2017-08-17, 20:45
Medlem
another-devils avatar
På videon ser det ut som om bilen kört mitt i gågatan. Gågatan i mitten är full med butiker, restauranger och caféer. Fullt med turister året runt men proppfullt nu.

https://m.liveleak.com/view?i=fc7_1502987338

LAS Ramblas är tvåfilig bilgata med en mycket bred gågata i mitten. Den går från place de la Cataluña i norr ner till hamnen i söder. Attacken ska ha skett högt upp på gatan.
Citera
2017-08-17, 20:47
Medlem
Minipaxs avatar
Trött man blir.
Än mer trött på alla "världsledare" som twittrar och gör uttalanden som att "våra tankar är med er", "vi ska inte låta terrorn vinna" och så vidare.
Sedan sker nästa terrordåd och våra så kallade ledare säger samma sak igen.
Ingenting konkret sker med andra ord, fortsätt skyffla in hundratusentals skräpmänniskor som är potentiella terrorister.

Kollar RT's livestream och de har bekräftat 13 döda hittils, hoppas siffran stannar vid det.
Citera
2017-08-17, 20:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Tradigt om det stämmer att terroristen skjutits ihjäl. Det är ju det dem jävlarna vill - bli martyrer. Bättre om spansk antiterrorpolis får sätta klorna i fanskapet och prygla vederbörande på information, innan avskrädet tillåts ruttna bort i någon cell.

Jag tror (med betoningen på tror) att han skulle ha ytterst lite att säga, det skulle bara vara det samma gamla hur han blivit "islamiserad" via ISIS-propaganda, var arbetslös, marginaliserad och yada-yada.., kanske gjort någon vända i ett fängelse även.

GM är ju knappast någon "mastermind", utan bara ett bonde-offer.

Nackskott, deportera släktingarna säger jag !
Citera
2017-08-17, 20:48
Medlem
kalle.bs avatar
Illustration av bilens färd
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
På videon ser det ut som om bilen kört mitt i gågatan. Gågatan i mitten är full med butiker, restauranger och caféer. Fullt med turister året runt men proppfullt nu.

https://m.liveleak.com/view?i=fc7_1502987338

LAS Ramblas är tvåfilig bilgata med en mycket bred gågata i mitten. Den går från place de la Cataluña i norr ner till hamnen i söder. Attacken ska ha skett högt upp på gatan.

Det här var nog det vidrigaste jag har skådat sedan terrorvansinnet bröt ut för ett antal år sedan. ERA FUCKING JÄVLA HORTERRORISTER!!!
Citera
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Vi kan från denna bild konstatera en död...

https://twitter.com/RicardBelis/status/898203984745435137
Ser jag fel eller är det en rosa barnsko på bilden, under fordonet, till vänster om ryggsäcken, bakom den vita lite större sportskon som ligger framför?
Citera
2017-08-17, 20:49
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag tror (med betoningen på tror) att han skulle ha ytterst lite att säga, det skulle bara vara det samma gamla hur han blivit "islamiserad" via ISIS-propaganda, var arbetslös, marginaliserad och yada-yada.., kanske gjort någon vända i ett fängelse även.

GM är ju knappast någon "mastermind", utan bara ett bonde-offer.

Nackskott, deportera släktingarna säger jag !

Självklart kan det vara så, men huruvida de har någon användbar info eller inte vet man ju inte förrän man har kollat.
Citera
2017-08-17, 20:49
Medlem
Fizzlors avatar
Vad vet man om GM hittills?
Citera
2017-08-17, 20:50
Medlem
Drinkycrows avatar
Snack om att det inte blir några festligheter i Gracia ikväll trots att festivalen är igång. Om det stämmer låter man ju terroristerna vinna, jag vill dricka gatuöl och kolla band ikväll, håller tummarna på att de har lite balls.

Väntar också på mer info angående gisslandramat... Funderade på att gå så nära man kan men borde väl vara över?
Citera
2017-08-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Snack om att det inte blir några festligheter i Gracia ikväll trots att festivalen är igång. Om det stämmer låter man ju terroristerna vinna, jag vill dricka gatuöl och kolla band ikväll, håller tummarna på att de har lite balls.

Väntar också på mer info angående gisslandramat... Funderade på att gå så nära man kan men borde väl vara över?

är du nere i spanien?
Citera
2017-08-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow

Polisen gick ut och dementerade uppgifter om ett gisslandrama så det bör vara lugnt. (La sexta)
Citera
2017-08-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Absolut ingen jävel frågar sig varför detta händer gång på gång. Såhär såg det inte ut för 5 år sen trots många skräpmänniskor i europa.

För att IS förlorar mer mark varje dag som går så de har beordrat sina "sleeper cells" att vakna och utföra attentat i Europa eller andra muslimer som stödjer deras propaganda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in