2017-08-19, 16:33
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Du har hört talas om att Åbo är en tvåspråkig stad, inte sant?

Med ett svenskspråkigt universitet som heter Åbo Akademi.

Jodå. Du är ju inte den första som skrivit det nu. Visste jag naturligtvis innan med. Men även om man nu är tvåspråkig så är det konstigt att gapa på svenska inga rasister på våra gator. Speciellt i Finland då Sverige ägt landet. Och att gatorna idag tillhör finnarna. Finländarna om du tycker illa om ordet finnar.

Kommunisterna tror inte på nationer eller gränser för dom ska ju äga världen. Precis som muslimerna. Men vi är ju inte där än tack och lov.
Citera
2017-08-19, 16:35
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Du ska inte efterforska FB medlemmar. Kan generera i en varning.
Det har du rätt i.
Men då omformulerar jag det såhär:

I vilken del av Finland anser du att finnar låter bli att varna varandra med ett rop av typen "Varo!" eller "Varokaa!"?

Jag har inte varit så mycket i Åbo. Några gånger om året, på sin höjd, plus någon resa till Nådendal. Så jag vet inte om åboiterna är extra obenägna att varna varandra.

Men där jag bott, där varnar man varandra.
Citera
2017-08-19, 16:38
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Jodå. Du är ju inte den första som skrivit det nu. Visste jag naturligtvis innan med. Men även om man nu är tvåspråkig så är det konstigt att gapa på svenska inga rasister på våra gator. Speciellt i Finland då Sverige ägt landet. Och att gatorna idag tillhör finnarna. Finländarna om du tycker illa om ordet finnar.
Är du sannfinländare?
Citera
2017-08-19, 16:40
Medlem
Citat:
Men där jag bott, där varnar man varandra.

Vilket omtänksamt folk. Lite unikt.

När jag söker på youtube "allahu akbar" + "attack" får jag hur många träffar som helst på terrorister. När jag söker på "Varo, varokaa" får jag mest träff på djur som attackerar människor, eller andra händelser.
Citera
2017-08-19, 16:40
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Men hon som gick med barnvagnen då? Vem av kvinnorna var det?

Jag måste erkänna att jag inte orkat följa med alla vändor i historien. Ja, kanske hon var det andra dödsoffret, inte 15-åringen. Här är en alldeles färsk sammanfattning - beklagar om uppgifterna redan återgetts flera gånger tidigare i tråden:

https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/art...318#gs.PzN9pAY

Två personer är döda, åtta sårade.
Äldsta offret 67 år, yngsta 15 år.
Båda de döda är finska kvinnor.
En av döda är ett Jehovas vittne, som stod och delade ut broschyrer. Polisen har inte gett några uppgifter om dödsoffren, men samfundet berättar om det på sin webbplats. Enligt Ilta-Sanomat hade kvinnan inga barn.
Om den andra döda kvinnan har inget uppgetts, förutom att hon är finsk medborgare.

Just nu pågår två manifestationer på torget, och stämningen uppges vara "spänd". Polisen måste hålla "antirasister" och "invandringskritiker" på skäligt avstånd från varandra.

https://yle.fi/uutiset/3-9786232
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/a...illaan/6542524
Senast redigerad av Ördög 2017-08-19 kl. 16:47.
Citera
2017-08-19, 16:41
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Vilket omtänksamt folk. Lite unikt.

När jag söker på youtube "allahu akbar" + "attack" får jag hur många träffar som helst på terrorister. När jag söker på "Varo, varokaa" får jag mest träff på djur som attackerar människor, eller andra händelser.
Och därmed vill du alltså säga att du inte har en aning?
Du bara häver ur dig påståenden och beskyllningar på löpande band, typ?
Citera
2017-08-19, 16:42
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Man får hoppas att svenska regeringen inser att detta är framtiden här. I mycket större skala.

Givetvis måste alla som uppehåller sig olagligt i riket interneras direkt. Ingen frihet, transport i container till ursprungslandet så fort fartyget fyllts.
Annars är blodet på "elitens" händer.
Citera
2017-08-19, 16:43
Medlem
Citat:

Förlåt. Du är ju världsvan. Bott överallt. Kan alla språk. Vad vet jag.
Citera
2017-08-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Är det nåt fel på dig? Marockanska gatubarn som går på klubb? Han har huggit ned kvinnor och flickor skrikande allahu akbar. Fler misstänks vara inblandade. Klart att det är terror. Ni som håller på och försöker driva nån annan tes och sitter här i tråden och ljuger borde fan i mig skämmas.

Tja, har lite problem med hälsporre. Frågan är vad som är fel på dig.

Ja, han högg ner folk. Att han ska ha skrikit något och isåfall vad är inte klarlagt. Går det för fort eller ska jag skriva riktigt sakta så du hinner med?

Vilken roll, om någon alls de andra har i det här är ej heller det klarlagt, vilka motiv han haft likaså. Men det är väl för svårt för dig att ta in allt det här.

Så ta du din lilla handväska och kila iväg till regnbågslandet nu.
Citera
2017-08-19, 16:47
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Man får hoppas att svenska regeringen inser att detta är framtiden här. I mycket större skala.

Givetvis måste alla som uppehåller sig olagligt i riket interneras direkt. Ingen frihet, transport i container till ursprungslandet så fort fartyget fyllts.
Annars är blodet på "elitens" händer.

Kommer aldrig hända.
Det bästa vi kan hoppas på är att våra grannländer finland, norge & danmark inte är lika dumma som oss. De borde stänga gränserna till Sverige.
Citera
2017-08-19, 16:48
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Är du sannfinländare?

Nej är svensk. Eller 25% spansk eftersom mormor var spansk, mamma 50% och jag då 25%. Har träffat väldigt mkt kommunister i Spanien. Dom är iaf trevligare, ärligare och mer sanna kommunister än nordiska kommunister.
Citera
2017-08-19, 16:48
Medlem
Citat:
Du gör bara bort dig.
Erkänn att du hade fel. En ung muslimsk man går till oprovocerad attack mot oskyddade finska kvinnor.
Att han gör det är med stor sannolikhet religiöst eller kulturellt motiverat. Att en av kvinnorna delade ut information om Jehovas vittnen styrker detta.
Kalla det terrorism eller vansinnesdåd. Det är upp till dig, men egentligen spelar det ingen större roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in