott. För att inte tala om utbredningen av resistent TBC, med årslånga behandlingstider på isolering som följd för var och en drabbad. Undrar förresten hur många nysmittade kärleksmanifestationen kommer räkna in i slutändan.

Det kostar 6000:- dygn att förvara en fånge i sverige, eftersom vi daltar med brottslingar. Du kan tänka dej 5 till 10 år då va 30 000 skäggbarn kommer bli en stor belastning för kriminalvården, sedan har du övriga MENA invandrare som tär sönder sverige något enromt.
Citera
2017-08-20, 00:20
Medlem
80231s avatar
NIMBY goes unga ensamkommande eller så.
https://ledarsidorna.se/2017/08/jag-ar-inte-rasist-men/

De asylsökande som fått avslag på sina ansökningar om uppehållstillstånd som manifesterar på Medborgarplatsen i Stockholm kommer, trots tydliga svar på sina frågor från Migrationsverket och ansvariga politiker, fortsätta sin sittstrejk och har aviserat att de avser sprida den till alla landets skolor. Att manifestationen fått reaktioner framgår allt tydligare nu. Men kanske inte de reaktioner som arrangörerna tänkt sig. Södermalmsborna har nu börjat höra av sig till poliser i inre och yttre tjänst.

Ledarsidorna.se har under dagen varit i kontakt med poliser i såväl inre som yttre tjänst och alla vittnar om ett större tryck från de boende i främst valkretsen Katarina 1 – Björns trädgård men även andra anslutande områden. I just denna valkrets fick den rödgrönrosa majoriteten i Stockholms statshus mer än 52 procent av rösterna. Bara F!, Feministiskt Initiativ, fick nära 12 procent.

Trycket består i såväl att boende söker upp polismän och befäl men som även kontaktar poliser i inre tjänst. Samtalen visar upp samma mönster och kanske framför allt retorik. Det kan lyda som följer (OBS: namnet fingerat) när en kvinna med ljus röst ringer eller framför sitt ärende på plats:

”Hej, jag heter Emma och jag bor här på Södermalm. Jag är inte rasist, men…..”
Senast redigerad av 80231 2017-08-20 kl. 00:27.
Citera
2017-08-20, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Hazarerna och deras beskyddare säger att det är livsfarligt i Afghanistan. Därför de har flytt. Men ingen i media ställer frågan om varför inte ensamkommande pashtuner från Afghanistan kommit, tadjkiska ensamkommande eller usbekiska ensamkommande från Afghanistan. För att det inte finns någon anledning att fly. Hazarer är Afghanistans zigenare, tjuvar och banditer, och de kommer hit för pengar. Rakt upp och ner.

Det har flytt flera miljoner afghanska pashtuns till Pakistan och KPK-regionen.
Citera
2017-08-20, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
När ska det gå upp för dig att man inte automatiskt måste vara SD:are för att se ett samband mellan ökad invandring och ökad brottslighet (inom vissa områden)?
Problemet för er är att ni garanterat i 99% av fallen just är SD Skallar som lider av hjärnspöken.

Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Och det har aldrig handlat om att skylla ALLT på invandrare. Aldrig.
Jo det är precis det budskap som ni främlingsfientliga ofta sprider.
Citera
2017-08-20, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
För en oberoende läsare är det hyfsat tydligt att du har, i det närmaste, nollkoll och försöker googla dig fram till halmstrån som ger din egna hypotes lite stöd.
Som sagt: välkommen till Stockholm käre nyinflyttade lantis.
Jag är född och uppvuxen i Stockholm så jag vet vad jag pratar om till skillnad mot de flesta av er sd skallar.
Citera
2017-08-20, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviathan99
Det där var väl ett rätt motsägelsefullt inlägg, de som stod för rånvågen på 90-talet var ju främst invandrare men då från forna Jugoslavien..
Inte motsägelsefullt alls från min sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in