Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-17, 06:03
  #2089
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strunz

Ouch. Budget kvar?
Ingen aning. I själva klubben finns nog inte så mycket pengar. Gäller att Herr Kind öppnar plånboken i så fall.
Citera
2017-08-17, 06:23
  #2090
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ensamkommande barn?


Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha galet! När kom han till Tyskland? Detta lilla barn...

Citat:
Ursprungligen postat av strunz
Var det inte nån klubb som skulle bjuda in ensamkommande flyktingbarn i ett hjältedåd för migrationen typ förra året? Kanske är en framgångssaga vi bevittnar.

Obs ironi

Visst är det vackert med framgångssagor.
Inte fan är det konstigt att han dominerar i sin och några åldersklasser högre upp.
Nog tycker man att folk i klubben borde fatta att något inte stämmer eller är man bara kåt på framgång genom att ha med en sån spelare. Det är ju som att fuska och bli överlycklig när man lägger patiens.
Citera
2017-08-17, 07:17
  #2091
Medlem
cyberkalles avatar
Jag tycker att Sokratis har helt rätt syn på hur illa Dembele sköter sig i sin vilja att strejka sig bort från Dortmund och att han lovordar Auba som säkert också kommer att lämna men gör allt på ett professionellt sätt.
http://www.spox.com/de/sport/fussbal...le-kritik.html
Citera
2017-08-17, 07:18
  #2092
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Hannovers kapten Edgar Prib har slitit av korsbandet och blir borta i flera månader. Som om inte truppen var tunn nog innan. Nu är det upp till klubbledningen att agera! Transferfönstret är öppet i två veckor till och det MÅSTE komma in en ytter samt en anfallare av god kvalitet.

Riktigt illa för er hoppas på en snabb ersättare för att vänta till Januarifönstret kan vara för sent.
Citera
2017-08-17, 13:31
  #2093
Medlem
cyberkalles avatar
Ingen Neuer med i premiären Ulreich får spela mer än han trodde.
Citera
2017-08-17, 14:40
  #2094
Medlem
Oranginas avatar
Inför helgens premiär så är varken Aogo eller Badstuber fit for fight. Baumgartl är borta, Insua borta, Kaminski tveksam. Vikarierande vänsterbacken Burnic är även han borta.

Det är inte lätt att vara Wolf. Verkligen alla backar har problem.

Nya vänsterbacken Ailtons status är att han tränar individuellt och har lite skadeproblem. Men spelar han så är det alltså tredje alternativet som kör. Spelar han inte så är det femte alternativet ((vem det nu än är) som kör.

Eftersom vi har INGEN högerback i truppen så blir det Zimmermann (defensiv mitt) igen på högerbacken.

Om Kaminski inte är tillgänglig så kan det bli debut för 19-årige mittbacken Onguene som alltså fick 0 minuter i Zweite förra säsongen. Han tränar dock individuellt och har haft lite skadeproblem under sommaren, vilket gör att han förmodligen inte kommer spela.

Grgic som fick spela mittback en del under försäsongen har knäproblem.

Och det lämnar oss med endast Tobias Werner som har erfarenhet från övriga spelare att lira mittback under försäsongen.

Ja, herregud.. Vi kan alltså ställa upp med en backlinje med 4 spelare som spelar på ej ordinarie positioner. Tror jag aldrig sett något liknande tidigare.

För övrigt om Kaminski nu är borta så skulle jag nog gå så långt att låta Ofori vikariera mittback. Möjligtvis Gentner.

Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Hannovers kapten Edgar Prib har slitit av korsbandet och blir borta i flera månader. Som om inte truppen var tunn nog innan. Nu är det upp till klubbledningen att agera! Transferfönstret är öppet i två veckor till och det MÅSTE komma in en ytter samt en anfallare av god kvalitet.

Beklagar.
Citera
2017-08-17, 15:27
  #2095
Medlem
cyberkalles avatar
Aftonbladet tar upp detta med att ingen kommer att sända Bundesliga.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...-pa-bundesliga
Citera
2017-08-17, 16:24
  #2096
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Aftonbladet tar upp detta med att ingen kommer att sända Bundesliga.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...-pa-bundesliga
Låt det gå ett tag sedan har förmodligen VIASAT/MTG nypt rättigheterna till ligan!
Citera
2017-08-17, 19:05
  #2097
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Inför helgens premiär så är varken Aogo eller Badstuber fit for fight. Baumgartl är borta, Insua borta, Kaminski tveksam. Vikarierande vänsterbacken Burnic är även han borta.

Det är inte lätt att vara Wolf. Verkligen alla backar har problem.

Nya vänsterbacken Ailtons status är att han tränar individuellt och har lite skadeproblem. Men spelar han så är det alltså tredje alternativet som kör. Spelar han inte så är det femte alternativet ((vem det nu än är) som kör.

Eftersom vi har INGEN högerback i truppen så blir det Zimmermann (defensiv mitt) igen på högerbacken.

Om Kaminski inte är tillgänglig så kan det bli debut för 19-årige mittbacken Onguene som alltså fick 0 minuter i Zweite förra säsongen. Han tränar dock individuellt och har haft lite skadeproblem under sommaren, vilket gör att han förmodligen inte kommer spela.

Grgic som fick spela mittback en del under försäsongen har knäproblem.

Och det lämnar oss med endast Tobias Werner som har erfarenhet från övriga spelare att lira mittback under försäsongen.

Ja, herregud.. Vi kan alltså ställa upp med en backlinje med 4 spelare som spelar på ej ordinarie positioner. Tror jag aldrig sett något liknande tidigare.

För övrigt om Kaminski nu är borta så skulle jag nog gå så långt att låta Ofori vikariera mittback. Möjligtvis Gentner.
Durm kommer till VfB läste jag idag. Bra värvning för er del!
Citera
2017-08-17, 20:42
  #2098
Medlem
cyberkalles avatar
Dortmund har beslutat att bestraffa Dembele kraftigt riktigt kraftigt.
Han kommer att lånas ut till HSV hela säsongen.
Det var ett jävligt hårt och elakt straff.
Källa Marcos Fussballecke på Instagram.
Citera
2017-08-17, 21:59
  #2099
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Dortmund har beslutat att bestraffa Dembele kraftigt riktigt kraftigt.
Han kommer att lånas ut till HSV hela säsongen.
Det var ett jävligt hårt och elakt straff.
Källa Marcos Fussballecke på Instagram.
Det där tror jag fan inte på. Inte rimligt någonstans.

Edit: Han hänvisar till en satirsida på facebook. https://www.facebook.com/knaebelsche...99246926857212
__________________
Senast redigerad av Lekmand 2017-08-17 kl. 22:02.
Citera
2017-08-17, 23:27
  #2100
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Durm kommer till VfB läste jag idag. Bra värvning för er del!

Ja, det rapporterades om det en kort stund efter att jag skrev mitt inlägg.

Spelare av hög kaliber, men tyvärr skadebenägen vad jag kan se. Senaste 3 säsongerna har han missat halva ligan pga skador.

Badstuber och Durm är ju mycket bra värvningar på pappret. Men ska de sitta skadade på läktaren så gör de ju ingen nytta tyvärr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback