2017-08-18, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farsan.Baloo
Så som du säger, ett andra terrorattentat om än rätt misslyckat men ändå ett terrorattentat med 6 skadade personer. Läge för Spanien att införa sanktioner mot islamister, mosker och kontrollera den muslimska befolkningen. Undantagstillstånd är på sin plats.

Spanien kommer inte fega i detta avseendet. De kommer göra vad de kan för att skydda sin befolkning.
Jag tror islamisterna väckt en björn nu.
Citera
2017-08-18, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Spanien kommer inte fega i detta avseendet. De kommer göra vad de kan för att skydda sin befolkning.
Jag tror islamisterna väckt en björn nu.

Ja någon gång måste bägaren rinna över. Västvärlden har nog nått kokpunkten nu och folket kommer rösta hårt och om inte politikerna gör något så kommer det bli inbördeskrig i flera länder. "We shall overcome" funkar inte längre.
Citera
2017-08-18, 06:13
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
IS har tagit på sig attacken

https://mobile.twitter.com/siteintelgroup/status/898263784833163264

SiTE iNTEL (Tel-Aviv Intel) har sagt att IS tar på sig det.
Såklart de tar ju på sig allt. Kolla på bilderna och det ser ut som vanligt.

VARFÖR gjorde ISIS detta?
Jag tror bestämt att Spanien behöver lite hårdare anti-terror lagar som Frankrike & UK
Citera
2017-08-18, 06:33
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag tror bestämt att Spanien behöver lite hårdare anti-terror lagar som Frankrike & UK

Det står i muslimernas "manual" dvs Koranen och haditherna att de som dödar otrogna kommer till himlen.

Många muslimer som tar avstånd från islamistiska extremister -NOT!
Citera
2017-08-18, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
SiTE iNTEL (Tel-Aviv Intel) har sagt att IS tar på sig det.
Såklart de tar ju på sig allt. Kolla på bilderna och det ser ut som vanligt.

Nej, varför då? Frankrike o UK är ju fortfarande två av de värst terror - drabbade länderna. Man ska inte införa massa integritetskränkande lagar efter terrordåd ty de endast blir som ett plåster på såret. Den enda rätta lösningen är att inte släppa in massa invandrare i landet o utvisa alla som kan utgöra minsta risk. Då kommer man åt roten till problemet.
Citera
2017-08-18, 07:37
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Det står i muslimernas "manual" dvs Koranen och haditherna att de som dödar otrogna kommer till himlen.

Det är ingen dödskult som Propagandan försöker få dig att tro. Att dö i strid, bli en martyr, är ganska jämförbart med hur var i Sverige när man trodde på Asagudarna. (Jag tror man kom till ett speciellt ställe om man dog i strid)

Det är kanske diskussion för en annan tråd men att inga muslimer tar avstånd från det, det ÄR ju verkligen inte sant, de är fan närmast omöjigt att stöta på nån som är Pro-Terror

(OBS: Jag är inte Pro Open Borders eller nått sånt)

Men två frågor:
Att man ska döda så många oskyldiga som möjligt.. VARFÖR ens använda lastbil då?
Varför tror du att det är ett "islamiskt dåd" ? (jag antar det är för vad säkerhetstjänst och media rapporterar) RT släppte detta nyss: ‘Intended to kill as many as possible’: Extremely graphic footage emerges from Las Ramblas attack
GRAPHIC så känsliga tittare varnas. Men de är samma jävla kamera som går runt och snabbt drar från sida till sida, precis som London, New York, Berlin Julmarknad.

Fråga 3: Hur fick man tag i killens identitet? Passport??
Citera
2017-08-18, 07:50
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farsan.Baloo
Ja någon gång måste bägaren rinna över. Västvärlden har nog nått kokpunkten nu och folket kommer rösta hårt och om inte politikerna gör något så kommer det bli inbördeskrig i flera länder. "We shall overcome" funkar inte längre.

För få stopp på dessa dårar så får respektive land likställa terror med krigshandling.

Så.
Terror = krigshandling
Krigshandling = militärdomstol
Militärdomstol = dömer till arkubusering
Eller, Militärdomstol dömer till 30 års isoleringscell för samröre med IS.

Sedan kan man emaila dödsattesten till respektive lands ambassad. Man slipper insyn i en militärdomstol samt beslut kan tas på dagen. Sedan är min uppfattning att terroristerna skall kremeras omgående och askan begravas med svinavfall.
Senast redigerad av Mullret 2017-08-18 kl. 07:53.
Citera
2017-08-18, 07:50
Medlem
SwePains avatar
Citat:

De som utför dessa illdåd världen över drar en skam över alla andra muslimer i världen.
Blir ju till slut så att alla tittar snett på alla muslimer oavsett vilket land man kommer ifrån.

Inte undra på att det ser ut som det gör i världen med Afganistatan,Irak osv...

Man kan ju undra ibland hur en del muslimer framförallt de som utför illdåden tolkar Shahadah(شهادة) Den muslimska trosbekännelsen.
Senast redigerad av SwePain 2017-08-18 kl. 08:35.
Citera
2017-08-18, 07:53
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Spanien finns med på fantasikalifatet, dårarna skall i sin enfald återerövra al andalus. Det är ett av jihadisterna uttalde mål ---
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Jo, det finns en speciell orsak till att de utförde ett islamistiskt terrorattentat i just Spanien: En gång i tiden var Spanien muslimskt och kallades då för al-Andalus. Många muslimer anser att de är de rättmätiga härskarna av Spanien; ---
Det kan vara på sin plats med en förnyad genomläsning av den här artikeln om varför Pedofetens stormtrupper lägger sådan vikt vid Spanien.

https://www.document.no/2017/08/18/al-andalus-tilhorer-oss/
Citat:
Soeren Kern skrev i fjor høst artikkelen Jihadists Target Spain – The actions of your ancestors are the reason for our actions today. Document publiserte artikkelen 7. oktober. Den ble brått aktuell igjen.

- Al-Andalus tilhører oss
https://www.document.no/2016/10/07/al-andalus-tilhorer/

Även i spanska analyser påtalas drömmen om al-Ándalus.

http://www.elmundo.es/internacional/2017/08/18/5995f5e1e5fdea38548b45e1.html
Senast redigerad av Ördög 2017-08-18 kl. 08:04.
Citera
2017-08-18, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwePain
De som utför dessa illdåd världen över drar en skam över alla andra muslimer i världen.
Blir ju till slut så att alla tittar snett på alla muslimer oavsett vilket land man kommer ifrån.

Inte undra på att det ser ut som det gör i världen med Syrien,Afganistatan,Irak osv...

Man kan ju undra ibland hur en del muslimer framförallt de som utför illdåden tolkar Shahadah(شهادة) Den muslimska trosbekännelsen.

Vad fan ska vi göra för nåt måste ju göras, är första steget att rösta in SD till egen majoritet härhemma och hoppas att det blir en våg av islamkritiska partier i Europa? Är allt kört? Jag vet inte men allt känns jävligt uppgivet på grund sv den där satans religionen.
Citera
2017-08-18, 08:37
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Största frågan är hur och varför de bosätter sig i Barcelona och Marseille när de egentligen hatar folk och kultur där. Hur kan de tillåtas bo kvar.

Läs koranen så förstår du. Det handlar om att sprida Islam och att överta västerländska länder och jöra dessa till Muslimska länder. Detta är varje muslims skyldighet och ingår i koranen. Svär man sin trohet till koranens läror så accepterar man också HELA koranen inte enbart vissa delar av den.

Fråga en Muslim om de anser att koranen borde skrivas om i de stycken som är kontroversiella. Och hittills har jag inte träffat en enda muslim som vill stryka/Skriva om texter i koranen som ex att kvinnan är mannens ägodel, få gifta sig med barn, döda ickemuslimer och mycket annat.. ALLA jag frågat som är muslimer hävdar att koranen är helig och inte kan skrivas om.
Citera
2017-08-18, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Läs koranen så förstår du. Det handlar om att sprida Islam och att överta västerländska länder och jöra dessa till Muslimska länder. Detta är varje muslims skyldighet och ingår i koranen. Svär man sin trohet till koranens läror så accepterar man också HELA koranen inte enbart vissa delar av den.

Fråga en Muslim om de anser att koranen borde skrivas om i de stycken som är kontroversiella. Och hittills har jag inte träffat en enda muslim som vill stryka/Skriva om texter i koranen som ex att kvinnan är mannens ägodel, få gifta sig med barn, döda ickemuslimer och mycket annat.. ALLA jag frågat som är muslimer hävdar att koranen är helig och inte kan skrivas om.

Kan man terrorstämpla en hel religion tro och försöka komma åt det den vägen i kombination med stängda gränser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in