2017-08-17, 20:10
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Läs inledningen en gång till...

Tycker bara att artikeln är "intressant" och kan verkligen inte förstå dem som vurmar för dessa
"flyktingar" som har flytt genom alla länder för att kunna ta sig till Sverige.

Jag förstår verkligen inte hur dessa "goda" tänker och vad som är fel på dem.
Citera
2017-08-17, 20:19
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDodTiger
Dumheter, i så fall är det för att butiksinnehavaren är uttalat SD-anhängare. Kanske för att hålla sig väl med sin lokala handlare. Södermalm har nog bland de mest högutbildade personerna genomsnittligt i Sverige, finns inte en chans att de röstar på SD.

Det är klart att de inte vill ha en demonstration inpå husknuten, det förstår väl vem som helst, man söker ju lugn och ro i hemmet.
Seriösa partier som (M) är de enda som kan skapa ordning. Glöm inte att det antagligen är attacken från nazisterna som tvingade barnen att fly till Medborgarplatsen.

Ditt seriösa parti (M) bjöd ju in dessa vidriga hazarer så vad menar du? Att man ska bjuda hit lite talibaner också som tar livet av dessa hazarvåldtäktsmän? Inte mig emot iofs men vad gör vi med turbanskallarna när hazarerna är väck?
Citera
2017-08-17, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Är inte mångkulturen lika trevlig längre era jävla fjollträskare? Man märker verkligen hur de "boende" går på glas för att inte verka vara rasistiska.

Lätt för er att gilla blattar så länge de stannar i förorten eller fastnar i Skåne men nu är skiten rätt på er bakgård, hoppas de bygger en kåkstad så att ni aldrig vågar gå ut igen.

Jag har full förståelse för att de kommer lite skadeglädje från runt om i landet . Vill bara klargöra att på Södermalm bor det 120 000 människor inklämda en hel del av dessa är vanligt folk som bara vill ha det lugnt.

I vissa kvarter på södermalm är dock både tendensen att rösta mp och journalisttätheten hög. förhoppningsvis ligger dessa kvarter runt medborgarplatsen och Mosebacke

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2015/06/01/mp-kvarter-pa-sodermalm-om-journalisten-sjalv-far-valja/
Senast redigerad av obisvenkanobi 2017-08-17 kl. 20:23.
Citera
2017-08-17, 20:26
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Jag har full förståelse för att de kommer lite skadeglädje från runt om i landet . Vill bara klargöra att på Södermalm bor det 120 000 människor inklämda en hel del av dessa är vanligt folk som bara vill ha det lugnt.

I vissa kvarter på södermalm är dock både tendensen att rösta mp och journalisttätheten hög. förhoppningsvis ligger dessa kvarter runt medborgarplatsen och Mosebacke

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2015/06/01/mp-kvarter-pa-sodermalm-om-journalisten-sjalv-far-valja/

Mjo det är ju så, den grå massan som bara vill att tågen ska gå i tid och att vårdcentralen ska vara öppen blir alltid "collateral damage". Dra upp era pålar och fly fältet medan ni kan.

EDIT:
"Lite skadeglädje"
Av trådens innehåll att döma verkar folk vilja att hela söder brinner ner och att deras invånare släpas ut ur husen för att våldtas och dödas på gatorna. Full Metal Kongo eller Stockholms Blodbad 2.0 om man vill vara modern.

Bäst att ni som inte gillar politiken sticker och kniper käft om ert ursprung. Uppamma en lokal dialekt och senare om nån frågar ifall ni kommer från den fd huvudstaden svara bara "Ja jag bodde i en förort en tid när jag jobbade där men när blattarna kom bytade jag jobb och flyttade." Och se till att ni gör något viktigt för orten. "Vafan Bosse, han där obisvenkanobi, är inte han 08a?" "Äh, han har bra hembränt, han är ok, han röstar ju för fan inte ens."
Senast redigerad av Mackan52 2017-08-17 kl. 20:39.
Citera
2017-08-17, 20:32
Medlem
teasardigs avatar
Om jag förstår saken rätt, har bara de som påstår att de är under 18 år något att vinna på det. I artikeln var det tre män och två kvinnor av 14 porträtterade som påstod det.
Citera
2017-08-17, 20:34
Bannlyst
Kanske postat tidigare

http://www.gp.se/nyheter/debatt/v%C3%A4nd-dem-inte-ryggen-inf%C3%B6r-amnesti-1.4537174

'De sittstrejkande ungdomarna kräver inga mirakel. Allt de önskar är att Migrationsverket tar konsekvenserna av sina egna analyser om säkerhetsläget i Afghanistan på allvar. Att politikerna vaknar till och inser att Sverige riskerar att upprepa sina historiska misstag från baltutlämningen och hanteringen av Raoul Wallenberg. Sverige har dessvärre redan rättsvidrigt deporterat en grupp ungdomar som nu svävar i dödsfara i ett land som står i brand. Flera står på tur att tvångsdeporteras.'

Underskrivet:
Martin Harling

doktor i pedagogiskt arbete, Göteborgs universitet

Eva Reimers

professor i pedagogiskt arbete, Göteborgs universitet

Ingrid Henning Loeb

docent i pedagogik, Göteborgs universitet

Marianne Dovemark

professor i pedagogik, Göteborgs universitet

Ann-Sofie Holm

Lisbeth Lundahl

professor i pedagogiskt arbete, Umeå universitet

Karin Rönnerman

professor i pedagogik, Göteborgs universitet

Johan Söderman

My 2 cents. Utvisa dom knarkande parasiterna, som låtsas att dom är barn.
Citera
2017-08-17, 20:35
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon

Tycker bara att artikeln är "intressant" och kan verkligen inte förstå dem som vurmar för dessa
"flyktingar" som har flytt genom alla länder för att kunna ta sig till Sverige.

Jag förstår verkligen inte hur dessa "goda" tänker och vad som är fel på dem.

Ingen förstår hur Dublinförordningen (flykting ska söka asyl i första ankomstland) sattes ut spel, vem som tillät det.
Det är väl kanske det första antidemokratiska steget i den här härvan.
Citera
2017-08-17, 20:37
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Så är det säkert, men det jag ville ha fram är att man ska ta den afghanska ministerns "vädjanden" med en stor nypa salt. Visst, han hänvisar till säkerhetsläget men det här är medborgare de inte givet VILL ska återvända. Det rör sig om unga män som tillhör en religiös minoritet (shia) tillika en separat folkgrupp. De utgör i nuläget snarare en grund för ökade konflikter än att det på något sätt skulle gynna landet om de återvände i tiotusentals. Så, regimen ser det nog som bättre att de förblir där de är och skickar hem pengar istället.

Inte bara Afghanistan
Citat:
Sedan den 1 januari 2016 har Kriminalvården misslyckats med 124 utvisningar som skulle genomföras med chartrade plan, skriver TT. Under perioden har Kriminalvården chartrat plan till en kostnad av över 45 miljoner kronor.
http://www.friatider.se/kostnaden-f-r-att-utvisa-invandrare-med-flygplan-45-miljoner

Det kan vara dags att undersöka vilka andra åtgärder som kan behöva vidtas. Kanske livet för dem här i Sverige behöver göras så oönskvärt att de lämnar av egen fri vilja.
Citera
2017-08-17, 20:41
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
https://unvis.it/expressen.se/nyheter/har-ar-afghanerna-som-protesterar-mot-utvisningarna

Nu har det kommit en snyftartikel i Expressen om dessa strejkande baaaarn

Undrar om inte Expressens egentliga syfte här är att hålla upp en narrspegel. Först ett alldeles äkta barn som inte fattar nåt av grejen hon deltar i. "Det är kul, vi får mat och godis". Sedan kavalkaden av övermogen frukt som inte har annat att säga än att de genomgått strapatser för att ta sig hit och få ett bättre liv men att de inte får stanna trots det, och det tycker de är fel. Aldrig att Expressen kan ha trott att det redovisade skräckkabinettet skulle få det att värka i hjärteroten på någon hårdhudad amnestimotståndare. The silent opposition är mitt tips.
Citera
2017-08-17, 20:41
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Kanske vore det bästa ändå att hägna in hela demonstrationen, och låta dem bygga en kåkstad där de sitter. Så slapp man skicka hem dem och rassarna på Södermalm får smaka varaktig blatte.
Senast redigerad av SugaredThoughts 2017-08-17 kl. 20:45.
Citera
2017-08-17, 20:43
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Om jag förstår saken rätt, har bara de som påstår att de är under 18 år något att vinna på det. I artikeln var det tre män och två kvinnor av 14 porträtterade som påstod det.

Alla afghaner vill stoppa utvisningar av landsmän. Läs texten.
Sen ska syrierna, somalierna och varenda gold digger från "jamen jag kom ju från dit ni inte kan utvisa, alla dog, jag gick hit asså"
De borde sluta ställa krav och försöka smälta in, ta av hucklen till att börja med, om de på allvar ville och behövde ett nytt hemland med annan livsstil än deras Iran.
Citera
2017-08-17, 20:45
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Ja, när en annan ringer så finns ingen bil i närheten, men när hazarerna kommer från Iran då ska blåvitt ställa upp tycker regeringen eller vem som nu fattat det.

Men det är kanske bra, då vet VI att DOM är bevakade.

Blir ju färre sexual attacker på We are Sthlm festivalen som pågår i Kungsträdgården.
Tror jag bara läst om 4 sexualattacker än så länge men så har jag inte hållt koll på det hela.

Den stora förövargruppen sitter ju där på Medis och ugglar istället för att göra som de brukar, köra in sina smutsiga prinskorvsfingrar i småflickors kön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in