Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-17, 18:27
  #13
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Jag försöker översätta TS:
"En massa nazistiska och rasistiska sidor har fått sina privilegier återkallade".

Varför skulle detta, om det stämmer, vara dåligt?
Nej, är man kommunist så tycker man naturligtvis att det här är jättebra.

Bryr man sig däremot om demokrati och mänskliga rättigheter så är det något väldigt dåligt när andra människors rättigheter hotas, eftersom det i så fall gör att rättigheterna inte blir allmänna längre, utan kopplas till att du har "rätt" åsikter (och rätt "demokratisk värdegrund", i Sverige).

Kom ihåg Martin Niemöller:
I Tyskland hämtade de först kommunisterna, och jag protesterade inte, för jag var inte kommunist;
Sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten;
Sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude;
Sedan hämtade de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade.
Citera
2017-08-17, 18:30
  #14
Medlem
baggebo1s avatar
När mer eller mindre monopolistiska företag beter sig så här så spelar statens yttrandefrihetslagar ingen roll. Det här sker i USA med den bästa yttrandefriheten i världen. Men det är privata företag som diskriminerar. Inte konstigt att den där efterblivna memen om att "det bara är stater som kan censurera" spridits så extremt de senaste åren... Vad som krävs nu är nationalisering eller åtminstone nån typ av lagstiftning som förbjuder företag att diskriminera pga åsikt.

Jag vet att Jonas De Geer en gång sa lite skämtsamt att snart kommer de ligga på ICA med krav på att de slutar sälja varor till nazister. Vi får se hur länge till det är ett skämt. När det gäller t.ex. Anglin så tar man ifrån honom alla möjligheter att existera på nätet. Man drar in alla möjligheter att föra över pengar. PayPal har redan stängt av alla ickebolsjeviker. SPLC ligger på VISA, Mastercard och liknande för att få dem att förvägra ickebolsjeviker att handla. (Samtidigt arbetar man för det kontantlösa samhället). Man får nationalister sparkade från sitt jävla pizzajobb. Vem är det som säger att nästa steg inte är att ifrågasätta varför ICA tillåter nazister? "Vill ni verkligen ha den kopplingen"? "Hur mår de rasifierade som handlar i samma butik"?

Det här är väldigt sjukt. Och de accelererar nu. Känns som all in. Den här typen av tyranner hade sin förra storhetstid i Ryssland under första hälften av förra århundradet. Då mördade de 30 miljoner människor som hade en annan åsikt. Det är inte bara deras andliga arvingar utan ofta deras biologiska arvingar som ligger bakom samma sak i USA idag, så jag skulle inte ta så lätt på detta.
__________________
Senast redigerad av baggebo1 2017-08-17 kl. 18:36.
Citera
2017-08-17, 18:41
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Jag försöker översätta TS:
"En massa nazistiska och rasistiska sidor har fått sina privilegier återkallade".

Varför skulle detta, om det stämmer, vara dåligt?

Och problemet är var? Yttrandefrihet innebär vad?

Rasism är lika naturligt som att sova. Det finns hos alla djurarter och av en stor viktig anledning: Att bevara och utveckla sina gener till det bättre. Skall man förtränga detta? Är det bara dina judiska vänner som får vara rasister?

Först förbjuder man nazister och rasister. Imorgon förbjuder de alla andra goyer; liberaler, kommunister, feminister, bögar, negrer osv. Enbart juden skall få finnas på denna planet och juden skall styra jorden via en permanent världsregering.
__________________
Senast redigerad av Gulblendkarringen 2017-08-17 kl. 18:54.
Citera
2017-08-17, 18:52
  #16
Moderator
bernad_laws avatar
Med tanke på frågeställningen hör denna hemma i censur.

Politik: utrikes --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
Citera
2017-08-17, 18:53
  #17
Medlem
Intressant när man ser att pk är en sjuka som sprider sig över hela västvärlden. Intressant kanske är fel ord. Skrämmande!!
Kolla nedanstående youtube klipp från England. Även där går polisen mot att bli en åsiktspolis.

https://youtu.be/HEqumUGq5rs

Tråkigt om rebel media blir tvungna att stänga butiken. ☹️
Citera
2017-08-17, 18:54
  #18
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
När mer eller mindre monopolistiska företag beter sig så här så spelar statens yttrandefrihetslagar ingen roll. Det här sker i USA med den bästa yttrandefriheten i världen. Men det är privata företag som diskriminerar. Inte konstigt att den där efterblivna memen om att "det bara är stater som kan censurera" spridits så extremt de senaste åren... Vad som krävs nu är nationalisering eller åtminstone nån typ av lagstiftning som förbjuder företag att diskriminera pga åsikt.

Jag vet att Jonas De Geer en gång sa lite skämtsamt att snart kommer de ligga på ICA med krav på att de slutar sälja varor till nazister. Vi får se hur länge till det är ett skämt. När det gäller t.ex. Anglin så tar man ifrån honom alla möjligheter att existera på nätet. Man drar in alla möjligheter att föra över pengar. PayPal har redan stängt av alla ickebolsjeviker. SPLC ligger på VISA, Mastercard och liknande för att få dem att förvägra ickebolsjeviker att handla. (Samtidigt arbetar man för det kontantlösa samhället). Man får nationalister sparkade från sitt jävla pizzajobb. Vem är det som säger att nästa steg inte är att ifrågasätta varför ICA tillåter nazister? "Vill ni verkligen ha den kopplingen"? "Hur mår de rasifierade som handlar i samma butik"?

Det här är väldigt sjukt. Och de accelererar nu. Känns som all in. Den här typen av tyranner hade sin förra storhetstid i Ryssland under första hälften av förra århundradet. Då mördade de 30 miljoner människor som hade en annan åsikt. Det är inte bara deras andliga arvingar utan ofta deras biologiska arvingar som ligger bakom samma sak i USA idag, så jag skulle inte ta så lätt på detta.

Detta har man ju tänkt på. Folk har ju sedan tidigare fått gå från jobb och fackförening pga. regimkritiska åsikter. Bara en tidsfråga innan Researchgruppen/AFA Dokumentation börjar göra slagningar på hyresgästregister också och efter påtryckningar via Aschberg så får folk gå från sina hem med, som givetvis sedermera tillfaller flyktingar. Dagens regimkritiker i västvärlden kommer gå ett liknande öde till mötes som judarna. Men bara här i Sverige och delar av Europa. I USA lever de monopolinnehavande bolagen lite farligt när de utövar diktatur mot befolkningen. Amerikanerna är vana vid att kriga och de är beväpnade. Det blir definitivt livsfarligt på sikt att ta ifrån dessa medborgare för mycket, då kommer det börja skjutas feminister och CEO:s på teknikbolagens huvudkontor i Kalifornien. Poetisk rättvisa.
Citera
2017-08-17, 19:34
  #19
Medlem
Finns det inget webbhotell som är höger(extremt)? Det finns ju bokförlag, datorspel, filmer, klubbar, partier och allt däremellan.
Citera
2017-08-17, 19:51
  #20
Medlem
Lydans avatar
Ang. Daily Stormer såg jag nyss någon rubrik om att Ryssland/.ru nu stängde ner den domänen också. Jag finner det märkligt. Daily Stormer är ju en riktigt skämtsite. Förstår inte hur folk kan ta den på allvar. Känns mest som gammal hederlig trolling.

De andra exemplen är lite mer oroande. Följer man inte ideologin är man utestängd. Något som skett ofta i Sverige, men nu tar ett riktigt fast grepp om USA. Vi vet hur det slutar.

Kollektivism och krossandet av individen MÅSTE stoppas. Även vi i mitten ses som nazister av de mest godtrogna till ideologin. Alla dissidenter ska tystas. Att folk inte ser det här är vad som förvånar mig mest. Men det måste handla om egoism i grund och botten. En slags inlärd dumhet. Universiteten idag är ju t.ex. ett skämt, både i USA och Sverige. Och det är väl där indoktrineringen börjar. Man lär sig inte kritiskt tänkande. Man lär sig istället fullständig tillit, och offermentalitet. Det finns många exempel på feminister som säger "Jag visste inte att jag var förtryckt, förrns jag fick lära mig det på universitetet". Helt sanslöst.
Citera
2017-08-17, 20:02
  #21
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
När det gäller t.ex. Anglin så tar man ifrån honom alla möjligheter att existera på nätet. Man drar in alla möjligheter att föra över pengar. PayPal har redan stängt av alla ickebolsjeviker. SPLC ligger på VISA, Mastercard och liknande för att få dem att förvägra ickebolsjeviker att handla. (Samtidigt arbetar man för det kontantlösa samhället). Man får nationalister sparkade från sitt jävla pizzajobb. Vem är det som säger att nästa steg inte är att ifrågasätta varför ICA tillåter nazister? "Vill ni verkligen ha den kopplingen"? "Hur mår de rasifierade som handlar i samma butik"?

Det där hade inte slagit mig förrän nu. Finns det inga kontanter, är det lätt att tysta en dissident. Om lönen ses som "the means of production", är det någonstans kommunistiskt att någon annan ska kontrollera vad du kan göra med den. Känns som en farlig väg att vandra, med tanke på vad vi sett hittills.
Citera
2017-08-17, 20:06
  #22
Medlem
Ingen sorg över att se nazistiska sidor nedstängda. Däremot gillar jag inte kommunister och anarkister heller. Det enda jobbiga med nyheten är den positiva responsen extrem vänstern kan komma att få, och att stenar samtidigt kan komma att kastas på fel personer, personer som inte alls hade med extrem högern att göra (Trump t. ex. där folk säger "varför gjorde DU inte något, där alla andra agerade i ditt ställe?").

Men skönt att se att extrem högern tar några smällar. Hejja Trump dock, hoppas han får popularitet hos folket igen, så länge han lever upp till det förstås. Än så länge går det bra, men än så länge är vi inte nära målet ens
Citera
2017-08-17, 20:35
  #23
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Ingen sorg över att se nazistiska sidor nedstängda. Däremot gillar jag inte kommunister och anarkister heller. Det enda jobbiga med nyheten är den positiva responsen extrem vänstern kan komma att få, och att stenar samtidigt kan komma att kastas på fel personer, personer som inte alls hade med extrem högern att göra (Trump t. ex. där folk säger "varför gjorde DU inte något, där alla andra agerade i ditt ställe?").

Men skönt att se att extrem högern tar några smällar. Hejja Trump dock, hoppas han får popularitet hos folket igen, så länge han lever upp till det förstås. Än så länge går det bra, men än så länge är vi inte nära målet ens

Du förstår att det som händer nu är mycket farligt? Nu är jag visserligen medveten om att vi aldrig någonsin levt i en demokrati, men det hela lyckas ändock bli än mer odemokratiskt. Och det går fort nu. Vad du tycker om någon annans åsikter är ovidkommande. Det är möjligheten till rätten att uttrycka sig som är under attack. Att väldigt mycket skall komma att bli väldigt mycket sämre i en allt mer ökande takt är också sant.
Citera
2017-08-17, 20:49
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
Du förstår att det som händer nu är mycket farligt? Nu är jag visserligen medveten om att vi aldrig någonsin levt i en demokrati, men det hela lyckas ändock bli än mer odemokratiskt. Och det går fort nu. Vad du tycker om någon annans åsikter är ovidkommande. Det är möjligheten till rätten att uttrycka sig som är under attack. Att väldigt mycket skall komma att bli väldigt mycket sämre i en allt mer ökande takt är också sant.
Tänk också att det enda som förhindrar att dessa sidor inte utför ett per definition hatbrott, och således skulle vara olagliga, är deras slingrande formuleringar. Budskapet är det samma och syftet är ännu värre. Det är som att sälja knark men sätta en annan etikett på det, varför skulle jag som önskar att människorna i vårt samhälle följer lagen se detta som något negativt, för demokratin och yttrandefriheten?

Snarare är det positivt för både demokratin och yttrandefriheten, dessa människorna (extrem högern) har ju i syfte att tysta, förfölja och mörda. Att deras propagandasidor stängs ned, när de annars skulle ha stängts ned på grund av lagbrott förutom den hårfina slingringen i deras formuleringar, är möjligtvis stödjande för demokratin. Att kunna stärka lagar som har kommit till inom demokratin är något som uppehåller demokratin.

Däremot gjordes detta inte av polisen som jag förstått det, utan av några vigilanter, och de på samma sätt bör prövas i rättegång för lagbrott.

Saker och ting är inte enkelriktade i mitt huvud, jag är ingen som hejar på min politiska åsikt på samma sätt som folk hejar på fotbollslag (vilket folk oftast gör, nära alla har jag märkt). Så tro inte att jag är pro-vänster eller att jag tycker att alla nazister förtjänar fängelse, eller att man till all grad ska censurera nazistiska åsikter och propaganda.

Likväl som jag dansar mellan höger och vänster så är jag också en filosofisk person. Själv har jag läst nazistiska och rasistiska texter för att jag tror att jag kan få något ut av det personligen. Jag ser inget fel i att ha dessa tillgängliga för allmänheten, däremot ser jag något fel i en rörelse som aktivt försöker värva personer i nazistiska agendor. Jag tror väldigt mycket på att tänka men inte "säga", alla bör få tänka vad de vill och diskutera fritt, men för det bör folk inte få friheten till att agera hur de vill, bara för att det är i samklang med deras åsikter.

Syftet med dessa sidor är väldigt klart för alla med normalt IQ. Och jag tycker inte att det har negativ påverkning på demokratin att dessa blev hackade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback