2017-08-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det var därför jag döpte den till sekten!
Den hade så mycket av sekt i sig, att det var hemskt!
Alla otrevliga svar, utspark och blockeringar till exempel!

Precis, allt som inte överensstämde med föräldrarnas vision av "världens story" var totalförbjudet och på den nya bloggen får de nu fritt spelrum för sin egen verklighetsuppfattning.

Om Patrik lever så undrar jag hur han reagerar/reagerat på den bild de målat upp av honom och den uppmärksamhet de gett honom...
Citera
2017-08-18, 22:44
Medlem
Min högst privata tolkning, men får inte känslan av att pappan är så orolig över att P kan vara avliden eller borta mot sin vilja. Kan ju vara att han medvetet är mycket saklig i det han skriver men jag tror jag själv hade låtit mer panikartad om det varit någon av mina barn. Får en känsla av att de vet mer än oss andra. ........
Citera
2017-08-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Vet du att Patrik hade ett behov av att prata med mamman under "nästan hela vägen på tåget" eller är det ytterligare ett antagande du gör?

Det påpekade ju mamman direkt till mig , när jag skrev med henne ,så det är ju hennes egna ord .
Senast redigerad av evaveva 2017-08-18 kl. 22:55.
Citera
2017-08-18, 22:50
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Precis, allt som inte överensstämde med föräldrarnas vision av "världens story" var totalförbjudet och på den nya bloggen får de nu fritt spelrum för sin egen verklighetsuppfattning.

Om Patrik lever så undrar jag hur han reagerar/reagerat på den bild de målat upp av honom och den uppmärksamhet de gett honom...

Om han inte lever då? Är den uppmålade bilden då mer sann? Lever han är bilden mindre sann? Jag tror inte att han hade försvunnit om han varit problemfri.
Citera
2017-08-18, 22:50
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

Jag hoppas, att Patrik slipper den informationen!
Det gör han förmodligen!
Det var många troll i sekten, som hade medlemskontroll!
Hoppas de SLIPPA troll nu, när det INTE är medlemskontroll?
En högst relevant fråga!
Citera
2017-08-18, 22:54
Medlem
Citat:
Jag hoppas, att Patrik slipper den informationen!
Det gör han förmodligen!
Det var många troll i sekten, som hade medlemskontroll!
Hoppas de SLIPPA troll nu, när det INTE är medlemskontroll?
En högst relevant fråga!

undrar lite över en sak ? Varför vill de hålla på och dela och blanda ihop sig med vanligt folk så mycket som de gjort ?
Om jag hade varit i deras sits hade jag nog tytt mig till polisen , FIKK och Missing Peoples sökgrupper , enbart.
Senast redigerad av evaveva 2017-08-18 kl. 22:57.
Citera
2017-08-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Det påpekade ju mamman direkt till mig , när jag skrev med henne ,så det har jag ju bevisat genom hennes vittnesbörd

Föräldrarna saknar trovärdighet, det kan lika gärna vara så att det var mamman/föräldrarna som hade ett behov av att prata med Patrik. Men vi får se vad som händer med "världens story" nu när Sekten har imploderat, HP-gruppen ska stängas och sanningen någon gång kanske kommer fram...
Citera
2017-08-18, 22:56
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Min högst privata tolkning, men får inte känslan av att pappan är så orolig över att P kan vara avliden eller borta mot sin vilja. Kan ju vara att han medvetet är mycket saklig i det han skriver men jag tror jag själv hade låtit mer panikartad om det varit någon av mina barn. Får en känsla av att de vet mer än oss andra. ........

Ja! Spekulationerna avtar INTE med tiden direkt utan växer sig allt starkare!
HUR skall det gå med bloggen med "fritt tillträde?"
Citera
2017-08-18, 23:01
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
undrar lite över en sak ? Varför vill de hålla på och dela och blanda ihop sig med vanligt folk så mycket som de gjort ?
Om jag hade varit i deras sits hade jag nog tytt mig till polisen , FIKK och Missing Peoples sökgrupper , enbart.

De ville på ett snabbt sätt - som visade sig inte vara smidigt - marknadsföra "Världens Story!" Det anser jag!
Citera
2017-08-18, 23:06
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Vad är det för fel på "vanligt folk"?
Citat:

Riktigt bra bilder på bloggsidan jämfört med FB-sidan!
Senast redigerad av Grandpa 2017-08-18 kl. 23:10.
Citera
2017-08-18, 23:09
Medlem
Citat:
De ville på ett snabbt sätt - som visade sig inte vara smidigt - marknadsföra "Världens Story!" Det anser jag!

ja en rädsla man har haft i denna följetång ,är att ,om nu inte P. från början känt sig jättetrist till mods ,då han avvek ifrån tågrutten ,så känns det som om han senare om han nu läst och tittat inne på HP-gruppens sida på något sätt har fått den dåliga känslan omkring sig själv inplanterad utav hp.s bilder etc. och att han blivit sänkt i sitt självförtroende i och med det .
Senast redigerad av evaveva 2017-08-18 kl. 23:15.
Citera
2017-08-18, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Riktigt bra bilder på bloggsidan jämfört med FB-sidan!

Jag har inte hunnit kolla på bloggsidan ännu, men det låter bra att bilderna förhoppningsvis ger en mer rättvisande bild av Patrik. Helt ärligt så trodde jag att han var utvecklingsstörd i början av försvinnandet, baserat på bilderna som föräldrarna publicerade i kombination med att de pratade om honom som att han vore en liten 9-åring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in