2017-08-19, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Det gör de nog, ska du se. Tyvärr väger "emot" högre, vissa gånger.

okej ,ja då hoppas jag de är medvetna om att det inte går att ändra sig när man väl dött .Då ligger man där för evigt som en multnad trästock ,verkar inge kul alls
Citera
2017-08-19, 00:15
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det är inte det enda klumpiga yttrandet!
Eftersom inte VI myntat det ger Du Dig på fel grupp!

Jag vet att det inte är ni som har myntat det? Förstår bara inte poängen med att skriva det hela tiden som om det vore roligt. Jag tänker absolut inte "ge mig på" Patriks pappa, han har det antagligen jävligt jobbigt just nu.
Citera
2017-08-19, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Många självmord begås ju under inverkan av droger, alkohol och psykisk sjukdom vilket gör att många som begår självmord inte tänker lika rationellt som andra.

nee det klart ,synd ,för om de varit vid sina sinnes fulla bruk ,kan de ju ha valt Livet ...istället för tråkiga döden
Citera
2017-08-19, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Jag har inte hunnit kolla på bloggsidan ännu, men det låter bra att bilderna förhoppningsvis ger en mer rättvisande bild av Patrik. Helt ärligt så trodde jag att han var utvecklingsstörd i början av försvinnandet, baserat på bilderna som föräldrarna publicerade i kombination med att de pratade om honom som att han vore en liten 9-åring.

Patrik kanske hade tröttnat på att bli behandlad som en 9-åring. Han valde därför att kliva av tåget i Hallsberg. Detta tillfälle kan vara planerat sedan länge. Med lite hjälp av utomstående kan han hålla sig borta i nästan 10 år innan det kan bli kritiskt.
Citera
2017-08-19, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Patrik kanske hade tröttnat på att bli behandlad som en 9-åring. Han valde därför att kliva av tåget i Hallsberg. Detta tillfälle kan vara planerat sedan länge. Med lite hjälp av utomstående kan han hålla sig borta i nästan 10 år innan det kan bli kritiskt.

Vad händer då ? När det blir kritiskt ? Så när det gått exakt 10 år händer något speciellt ,eller ?

Trevligt att du är härinne igen April62.
Senast redigerad av evaveva 2017-08-19 kl. 00:47.
Citera
2017-08-19, 00:46
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
De ville på ett snabbt sätt - som visade sig inte vara smidigt - marknadsföra "Världens Story!" Det anser jag!

Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Håller med dig!
I den situationen de är i, är det inte konstigt med "udda" uttryck. O att de vill nå ut till så många som möjligt, är inte heller konstigt. De måste ju varit/vara totalt panikslagna.

Det är dom här "udda" sakerna som håller tråden vid liv!
Citera
2017-08-19, 00:56
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Den nya sidan, bloggen, lämnade mycket övrigt att önska.

1. Bilderna var de som visats tidigare.
2. Det fanns inga flyers att ladda ner.
3. Det ska finnas en PDF att ladda ner. Det fungerade inte, åtminstone inte på iPad, trots att jag laddat ner mängder med PDF på iPad. (Har dock inte provat att ladda ner detta dokument på datorn).
4. Under rubriken ARKIV finns inget.
5. Radbrytningen är ett skämt.

Tror att den är under uppbyggnad
Citera
2017-08-19, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Vad händer då ? När det blir kritiskt ? Så när det gått exakt 10 år händer något speciellt ,eller ?

Tack!
Efter 10 år riskerar Patrik att bli betraktad som avliden. Han blir avförd från folkbokföringen. Innan dess är han noterad med okänd adress.
Citera
2017-08-19, 00:58
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva

Är inte säker men jag tror att en försvunnen person blir dödförklarad efter 10 år och då blir det lite svårare att dyka upp igen
Citera
2017-08-19, 01:19
Medlem
NinaBes avatar
Allt detta detektivarbete! Tack Kneckedamen1 för länken till "Patrikbloggen!": http://hittapatrik.blogg.se/2017/august/vad-har-hant.html
Senast redigerad av NinaBe 2017-08-19 kl. 01:35.
Citera
2017-08-19, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Är inte säker men jag tror att en försvunnen person blir dödförklarad efter 10 år och då blir det lite svårare att dyka upp igen

Kanske ska tilläggas att detta sker inte per automatik, utan det är något som anhöriga får ansöka om. Detta brukar anhöriga göra för att få ett avslut på en lång tids väntan och förtvivlan.
Senast redigerad av April62 2017-08-19 kl. 01:39.
Citera
2017-08-19, 08:01
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Tack!
Efter 10 år riskerar Patrik att bli betraktad som avliden. Han blir avförd från folkbokföringen. Innan dess är han noterad med okänd adress.

Varför just efter 10 år?
Finns folk som varit försvunna och blivit dödsförklarade inom något år från försvinnandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in