2017-08-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Milan sålde 2016/2017 16.789 och har redan sålt 29.000 vilket nog kan bli betydligt högre. Så det är ett dramatiskt uppsving.

Npoli äremot är lite svårare att förklara. Till viss del har man samma situation som Lazio, dvs att Lotito och Di Laurentiis båda är relativt impopulära hos ultras. I Lazio har det dock gått till direkt bojkott vilket jag inte tror att Napoli har kört med. En annan gemensam fråga är att det har krävts tessera för att köpa säsongskort, vilket fansen ptrotesterat mot. Arenorna är stora, så det är liten risk att det ska bli slutsålt. Samtidigt har båda klubbarna rönt framgång, vilket borde sporra försäljningen. Bra fotboll, men slitna arenor.

Priset är ok €350 för 19 matcher på San Paolo, även om det kansk inte är snorbilligt. Publik mot Nice v

Samtidigt ska man komma ihåg att det är Italien och att det pågå massor med fulspel, statistik kan vara svårtydd.

Priset är ok, €350 för 19 matcher på San Paolo, även om det kansk inte är snorbilligt. Publik mot Nice var 49.300. Och denna säsong är deras bästa möjlighet för lo Scudetto sedan Maradona. (kanske även inkluderat Maradonas tid, eftersom det egentligen var ett mirakel av gud)

På tal om säsongsbiljetter. En bra artikel i the Guardian om Ciccio Bucci som hittades död för ca ett år sedan (samma plats som Eduardo Agnelli dog). Visar bl a hur man agerade med målvakter som köpte säsongskort som sedan hyrdes ut per match av ultras.

https://www.theguardian.com/world/2016/dec/01/nside-talys-ultras-the-dangerous-fans-who-control-the-game
Citera
2017-08-18, 15:49
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Milan skulle kanske kunna springa hem EL, men frågan är om de vågar göra det på bekostnad av en plats bland de fyra främsta i Serie A.
De har sagt att de ska satsa på EL.
Sen har väl Milan alltid varit ett Europacuplag framför ett ligalag.
Jag skulle sätta en Europa League-titel som högre än en topp 3-placering.

Manchester United är regerande mästare. Europa League har blivit cupen för gamla storklubbar som ska visa att man är tillbaka.
Citera
2017-08-18, 19:23
Medlem
Mycket tyder nu på att Borriello lämnar Cagliari. Åtminstone är han inte med i truppen mot Juventus pga "disciplinära anledningar". Det betyder att Bruno Alves, Isla, Murru, Di Gennaro och nu kanske Borriello lämnat och att den mest namnkunniga spelaren som anlänt är Cigarini. Tror inte att man redan denna säsong får ut all talang som Romagna har. (Romagna är Cagliaris dyraste spelare någonsin!)

Laget ser svagt ut, men vafan jag hoppas såklart att man ska göra en hyfsad säsong. Men jag är inte riktigt objektiv. Det känns som att det pågår en skiktning av lagen där det finns en grupp med riktigt starka lag (Juventus, Napoli, Inter, Roma och Milan) lag som kan utmana (Lazio, Torino, Fiorentina) sedan kanske övre mittenlag (Sampdoria och Atalanta). Resten är dömda till mitten och några till att kämpa om la Salvezza. Just nu hamnar Cagliari allt längre ned på skalan.
Citera
2017-08-19, 13:17
Medlem
snillet_1s avatar
Ett litet ligatips inför säsongen:

1. Juventus
2. Napoli
3. AC Milan
4. Inter
5. Roma
6. Lazio
7. Torino
8. Atalanta
9. Sampdoria
10. Genoa
11. Fiorentina
12. Sassuolo
13. Chievo
14. Bologna
15. Hellas
16. Udinese
17. Cagliari
18. Crotone
19. Spal
20. Benevento
Citera
2017-08-19, 13:57
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ett litet ligatips inför säsongen:

Kul!

1. Napoli
2. Juventus
3. Inter
4. Milan
5. Roma
6. Lazio
7. Torino
8. Fiorentina
9. Atalanta
10. Sampdoria
11. Udinese
12. Genoa
13. Chievo
14. Bologna
15. Hellas
16. Sassuolo
17. Cagliari
18. Spal
19. Crotone
20. Benevento

Vi tycker nog ganska lika. Däremot tycker jag Napoli ser jädrigt bra ut. Något i mig känner att de kommer hitta en bättre defensiv stabilitet i år.

Annars tror jag Udinese och Fiorentina kan hålla ihop det bättre än vad ditt tips gör gällande.
Citera
2017-08-19, 14:03
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Kul!

1. Napoli
2. Juventus
3. Inter
4. Milan
5. Roma
6. Lazio
7. Torino
8. Fiorentina
9. Atalanta
10. Sampdoria
11. Udinese
12. Genoa
13. Chievo
14. Bologna
15. Hellas
16. Sassuolo
17. Cagliari
18. Spal
19. Crotone
20. Benevento

Vi tycker nog ganska lika. Däremot tycker jag Napoli ser jädrigt bra ut. Något i mig känner att de kommer hitta en bättre defensiv stabilitet i år.

Annars tror jag Udinese och Fiorentina kan hålla ihop det bättre än vad ditt tips gör gällande.

Jag tror också oerhört mycket på Napoli. Var på vippen att sätta de som etta. Men något i att de har varit så inaktiva den här sommaren stör mig. Och Juventus trupp är när allting kommer omkring ruggigt stark.
Citera
2017-08-19, 14:12
Medlem
Knugen37s avatar
1. Juventus
2. Napoli
3. Milan
4. Lazio
5. Roma
6. Fiorentina
7. Inter
8. Sassuolo
9. Torino
10. Atalanta
11. Chievo
12. Udinese
13. Sampdoria
14. Bologna
15. Genoa
16. SPAL
17. Hellas
18. Cagliari
19. Crotone
20. Benevento

Riktigt svårt att tippa platserna 3-7 tycker jag. Finns ändå en del oklart i Lazio, som vad som händer med Keita och De Vrij, samt vilka som kan komma att ersätta dem ifall de lämnar. Men jag gillar verkligen deras lag och tror att SVS kommer att explodera iår.
Senast redigerad av Knugen37 2017-08-19 kl. 14:14.
Citera
2017-08-19, 14:19
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
1. Juventus
2. Napoli
3. Milan
4. Lazio
5. Roma
6. Fiorentina
7. Inter
8. Sassuolo
9. Torino
10. Atalanta
11. Chievo
12. Udinese
13. Sampdoria
14. Bologna
15. Genoa
16. SPAL
17. Hellas
18. Cagliari
19. Crotone
20. Benevento

Riktigt svårt att tippa platserna 3-7 tycker jag. Finns ändå en del oklart i Lazio, som vad som händer med Keita och De Vrij, samt vilka som kan komma att ersätta dem ifall de lämnar. Men jag gillar verkligen deras lag och tror att SVS kommer att explodera iår.

SVS?

Du tror en del på Sassuolo ser jag; det är väl det som verkligen sticker ut i ditt tips. Tankar?
Citera
2017-08-19, 15:02
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
SVS?

Du tror en del på Sassuolo ser jag; det är väl det som verkligen sticker ut i ditt tips. Tankar?

SMS, ska det såklart vara. Sergej-Milinkovic Savic. Fattar inte vad jag fick V:et ifrån.

Jag tycker att Sassuolo imponerade spelmässigt förra året innan det ebbade ut i samband med ett riktigt helvetesschema framåt senhösten/vintern. Jag förstår faktiskt att motivationen kan tryta lite när man varken har en chans på Europa-plats samtidigt som man är alldeles för bra för att åka ut, vilket gör resterande säsong till lite av en transportssträcka.

Jag tror att man kan få en nytändning med en ny tränare även om Eusebio såklart var väldigt viktig för hela organisationen. Samtidigt har spelare som Berardi, Duncan och Lirola en enorm potential och mer att bevisa. Värvningen av Goldaniga är riktigt fin och jag tror att han kan höja försvaret en del när han tar en startplats. Pellegrini och Defrel är kännbara tapp men jag tycker inte att de är oumbärliga. Det kan tyckas lite överambitiöst att analysera en sådan aspekt men jag vill också nämna det faktum att det är nästan idel italienare i Sassuolos lag vilket gör det lättare för nya spelare att komma in i gruppen och prestera.

Dessutom är jag faktiskt inte så jätteimponerad av övriga lag som ska slåss om de platserna. Jag tycker iallafall att både Sampdoria och Torino ser sämre ut än förra året. Atalanta har värvat riktigt bra, men ska kämpa ute i Europa också.

Jag kan såklart vara helt ute och cykla, men min spontana känska är att Sassuolo kan betydligt bättre än vad vi fick se förra året.
Citera
2017-08-19, 17:55
Medlem
Citat:
Mycket tyder nu på att Borriello lämnar Cagliari. Åtminstone är han inte med i truppen mot Juventus pga "disciplinära anledningar". Det betyder att Bruno Alves, Isla, Murru, Di Gennaro och nu kanske Borriello lämnat och att den mest namnkunniga spelaren som anlänt är Cigarini. Tror inte att man redan denna säsong får ut all talang som Romagna har. (Romagna är Cagliaris dyraste spelare någonsin!)

Laget ser svagt ut, men vafan jag hoppas såklart att man ska göra en hyfsad säsong. Men jag är inte riktigt objektiv.
...
Och nu är det officiellt att Borriello har lämnat Cagliari för SPAL. Ett långt meddelande på social media där han dillar om motivation, men såklart handlar det om pengar. Även Salamon(var bl a med i Polens trupp i EM 2016) följer med till SPAL.

Cagliari ser onekligen svagare ut denna säsong. Sau får ta ett stort ansvar framåt och jag hoppas att Barella och Romagna, som båda är födda 1997, ska klara av att utvecklas.

Uppställningarna i matchen som börjar 18:00:

Juventus: Buffon; Lichtsteiner, Rugani, Chiellini, Alex Sandro; Marchisio, Pjanic; Cuadrado, Dybala, Mandzukic; Higuain

Cagliari: Cragno; Padoin, Andreolli, Pisacane, Capuano; Faragò, Cigarini, Ionita; Barella; Farias, Cop

Jag förstår verkligen inte varför Rastelli väljer att bänka Joao Pedro & Sau!

Juventus är såklart starka, jag hoppas att de slår av på takten och att siffrorna inte rusar iväg. Att Cagliari kan komma ifrån mathen med någorlunda bibehållen heder.
Citera
2017-08-19, 21:29
Avslutad
Insigne är gudomlig. Varför pratar inte fotbollsvärlden mer om honom? Killen gör helt sjuka saker varje gång han har bollen.

Min drömspelare till Juve.
Citera
2017-08-19, 23:47
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
SMS, ska det såklart vara. Sergej-Milinkovic Savic. Fattar inte vad jag fick V:et ifrån.

Ofta är det väl holländare man förkortar med tre bokstäver för att spara plats? Därav att det kanske undermedvetet ramlade in ett V i mitten. Det kan ju inte bara komma från ingenstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in