2017-08-20, 00:29
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Vet du att dom vet ? Känner du den släkten ?

Tänk såhär: Det behöver inte bara vara Klas släkt som engagerar sig ... Tänk brett.
Citera
2017-08-20, 00:31
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Suck .. Tänk i termer av möjligheter - inte nödvändigtvis i termer av "vetenskap".

Jag tycker det är mycket termer av "vetenskap" i inlägg i tråden, så då tänker jag likadant...
Citera
2017-08-20, 00:33
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Tänk såhär: Det behöver inte bara vara Klas släkt som engagerar sig ... Tänk brett.

Jag tänker brett. Hela Mariestad är ju engagerade i detta fallet.
Citera
2017-08-20, 00:34
Medlem
Släpper en sak som jag vetat ett tag, tror inte det varit uppe på forumet tidigare. TS har varit ihop med Helena. När H försvann var han dock tillsammans med ASP.

Källa: Kategori B (bedömer infon som trovärdig).
Citera
2017-08-20, 00:34
Medlem
Citat:
Då kan ju vittnen ha uttryckt en sak och menat en annan. Vi här kan uttrycka en sak och mena en annan. Vad ska man tro på då ? Vad är meningen med och uttrycka sig ?
Ja det beror ju på vad du vill när du uttrycker dig. Vill du säga sanningen, mörklägga, förvilla, sprida hat, reta upp någon, skapa förtroende, luras etc etc. Man kan med andra ord inte tro på något egentligen. Det räcker att man lyssnar på politikerna innan val och ser vad som sker efter så ser man att man blivit lurad..
Citera
2017-08-20, 00:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Släpper en sak som jag vetat ett tag, tror inte det varit uppe på forumet tidigare. TS har varit ihop med Helena. När H försvann var han dock tillsammans med ASP.

Källa: Kategori B (bedömer infon som trovärdig).

Du är säker?
Citera
2017-08-20, 00:46
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Ursäkta att jag lägger mig i men frågan var väl egentligen om inte någon av alla som kan få fram en massa info från sina källor (A o B o X) kan ta reda på vad han hade på sig. Polisen har ju tagit alla foton t ex.

Och heter det inte avatar förresten?

Tänker likadant med alla källor, och har man så säker källa som att denne har insyn i fallet så måste ju dessa kunna kolla foton, vittnesmål ?
Citera
2017-08-20, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lockerudarn
Fick lite mer info ..... men kanske bara ryckten , att H s kropp skulle ligga ingjuten i garagegolvet i KM hus ..... kanske därför han aldrig flyttat från huset ?

Även om det bara är ett rykte så är det ju riktigt intressant...skulle ju falla in i det som varit uppe i tråden tidigare med att en gm gärna gömmer kropp på ett "säkert ställe" där hen känner till omgivning och har full koll! Brukar det inte vara inom statistik att gm lägger kropp inom en radie på 3 km från brottsplats...kan någon kolla!
Har även kikat på carporten/ förrådet och det känns att den byggnaden skulle kunna vara från början på -90 talet! Skulle i så fall kunna tänka mig att en nergjutning skulle kunna vara i förrådsgolvet!
Tankar?
Citera
2017-08-20, 01:06
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Igår fick jag vad jag uppfattar som het information av min bror. En gemensam vän hade bekräftat för honom att KM är pilot. Jag tog kontakt med denna källa, låt oss kalla hen B. Hen intygade att hen visste att KM är pilot vilken hen fått från källa A, en person med insyn i fallet liksom Freijas källa (i detta fall pga källa A:s jobb). Trovärdigheten för mig är mycket hög eftersom jag känner källa B. Spekulera hur ni vill, men detta stärker misstankarna mot KM som pilot avsevärt i mina ögon. Det finns inga tveksamheter! Gm kan vara en annan sak men nu måste vi avgöra pilot. Va på sommarland idag och vem får jag synd på där om inte KM ! Mötte hans blick där några gånger och det va en psykopats blick !

Det där sista kändes ju kanske inte helt seriöst. Det är är nog inte så lätt att känna igen en psykopat som man kanske skulle vilja.
Citera
2017-08-20, 01:11
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Britania
Även om det bara är ett rykte så är det ju riktigt intressant...skulle ju falla in i det som varit uppe i tråden tidigare med att en gm gärna gömmer kropp på ett "säkert ställe" där hen känner till omgivning och har full koll! Brukar det inte vara inom statistik att gm lägger kropp inom en radie på 3 km från brottsplats...kan någon kolla!
Har även kikat på carporten/ förrådet och det känns att den byggnaden skulle kunna vara från början på -90 talet! Skulle i så fall kunna tänka mig att en nergjutning skulle kunna vara i förrådsgolvet!
Tankar?

Kollade Google maps och får funderingen på hur man skulle kunna gräva ner någon i carporten när grannar bor så nära inpå ?
Citera
2017-08-20, 01:15
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Igår fick jag vad jag uppfattar som het information av min bror. En gemensam vän hade bekräftat för honom att KM är pilot. Jag tog kontakt med denna källa, låt oss kalla hen B. Hen intygade att hen visste att KM är pilot vilken hen fått från källa A, en person med insyn i fallet liksom Freijas källa (i detta fall pga källa A:s jobb). Trovärdigheten för mig är mycket hög eftersom jag känner källa B. Spekulera hur ni vill, men detta stärker misstankarna mot KM som pilot avsevärt i mina ögon. Det finns inga tveksamheter! Gm kan vara en annan sak men nu måste vi avgöra pilot. Va på sommarland idag och vem får jag synd på där om inte KM ! Mötte hans blick där några gånger och det va en psykopats blick !

När du hade KM så nära inpå tog du inte chansen att fråga honom hur han ställer sig till misstankarna som mördare ? Har ju varit en massa inlägg här att någon ska kontakta honom.
Citera
2017-08-20, 01:16
Medlem
Citat:
Tänker likadant med alla källor, och har man så säker källa som att denne har insyn i fallet så måste ju dessa kunna kolla foton, vittnesmål ?

Men lille vän.. känns som det börjar att bli kämpigt?...
en sak som jag VET är att polisen har mycket mer fakta om det som du tar upp om och om igen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in