Ursprungligen postat av Serephina
Det här svaret fick jag av PW igår när jag frågade vilket syftet var att polisen gick ut med att mannen hade pilotglasögon:
Hej, det är vi som valt att redovisa den detaljen eftersom det också finns vittnen inne på stadt som kan
namnge en man som bar pilotglasögon.
På så sätt har vi kunnat förklara hur polisen gjorde en koppling från den man på bron som de ju inte med säkerhet vet vem det är och en namngiven person som bl.a. fanns i Helenas närhet i baren precis innan stängning.
Polisen har en tydligare beskrivning och mer detaljer kring hur mannen på bron såg ut och detta signalement stämmer enligt polisen också med den man som under våren varit anhållen. Självklart har polisen mer att gå på än ett par pilotglasögon.
Med vänlig hälsning, Pernilla Wadebäck
Citat:
Ursprungligen postat av
VelePetter
Min fetning :
Ingen mer i tråden som har reagerat på detta uttalande i PWs mail ? Polisen vet inte vem mannen på bron är ? Dom gör en spekulation att det Kan vara samma man som setts på Stadt ?
Det kan ju vara så att ordet "vet" ( i "vet vem det är") skulle kunna bytas ut mot "visste" (vem det var). Alltså: Polisen visste inte vem mannen på bron var, men fick det klart för sig när man hade vittnesmålen från folk på hotellet.