2017-08-18, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Det är ännu inte bevisat varken eller. Vad har du själv för agenda?

Tycker du det framstår som att jag har en agenda?

Lite för många sammanträffanden på kort tid för att jag ska tro att detta inte är en muslim inspirerad av dådet i Barcelona.
Egentligen spelar det ingen roll, ingen kan längre förneka muslimernas blodtörst. Oavsett om just detta dåd är gjort av en muslim eller inte.
Citera
2017-08-18, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maimiitang
Tycker också att personen bryter på finska när han ropar "varokaa". Killarna som springer på videon jagar nog gärningsmannen.

Hur bryter man på finska när man pratar finska?
Citera
2017-08-18, 22:15
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MowCow
Polisen sa på presskonferensen att de önskar att pressen ger dem arbetsro under natten och så kommer
de att ge ut mera information på lördag morgon.

Ok, det hade jag missat... men varför? I ett sånt här läge så är ju hela Finland i chock och vill veta vad som har hänt, tänk de som bor i Åbo, dom vill nog veta vad som händer

Polisen väljer mer och mer att inte gå ut mer information till media och media väljer mer och mer att inte skriva om vissa saker... Det lämnar ett större utrymme för spekulationer och att man söker sig till alternativa informationskällor, precis det dom som bestämmer inte vill

Tror att den finska polisen vet mer än de väljer att gå ut med till pressen här iaf, förstår bara inte varför
Citera
2017-08-18, 22:17
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Ok, det hade jag missat... men varför? I ett sånt här läge så är ju hela Finland i chock och vill veta vad som har hänt, tänk de som bor i Åbo, dom vill nog veta vad som händer

Polisen väljer mer och mer att inte gå ut mer information till media och media väljer mer och mer att inte skriva om vissa saker... Det lämnar ett större utrymme för spekulationer och att man söker sig till alternativa informationskällor, precis det dom som bestämmer inte vill

Tror att den finska polisen vet mer än de väljer att gå ut med till pressen här iaf, förstår bara inte varför

Den enda rimliga förklaring vore att det är bekräftat att det inte föreligger någon förhöjd risk för nya fler attacker.
Citera
2017-08-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GundeS
Jag tror att du behöver köpa revaxör. Han kan skrika vad som helst egentligen, men troligen är det på Finska.
Jag har lyssnat flera ggr och kan höra Allahu Akbar.Den som inte vill höra dessa ord pga politisk agenda bör lyssna igen.Jag är ganska säker på att gärningsmannen är en äcklig muslim återigen.
Citera
2017-08-18, 22:18
Medlem
Citat:

Som nån skrev tidigare tror jag polisen och myndigheterna i Finland på riktigt är oroade över eventuella vedergällningar av Finländare. Finnarna skiljer sig mot oss svenskar, dom blir förbannade.
Citera
2017-08-18, 22:19
Medlem
angelfuck666s avatar
Citat:
Riktigt skrämmande att det är fortfarande inte känt om det är ett terrordåd eller inte Vid det här laget borde dom ha en uppfattning vad det handlar om... Det ser ju ju riktigt illa ut för den finska polisen, att dom inte vet vad det handlar om, om det finns fler gärningsmän och om dessa är på fri fot

Antingen undermåligt underättelsearbete eller dåligt jobbat av ansvariga utredare efter dådet.

Eller så kanske dom bara inte går ut med vad dom vet av någon anledning... mycket märkligt oavsett

Finska polisen läcker inte mycket innan dom är säkra på nåt. Dom skiter i både media och brottsrubriceringar tills jobbet är gjort. Dom är världens bästa snutar ända tills dom jagar en
Citera
2017-08-18, 22:19
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickleanddimes
Har inte vittnen sagt att han skrek "allah ahkbar"?
Eller missminner jag mig.

Först vill jag säga att jag tror att detta är en terroratack. Dock är det bevisligen så att folk tror sig höra "Allahu akbar" när det uppenbarligen inte är det personen skriker (se tråden), trots obefintligt stresspåslag. Självfallet finns det då ännu fler personer som hör fel under den stress de utsätts för under situationen i Åbo.
Citera
2017-08-18, 22:20
Medlem
I filmen som sprids är det finnar som jagar invandraren som begått brottet, de försöker fånga honom samtidigt som de varnar folk längre fram att akta sig.
Varokaa är som att skrika akta er eller varning.

Sprids en bild på finska sidor med en flykting som ligger skadad på en bår i ambulans, solklart en flykting.
Citera
2017-08-18, 22:22
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Jag har lyssnat flera ggr och kan höra Allahu Akbar.Den som inte vill höra dessa ord pga politisk agenda bör lyssna igen.Jag är ganska säker på att gärningsmannen är en äcklig muslim återigen.
Det är redan bekräftat att GM är en invandrare och att man letar uppgifter om denne i Migrationsverkets register. Vad vi har är ännu ett jihadistiskt terrordåd i raden.
Citera
2017-08-18, 22:22
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet

Jag tror att detta är en muslimsk terroratack och jag hör tydligt att han inte skriker "Allahu akbar" på ljudupptagningen. Exakt vad han skriker är svårt att höra. Det är du som bör fundera på hur din perception fungerar och hur dina politiska motiv påverkar.

Hur vet du att det är gärningsmannen som skriker på ljudupptagningen?
Citera
2017-08-18, 22:23
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
I filmen som sprids är det finnar som jagar invandraren som begått brottet, de försöker fånga honom samtidigt som de varnar folk längre fram att akta sig.
Varokaa är som att skrika akta er eller varning.

Sprids en bild på finska sidor med en flykting som ligger skadad på en bår i ambulans, solklart en flykting.
Japp verkar stämma enligt YLE att privatpersoner tog ner GM och att snuten sköt honom i benet därefter då det tydligen fortfarande var slagsmål
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in