2017-08-17, 20:53
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Väntar också på mer info angående gisslandramat... Funderade på att gå så nära man kan men borde väl vara över?
Enligt RT så var det aldrig tal om något gisslandrama.
Jag kan ha missat något, kollar flera nyhetskällor på en gång men så uppfattade jag det.
Citera
Medlem
Vi får se om han har kontakter med jihadisternas moderland Sverige.Många av dessa fredsälskande krigare har faktisk varit bosatta i Sverige . Även svenskar är populära bland dessa av en och annan anledning främst för sina höga tolerans för allt vad islam står för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Håller med ingen islamist flagga eller koranen citat, 725 vänner de flesta spanjorer..

Nu är det väl inte helt omöjligt att IS i syfte att lyckas med attacker manar sina anhängare till att verka vilen avarge joe som helst i väntan på order eller modet att genomföra atentat. Är man tex en hemvändare eller nyligen ankommen till europa med falskt namn lär det nog vara kotym att verka vara en "normal" när man rör sig eller exponeras öppet i andra sociala samanhang. Att få mängder av FB vänner lär inte vara svårt adda på och massor av nötter accepterar.
Citera
Medlem
kalle.bs avatar
Citat:
Snack om att det inte blir några festligheter i Gracia ikväll trots att festivalen är igång. Om det stämmer låter man ju terroristerna vinna, jag vill dricka gatuöl och kolla band ikväll, håller tummarna på att de har lite balls.

Väntar också på mer info angående gisslandramat... Funderade på att gå så nära man kan men borde väl vara över?

Tyvärr blir det inga festligheter i Gràcia ikväll, men jag tror allt återupptas imorgon. Om än med starkare polisbevakning kan man tänka sig.
Citera
2017-08-17, 20:54
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
är du nere i spanien?

Bor några hundra meter bort gjorde ett inlägg tidigare när jag vart ute och kollat lite. Har inte sett något intressant dock. Såg en grupp panika men inget relaterat till dådet.

Skönt jag inte bor närmre ramblan där de enligt obekräftade källor i tråden evakuerat folk sen 20.00
Citera
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Ser jag fel eller är det en rosa barnsko på bilden, under fordonet, till vänster om ryggsäcken, bakom den vita lite större sportskon som ligger framför?
Ser så ut tyvärr...
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Dementerat, men tror du blir mera ensam på krogen ikväll.

(var mera tomt på krogarna i Oslo vid Breivik-terrorn har jag fått höra..)
Citera
2017-08-17, 20:55
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle.b
Tyvärr blir det inga festligheter i Gràcia ikväll, men jag tror allt återupptas imorgon. Om än med starkare polisbevakning kan man tänka sig.

Jag tycker man borde styra ihop ett ordentligt låt inte terroristerna vinna nu festar vi-party. Men folk kanske inte är så pepp.
Citera
2017-08-17, 20:56
Medlem
Citat:
Snack om att det inte blir några festligheter i Gracia ikväll trots att festivalen är igång. Om det stämmer låter man ju terroristerna vinna, jag vill dricka gatuöl och kolla band ikväll, håller tummarna på att de har lite balls.

Så du menar om vi skiter i det som hänt och fortsätter att apa oss och spela toleranta så har vi vunnit?Bullshit.Detta är precis vad de jävla politikerna har lyckats med att tutta i folk och göra de till en massa zombier.Det vore bäst att istället för festligheter gå ut på gatorna och kräva ordning och reda i landet som liksom Sverige är drabbat av jihadister.
Citera
2017-08-17, 20:57
Medlem
MassiveBs avatar
Tydligen skall GM ha marknadsförts sig mot judiska världskonspirationer på Nazistiska forum, samt ge stöd till Palestina. Radio Islam style.
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
IS har knappast några central organiserad sleeper cells.
De individer/grupper som utför dessa attacker gör dom på eget initiativ & planerand, motiverad av IS & Islamsk propaganda & tillvägagångssätt.

Mja, i mångt och mycket men det finns ju förstås garanterat mellanhänder & rekryterare som har kontakt med både IS och potentiella terrorister.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Har ju förstått att den Franska polisen skall vara ganska "bestämda" vid förhör utav terror-misstänkta, har även en långtgående lagstiftning på sin sida.

Hur är det i Spanien ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in