2017-08-18, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Var bor folk med dina vanföreställningar? Isolerat på norra Grönland eller bortre Sibirien?

Länkar till en lista över global terror utförd i islams namn de senaste 30 dagarna:
https://www.thereligionofpeace.com/attacks/attacks.aspx?Yr=Last30

Kan du visa motsvarande lista för andra grupper?
väst makterna har bombat skiten ur halva mellan östern i 15 år nu..med 100 000 tals döda civila....där har du din lista.
Citera
2017-08-18, 09:59
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Det finns 1.7 Miljarder Muslimer i Världen (Källa Wikipedia) och de står för 23% av befolkningen idag. Om nu de s.k hederliga muslimerna som vill ta avstånd från Terror och ISIS verkligen vill så kan dom intern eliminera problemet. Men precis som du skriver så är ju ISIS ivrigt påhejade av den muslimska världen och därför anser jag att ALLA Muslimer bär ansvar för detta som pågår i vår värld, alla är medskyldiga till terrorbrott och det kaos som skapas. Hade det funnits en vilja att tvätta bort detta i det egna ledet så hade det inte varit något problem för den Muslimska världen. Den är såpass mycket större och kraftigare än vad ISIS och anhängare till terror är. Så alla muslimer som vill slå ut med händerna och påvisa oskuld till detta är hycklare, alla muslimer är medskyldiga till detta.

Håller med! De muslimer som vill fortsätta med religion borde förklara hur de förhåller sig till sina religiösa skrifter som uppmanar till våld mot icke-muslimer.
Citera
2017-08-18, 10:01
Medlem
"Det handlar inte om islam, det är våldsbejakande extremister. Finns lika mycket galningar bland kristna högern, kristna extremister tex"
"islam en fridfull religion vars fundament lär muslimer att upprätthålla fred"

Islam är en fredlig religion som lär muslimer att upprätthålla fred och rättvisa.. Är du helt jävla efterbliven? Islam är en religion vars följare hängivet ägnar sig åt pedofili, kvinnoförtryck, mord, etniskrensning och krig. De står inte upp för någon rättvisa eller tolerans överhuvudtaget. Islam ska bekämpas och utrotas. Islam är en Cancersvulst på jordens yta och det är fan dags att sätta in cellgifter!!
Citera
2017-08-18, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jannexx
väst makterna har bombat skiten ur halva mellan östern i 15 år nu..med 100 000 tals döda civila....där har du din lista.
Du fick mig att tänka till med ditt inlägg.
Du har helt klart en poäng.
Citera
2017-08-18, 10:02
Medlem
another-devils avatar
Citat:

Inte i nån religions namn va? Det var vad som påstods.

Sedan är dina siffror överdrivna. Hur många har bombattacker mot terrorister räddat?
Citera
2017-08-18, 10:09
Medlem
Citat:

Men ta din islampropaganda nån annanstans, t ex inte en tråd som handlar om ett dåd just utfört av muslimer..
Citera
2017-08-18, 10:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Det handlar inte om islam, det är våldsbejakande extremister. Finns lika mycket galningar bland kristna högern, kristna extremister tex
"islam en fridfull religion vars fundament lär muslimer att upprätthålla fred och rättvisa världen över"

http://islam.se/terrorism
Schysst att du länkar till en salafistsida som anser att shiiter är djävulens avföda:

http://islam.se/andra-religioners-syn-pa-gud/shia

Galningarna inom Islam finns hos extrema sunnimuslimer som de som genomförde detta terrorattentat.
Citera
2017-08-18, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravo-.
När inser vi har ett krig??

Svenska polisen vet redan om det, men massmedia vill hålla folket lugna och pratar hellre om ETA och gör handhjärtan.

Citat:
Polisen i Örebro vidtar åtgärder efter attacken i Barcelona

Den blodiga attacken i Barcelona får inverkan på polisarbetet även i Örebro län. "Det påverkar ner på lokalnivå", säger Peter Persson, polis i Örebro.
– Det påverkar polisarbetet ner på lokalnivå. Det är naturligt. Man vet inte om en sådan här sak sprider sig, säger han.

http://www.na.se/orebro-lan/polisen-i-orebro-vidtar-atgarder-efter-attacken-i-barcelona

Svensk polis vet alltså att ett terrordåd i Spanien kan "sprida sig" till Örebro i kalla norden.
Citera
2017-08-18, 10:18
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Inte i nån religions namn va? Det var vad som påstods.

Sedan är dina siffror överdrivna. Hur många har bombattacker mot terrorister räddat?
Tvärtom hans siffror är för konservativa.
Citera
2017-08-18, 10:19
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Stöta på någon som säger det öppet till dig*
Förvisso.
Men kollar du geopolitiskt hur ISIS används och vilka de är så är finaniserade av och stödda av Väst (och Gulf-länderna) Massmedia litar jag inte på när det gäller denna frågan, inte som de har ljugit.
Sen menar jag inte allt med islam är bra, det finns radikaliseringsproblem i svenska förorter med wahhabist-imaner.
Men låt mig citera en god vän, som är muslim
"Anledning jag skulle åka till deras kalifat vore för baxa big Bag Bagdhadhis guldklocka"
(efter the 1 and only speechs av förra ISIS ledaren i en Moskè i Mosul som de (ISIS) sprängde nu innan frigörelsen av "Operationen Iraqi Freedom")

Citat:
Tyvärr är verkligheten som så att ISIS/terrorister har ett jävligt högt stöd bland Europas muslimer. Sitter på mobilen så orkar inte gräva fram hur mycket fakta som helst, men det är ju ingen hemlis
Med all respekt, jag förstår dig!
Med all den propaganda och så som detta spelas ut, absolut jag förstår dig. Men det finns ett krig i Europa, "Clash of Civilisations" - och de ser ju ut att lyckas bra tyvärr.

Citat:
Dåliga länkar kanske, men you get the point..
I do get the point.
Daily Mail har mycket bilder, kolla åtminstone på bilderna, tänk själv
Alltså detta kanske var ett "terrorbrott" med "Islamiskt" Motiv jag har fortfarande mest av haft koll på Charlottesville, USA

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4800282/PICTURED-Moroccan-man-rented-Barcelona-van.html

Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Är du efterbliven eller?

Var ju inte riktigt det jag säger, pratar inte om mängd döda. Utan om det problem som nu råder där de angriper västerlänningar och oskyldiga. Jag skiter i hur många muslimer de haft ihjäl men som jag säger, det finns 1.7 Miljarder Muslimer i Världen totalt. Jag anser att ett internt problem kan dom hantera, om dom vil dvs.

Jag vill inte tjafsa eller nått, men ISIS är onekligen vår fiende, att veta så mycket som möjligt om sin fiende är nog ändå bra.
(även om jag fattar din poäng också, tror jag)
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-08-18 kl. 10:26.
Citera
2017-08-18, 10:21
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ww3
Efterblivet inlägg.

Däesh har dödat mer muslimer än västlänningar. Och det är USA och Saudiarabien som har beväpnat isis. Eller du kanske bara läser Fake news.

Är du efterbliven eller?

Var ju inte riktigt det jag säger, pratar inte om mängd döda. Utan om det problem som nu råder där de angriper västerlänningar och oskyldiga. Jag skiter i hur många muslimer de haft ihjäl men som jag säger, det finns 1.7 Miljarder Muslimer i Världen totalt. Jag anser att ett internt problem kan dom hantera, om dom vil dvs.
Citera
2017-08-18, 10:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Förvisso.
Men kollar du geopolitiskt hur ISIS används och vilka de är så är finaniserade av och stödda av Väst (och Gulf-länderna) Massmedia litar jag inte på när det gäller denna frågan, inte som de har ljugit.
Sen menar jag inte allt med islam är bra, det finns radikaliseringsproblem i svenska förorter med wahhabist-imaner.
Men låt mig citera en god vän, som är muslim
"Anledning jag skulle åka till deras kalifat vore för baxa big Bag Bagdhadhis guldklocka"
(efter the 1 and only speechs av förra ISIS ledaren i en Moskè i Mosul som de (ISIS) sprängde nu innan frigörelsen av "Operationen Iraqi Freedom")

Med all respekt, jag förstår dig!
Med all den propaganda och så som detta spelas ut, absolut jag förstår dig. Men det finns ett krig i Europa, "Clash of Civilisations" - och de ser ju ut att lyckas bra tyvärr.

I do get the point.
Daily Mail har mycket bilder, kolla åtminstone på bilderna, tänk själv
Alltså detta kanske var ett "terrorbrott" med "Islamiskt" Motiv jag har fortfarande mest av haft koll på Charlottesville, USA

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4800282/PICTURED-Moroccan-man-rented-Barcelona-van.html
Det blir lite väl mycket whataboutism här. Vad vi måste skilja på är faktiskt islam och islamism, eller mer specifikt salafism/wahabism. Det hade väl varit lugnt om dessa rörelser var något fringefenomen men nu är det tyvärr inte så. Speciellt inte i invandrande grupper av lågutbildade människor från MÖ. Om du pratar med dina muslimska vänner som jag antar inte ingår i denna grupp så får du naturligtvis till svar ett avståndstagande. Det gör inte problemet med salafism/wahabism mindre. Tvärtom måste vi börja fundera på hur vi ska hantera inte bara de radikala och våldsbejakande strömningar inom den gruppen utan även vad hela denna trosinriktning står för egentligen som att de vill införa ett shariasamhälle där det inte finns plats för otrogna.

Tyvärr så har USA tagit ställning för just den grupperingen inom Islam och t.o.m. utmålar de progressiva krafterna (shia) som hotet. Detta är faktiskt en av de största anledningarna till våra valda ledares oförmåga att tala i klarspråk om detta. Det tillsammans med att denna trosinriktning har sitt ursprung i och stöd av det kapitalstarka Saudiarabien.
Senast redigerad av arbetet 2017-08-18 kl. 10:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in