2017-08-18, 19:20
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Bilden går inte ihop.

Först är han misstänkt för mord. Sedan ändrar han sin berättelse, då blir han bara misstänkt för "grovt vållande till annans död". Man har ändå inte hittat kroppen.

Hur kan man ändra sin berättelse för polisen och på det sättet bli misstänkt för ett lindrigare brott.

Polisen måste ha hittat några tekniska bevis som stöder hans senaste version.
Rubriceringen har väl hela tiden varit grovt vållande till annans död? Det handlar inte om vad man tror utan vad man kan bevisa. Om det inte går att bevisa att ett mord har skett, och gärningsmannen inte erkänner mord, så kan man inte rubricera det som mord. Det finns massor av fall som anses som "polisiärt uppklarade" trots att den gärningsman man anhållit för brottet gått fri i brist på bevis. I de fallen har de ingen rubricering över huvud taget men tror sig ändå veta vad som hänt och vem som är skyldig.
Citera
2017-08-18, 19:23
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Rubriceringen har väl hela tiden varit grovt vållande till annans död? Det handlar inte om vad man tror utan vad man kan bevisa. Om det inte går att bevisa att ett mord har skett, och gärningsmannen inte erkänner mord, så kan man inte rubricera det som mord. Det finns massor av fall som anses som "polisiärt uppklarade" trots att den gärningsman man anhållit för brottet gått fri i brist på bevis. I de fallen har de ingen rubricering över huvud taget men tror sig ändå veta vad som hänt och vem som är skyldig.
Möjligt att du har rätt om brottsrubriceringen, jag har bara följt det hela ytligt. Det var ju också något "skrivfel" av domstolen. Rörigt det här
Citera
2017-08-18, 19:23
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nej det har jag inte sagt heller. Men någon vanlig olycka är det inte, påstår jag.

Du skrev ju att det inte kan vara en olycka eftersom ubåten va sänkt. Så du kan tänka dig någon slags olyckshändelse iallafall. Jag kan tänka mig att de har bråkat. Hon kan ha slagit i huvudet olyckligt i ett fall. Därav gärningsbeskrivning vållande.
Citera
2017-08-18, 19:24
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Är de säkra på att han inte slagit av GPS och formaterat minnena.

Generellt tycker jag det verkar som om polisen inte pressar honom så hårt. Speciellt att han kunde ändra sin story och därmed bli misstänkt för ett lindrigare brott!! Kan han prova olika versioner tills han nästan går fri !!

Dom höjde ju nyss hans brottsmisstanke. Något med särskilda förvånande omständigheter.

Edit; *försvårande
Senast redigerad av Browndawg 2017-08-18 kl. 19:26.
Citera
2017-08-18, 19:25
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du skrev ju att det inte kan vara en olycka eftersom ubåten va sänkt. Så du kan tänka dig någon slags olyckshändelse iallafall. Jag kan tänka mig att de har bråkat. Hon kan ha slagit i huvudet olyckligt i ett fall. Därav gärningsbeskrivning vållande.

Att ubåten sjönk är ingen olycka.

Om dom bråkat blir det dråp i Danmark.

Men det är ju omöjligt bevisa på vilket sätt han vållat/orsakat hennes död utan hennes kropp eller tekniska bevis.
Citera
2017-08-18, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eftersom att den versionen är märklig så är den sannolikt inte den sanna versionen.

Det som kan ha hänt är att hon halkat överbord när hon gick iland, men det måste ju PM kontrollera som kapten att alla klivit av ordentligt.
Men borde inte liket ha legat nära den hamn som PM sa att hon gått i land då, polisen borde väl ha kollat detta område kan jag tycka ?
Citera
2017-08-18, 19:27
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Och den insikten råkade sammanfalla precis med att Madsen blev anropad från sjöräddningen?
"Å jävlar, de frågar efter henne på radion. Just det ja! Jag råkade ju tappa den tunga rörtången i hennes huvud så hon trillade över bord. Bäst jag sänker ubåten!"

Vad vet du vad hans plan var? Han kanske hade tänkt något annat. Hålla sig undan en längre tid för att sopa igen spår. Men han blev upptäckt. Sänkningen av ubåten tycker jag verkar som ett ganska panikartat beslut. Det är mycket möjligt att det inte var hans tanke från början.
Citera
2017-08-18, 19:27
Avstängd
Onan-erarens avatar
Kanske släppte han av henne någonstans å bara åkte iväg, en ensam brud nånstans i Köpenhamn, han borde väl ha följt henne en bit på väg kan man tycka, nu gjorde han inte det å det kom en galning å övermannade henne, planen att sänka ubåten kanske redan fanns innan hon försvann å göra ett saftigt försäkringsbedrägeri så han fick mer pengar till rymdraket projektet. Så blev han istället mordmisstänkt eftersom KW var försvunnen. Otur kanske.

Visst hon är nog död men KANSKE inte av PM.
Citera
2017-08-18, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Men det är ju omöjligt bevisa på vilket sätt han vållat/orsakat hennes död utan hennes kropp eller tekniska bevis.
Det är väl omöjligt att bevisa att han dödat henne över huvud taget?
Citera
2017-08-18, 19:32
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Kanske släppte han av henne någonstans å bara åkte iväg, en ensam brud nånstans i Köpenhamn, han borde väl ha följt henne en bit på väg kan man tycka, nu gjorde han inte det å det kom en galning å övermannade henne, planen att sänka ubåten kanske redan fanns innan hon försvann å göra ett saftigt försäkringsbedrägeri så han fick mer pengar till rymdraket projektet. Så blev han istället mordmisstänkt eftersom KW var försvunnen. Otur kanske.

Visst hon är nog död men KANSKE inte av PM.

Finns massor av saker som gör att det inte går ihop att han släppt av henne i land.

Hon syns inte på kamerorna som finns utanför restaurangen där han ska ha släppt av henne.

Han har ändrat sin historia om att han ska släppt av henne 22.30 vid land. Och senare än det är lite svårt då han syntes före midnatt mitt ute på mörka havet och höll på att krocka med ett fartyg.

Samt att polisen dykt efter en kropp i havet och gått ut sagt att man letar en död person.

Man har heller inte haft någon större sökinsats på land.
Citera
2017-08-18, 19:33
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Det är väl omöjligt att bevisa att han dödat henne över huvud taget?

Ja inte omöjligt han blir släppt fri efter häktningen om inte mer bevis finns.

Enligt mig är han skyldig som satan men i rätten räcker inte min åsikt.
Citera
2017-08-18, 19:34
Medlem
Citat:
Om en stor del av befolkningen går om kring och agerar på olika sätt på grund av att de saknar empati, så kan man inte försöka förstå deras handlande som om de var empatiska. Empatilösa och empatiska personer har helt olika drivkrafter och beter sig på helt olika sätt. I det här fallet uppfattar jag det som att Madsen tillhör gruppen empatilösa, och spekulerar utifrån den bakgrunden. Om du diagnostiserar honom som en empatisk person så mår jag illa över att du ger en sådan diagnos på en person som råkar vara lite egen och inte faller inom ramarna.

Grattis!!!!!!... Vilken unik förmåga du har Saruman...Att kunna diagnostisera en människa du aldrig träffat eller samtalat med. Är den medfödd eller förvärvad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in