Citat:
Ursprungligen postat av
Skohornet
Stöta på någon som säger det öppet till dig*
Förvisso.
Men kollar du geopolitiskt hur ISIS används och vilka de är så är finaniserade av och stödda av Väst (och Gulf-länderna) Massmedia litar jag inte på när det gäller denna frågan, inte som de har ljugit.
Sen menar jag inte allt med islam är bra, det finns radikaliseringsproblem i svenska förorter med wahhabist-imaner.
Men låt mig citera en god vän, som är muslim
"Anledning jag skulle åka till deras kalifat vore för baxa big Bag Bagdhadhis guldklocka"
(efter the 1 and only speechs av förra ISIS ledaren i en Moskè i Mosul som de (ISIS) sprängde nu innan frigörelsen av "Operationen Iraqi Freedom")
Citat:
Ursprungligen postat av
Skohornet
Tyvärr är verkligheten som så att ISIS/terrorister har ett jävligt högt stöd bland Europas muslimer. Sitter på mobilen så orkar inte gräva fram hur mycket fakta som helst, men det är ju ingen hemlis
Med all respekt, jag förstår dig!
Med all den propaganda och så som detta spelas ut, absolut jag förstår dig. Men det finns ett krig i Europa, "Clash of Civilisations" - och de ser ju ut att lyckas bra tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skohornet
Dåliga länkar kanske, men you get the point..
I do get the point.
Daily Mail har mycket bilder, kolla åtminstone på bilderna, tänk själv
Alltså detta kanske var ett "terrorbrott" med "Islamiskt" Motiv jag har fortfarande mest av haft koll på Charlottesville, USA
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4800282/PICTURED-Moroccan-man-rented-Barcelona-van.html
Citat:
Ursprungligen postat av
HeroesSilencio
Är du efterbliven eller?
Var ju inte riktigt det jag säger, pratar inte om mängd döda. Utan om det problem som nu råder där de angriper västerlänningar och oskyldiga. Jag skiter i hur många muslimer de haft ihjäl men som jag säger, det finns 1.7 Miljarder Muslimer i Världen totalt. Jag anser att ett internt problem kan dom hantera, om dom vil dvs.
Jag vill inte tjafsa eller nått, men ISIS är onekligen vår fiende, att veta så mycket som möjligt om sin fiende är nog ändå bra.
(även om jag fattar din poäng också, tror jag)