Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Antar att dina paniksessioner med barnen inte pågår i 12 timmar och avslutas med att du eldar upp det hus du hållit på att bygga i nästan 10 år?
Är det rimligt att han varit ute med ubåten och panikat hela natten, och sedan sänkt sin ubåt så fort kustbevakningen tog kontakt? Och sedan fortsatt panik-attacken genom att ljuga om när och var han släppt av KW? Det är i så fall nästan material för Guinness Rekordbok-kategorin Världens längsta panikattack.
Han behöver inte ha haft panik för att inte ha vetat vad han ska göra. Men ofta är det just situationer man inte vet hur man ska hantera som man måste hantera som man får panik av om situationen är stressig. Om man inte sitter på Flashback dagarna i ända och diskuterar krimfall utan istället bygger ubåtar och raketer så har man nog inte byggt upp tillräckligt med kunskap om hur man ska hantera en försvunnen/död journalist och därför agerar man troligtvis inte (i våra ögon) 'rationellt' oavsett om det gått 1 min eller 1 dag sen händelsen inträffade. Man är stressad över att man vid något tillfälle måste ta sig i land eller ge sig till känna och funderar över hur man ska göra. Man funderar över alla tänkbara scenarier och blir troligtvis stressad över att man vet att man troligtvis inte kommer på allt som man borde komma på. Man har jobbat varje kväll och därmed missat alla avsnitt av CSI och annat som kunde hjälpt en i just den aktuella situationen.
Jag tror inte på mord men jag tror han visste redan när han hittades på fredagen att KW troligtvis inte var vid liv. Hans beteende inför journalisterna innan han förs iväg av polisen ger mig det intrycket.