2017-08-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det tror jag inte heller. Den bilden ger mig Inga som helst vibbar. Den säger mig ingenting mer än att vid den tidpunkten var hon iallafall vid liv.

Hvilket bilde?
Citera
2017-08-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det blir intressant ocv en mätare på rättssamhället. Kan man häktas misstänkt för mord eller dråp på så vaga grunder att sedan inget brott alls går att anföra?

Jag anser att han borde kunna fällas för mord. Han verkar påstå att KW har dött i en olyckshändelse, men om han inte kan tala om vad som har hänt och var hon är då måste man sätta press. Antingen säger han allt han vet eller så är det bara fängelse som gäller.
Citera
2017-08-18, 22:56
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Varför i helvete skulle han råka säga fel plats & tid först då? Okej om man inte har koll på tiden, det är förståeligt, men plats? Råkar säga fel plats i polisförhör för man glömde bort var det var man lämnade av henne? Givetvis helt osannolikt.
Hans bror vittnar i media, och är sannolikt beredd att ge samma utsaga inför rätten, att Peder Madsen inte brukar bära klocka och har svårt att ange liksom hålla tider. Det kan också finnas andra skäl än mord att ange felaktig plats för var han satte ilande henne - OM han nu gjott det?
Citera
2017-08-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag har förklarat att det handlar om kroppsspråket. Han känns påträngande. Jag TROR ingenting.

Dette bildet? http://i2.cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/170815111329-missing-journalist-submarine-kim-wall-peter-madsen-large-169.jpg
Jeg synes han virker påtrengende der.
Citera
2017-08-18, 22:58
Medlem
Browndawgs avatar
"Under söndagen inleddes en teknisk undersökning av ubåten och efter att polisen tagit hjälp av ubåtsexperter, från bland annat det danska försvaret, fastslår man nu att ubåten sänktes medvetet."

"Undersökningarna bekräftar att ubåten sjönk till följd av en avsiktlig handling" skriver Köpenhamnspolisen i ett pressmeddelande

Kan vi gå vidare nu? Han sänkte båten medvetet. Sen om någon här fortfarande inte vill tro det så visst, fortsätt envisas. USA var aldrig på månen.
Citera
2017-08-18, 22:59
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag anser att han borde kunna fällas för mord. Han verkar påstå att KW har dött i en olyckshändelse, men om han inte kan tala om vad som har hänt och var hon är då måste man sätta press. Antingen säger han allt han vet eller så är det bara fängelse som gäller.
Så kan du önska. Men så fungerar inte riktigt ett rättssamhälle. Det måste bevisas utom rimlig tvivel att han varit ansvarig för hennes bortförande eller död.
Citera
2017-08-18, 23:01
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
"Under söndagen inleddes en teknisk undersökning av ubåten och efter att polisen tagit hjälp av ubåtsexperter, från bland annat det danska försvaret, fastslår man nu att ubåten sänktes medvetet."

"Undersökningarna bekräftar att ubåten sjönk till följd av en avsiktlig handling" skriver Köpenhamnspolisen i ett pressmeddelande

Kan vi gå vidare nu? Han sänkte båten medvetet. Sen om någon här fortfarande inte vill tro det så visst, fortsätt envisas. USA var aldrig på månen.
Jag tror att experterna har rätt. Och det är inte första gången han gjort det.
Citera
2017-08-18, 23:01
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Precis - polisen har uttryckligen gått ut och sagt att han ändrat någonting i hans ursprungliga påstående var och när han släppte av KW. Det har vi alltså officiella källor på.

Därefter finns en väldans massa antaganden om hur han ändrat sig, och åtskilliga av dessa antaganden är presenterade som om de vore absolut fakta och den enda möjligheten PM någonsin skulle kunna komma på att justera sin information.
Du tror han endast ändrat var och när, det gör inte jag. Jag tolkar det som att han har skippat den förklaringen. Ingen här har presenterat något som absolut fakta, då har du svårt med läsförståelsen.
Citera
2017-08-18, 23:05
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Du tror han endast ändrat var och när, det gör inte jag. Jag tolkar det som att han har skippat den förklaringen. Ingen här har presenterat något som absolut fakta, då har du svårt med läsförståelsen.
Tack för en som håller huvudet kallt och förstår att ingen här på fb presenterar en gärningsbeskrivning som absoluta fakta. Vissa har argument för eller emot delfakta angående detaljer men ingen har förstås fakta om vad som hänt Kim Wall.
Citera
2017-08-18, 23:10
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag har förklarat att det handlar om kroppsspråket. Han känns påträngande. Jag TROR ingenting.

Det kan också vara så att utrymmet är trångt där i tornet.
Citera
2017-08-18, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Antar att dina paniksessioner med barnen inte pågår i 12 timmar och avslutas med att du eldar upp det hus du hållit på att bygga i nästan 10 år?

Är det rimligt att han varit ute med ubåten och panikat hela natten, och sedan sänkt sin ubåt så fort kustbevakningen tog kontakt? Och sedan fortsatt panik-attacken genom att ljuga om när och var han släppt av KW? Det är i så fall nästan material för Guinness Rekordbok-kategorin Världens längsta panikattack.

Han behöver inte ha haft panik för att inte ha vetat vad han ska göra. Men ofta är det just situationer man inte vet hur man ska hantera som man måste hantera som man får panik av om situationen är stressig. Om man inte sitter på Flashback dagarna i ända och diskuterar krimfall utan istället bygger ubåtar och raketer så har man nog inte byggt upp tillräckligt med kunskap om hur man ska hantera en försvunnen/död journalist och därför agerar man troligtvis inte (i våra ögon) 'rationellt' oavsett om det gått 1 min eller 1 dag sen händelsen inträffade. Man är stressad över att man vid något tillfälle måste ta sig i land eller ge sig till känna och funderar över hur man ska göra. Man funderar över alla tänkbara scenarier och blir troligtvis stressad över att man vet att man troligtvis inte kommer på allt som man borde komma på. Man har jobbat varje kväll och därmed missat alla avsnitt av CSI och annat som kunde hjälpt en i just den aktuella situationen.

Jag tror inte på mord men jag tror han visste redan när han hittades på fredagen att KW troligtvis inte var vid liv. Hans beteende inför journalisterna innan han förs iväg av polisen ger mig det intrycket.
Citera
2017-08-18, 23:11
Medlem
Browndawgs avatar
"
Men vid en blixtinkallad pressträff på söndagen gick polisen ut och berättade att Peter Madsen i förhör kommit med olika förklaringar till vad som hänt.
– Det är riktigt att vi har fått en annan förklaring, sa Jens Möller, chef för Köpenhamnspolisens mordenhet, på pressträffen."

Jag kan inte tolka det som att han bara ändrat tid eller plats. Polisen hade inte inkallat pressträff då. Och man hade dessutom meddelat allmänheten om den nya tiden/platsen om så vore fallet.

Dom säger att dom fått en annan förklaring. Inte att han ändrat detaljer eller delar av sin myt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in