2017-08-19, 18:26
Medlem
sajebiss avatar
Blääää, hade hoppats på lite konfrontationer idag men inget hände. De enda höjdpunkterna idag var väl när polisen förde bort någon kille i Adidasbyxor och utstående öron plus att det drog runt någon 75åriga transvestit med brungrå tantkofta.
Citera
2017-08-19, 18:29
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Har regeringen hotat Afghanistan med att dra in biståndet ?
Jag vet inte, men något hände i alla fall.
Citera
2017-08-19, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag visste det! De kommer ALDRIG att lämna Södermalm. ALDRIG!
Ska dom inte gå i skolan? Dessutom vill tanterna känna pålen så nog blir det lite avbrott från den mödosamma strejken. Personligen hoppas jag att det är en kupp från myndigheterna att dom har allt skräp samlat och kan hämta dom med bussar så småningom. Naturligtvis en overklig önskedröm men det sista man tappar är hoppet.
Citera
2017-08-19, 18:30
Medlem
vonStahlheins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Har regeringen hotat Afghanistan med att dra in biståndet ?
Eller också tittar afghanskapolitiker också på spektaklet med dror failer etc. och tycker så synd omsina små hazarer att de tar tillbaka dom.
Citera
2017-08-19, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag vet inte, men något hände i alla fall.

Någon är mycket upprörd och snacka i telefon - mina kunskaper i Dari är sämre än dina. Hör bara Afghanistan, Afghanistan,-.---
Citera
2017-08-19, 18:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det är ju ett knepigt läge: Afghanistan "gjorde sig av med" deras föräldrar så de hamnade i Iran, de födde barn som stöttes ut och nu är i Sverige men ska tillbaka till Afghanistan som är trist fattigt. Men, sånt kan livet vara, även om jag personligen väljer tio hazarer framför en (nord)afrikan alla dar i veckan...
Citera
2017-08-19, 18:33
Medlem
De sitter just nu även utanför stadshuset i Malmö, några ytterst välklädda och välfriserade afghaner och några svenska kvinnor i övre medelåldern. I Malmö kör de bara på helgerna.
Citera
2017-08-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Ska dom inte gå i skolan? Dessutom vill tanterna känna pålen så nog blir det lite avbrott från den mödosamma strejken. Personligen hoppas jag att det är en kupp från myndigheterna att dom har allt skräp samlat och kan hämta dom med bussar så småningom. Naturligtvis en overklig önskedröm men det sista man tappar är hoppet.

Jag har väntat på upplopp, får dem dåliga nyheter från vår eller deras regering då händer det.
Citera
2017-08-19, 18:39
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonStahlhein
Eller också tittar afghanskapolitiker också på spektaklet med dror failer etc. och tycker så synd omsina små hazarer att de tar tillbaka dom.

Blev säkert förskräckt när de såg vilka som engagerar sig svenska batikhäxor, sommarmammor, sommarpappor och kommunister. Inget öde för en liten hazar.
Citera
2017-08-19, 18:40
Medlem
Är det nån som vet hur de klarar sig rent ekonomiskt? Kan tänka mig att själva avslaget stör en del hos försörjningsstöd.
Citera
2017-08-19, 18:40
Medlem
fittslems avatar
Nu var streamen slut. Trist, hade hoppas på mer allsång, gråt, love-bombande och ljuvlig saxofonmusik.
Citera
2017-08-19, 18:43
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Nu var streamen slut. Trist, hade hoppas på mer allsång, gråt, love-bombande och ljuvlig saxofonmusik.

Vadå? Du har ju fullt med lovebombande här på FB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in