Citat:
Ursprungligen postat av
Norsk80
Men nu är det dags va? Dag 9? av hur många?
Nu måste ansvariga politiker stå fram och berätta vad som gäller.
Antigen:
-Har du inte uppehåll, ska du ut, eller
-Vi jobbar med en lösning på amnesti.
Regeringen Löfven med under 40% stöd i befolkningen, sämst på 40 år, tycker strutspolitik är vägen att gå. När det börjar brinna, sticker han; Almedalen, Transportgate, och nu Medis.
När kan vi förvänta att åter igen få en regering som tar ansvar?
Ni som bor i Stockholm, och som inte röstade SD utan KD, L, eller M, men som fortfarande störs av undfallenheten, skicka i väg ett mail till "ditt" riksdagsledamot. Många kommer förlora sin plats efter valet 2018, och har allt att vinna på att vara tydelig om vad som gäller.
Påverka opinionen är det som behövs
Här är listan:
https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/?typeoflist=valkrets&valkrets=stockholms+kommun
Skriv tex:
Hej Johan Forssell, min riksdagsledamot för Moderaterna
Jag registrerar nu att demonstrationen vid Medborgarplatsen nu är inne i sin andre vecka.
Hur ställer du dig till att människor utan laglig uppehåll i Sverige inte måste lämna landet, utan får fortsätta bo här "under jorden"?
Den här frågan är mycket viktig för mig, och kommer att påverka hur jag röstar i Riksdagsvalet 2018.
Med vänliga hälsningar
Norsk80
Moderatväljare
Ni får sluta med att vara så jävla flata. Ni har var enkelt en, ett fruktansvärd vapen, nämligen eran penna och eran röst. Stå upp mot lagbrotten, och "Allas lika värde, men bara när det passar sig".
Sluta klaga att ni inte kan påverka, det kan ni. Ditt riksdagsledamot sitter just där, för du har röstat in hen, och du har rätt, plikt och möjlighet att påverka.
Skicka ett mail i dag, så har du iallafall gjort något.