2017-08-17, 11:59
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det pratas här ganska nedsättande om lubbes lista över vad som pekar mot KM som mannen med pilotglasögon. Jag skulle återigen vilja fästa uppmärksamheten på det faktum att den trovärdiga skribenten Prinzezzan från - vad det verkar - säkra källor har fått fram att KM var en av dem som var med i bilen till förfesten i Töreboda. Om Prinzezzans uppgifter stämmer - som det i dagsläget inte finns någon anledning att betvivla - går det ju faktiskt att visa att KM fanns i Helenas närhet den aktuella kvällen - så långt i alla fall.

..."den trovärdiga skribenten Prinzezzan från - vad det verkar - säkra källor har fått fram"...

Nu är vi där igen. *suck*
Citera
2017-08-17, 12:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
..."den trovärdiga skribenten Prinzezzan från - vad det verkar - säkra källor har fått fram"...

Nu är vi där igen. *suck*

Det tar verkligen emot att det går att rada upp argument som talar för att KM är mannen med pilotglasögon, va?! (Utan att jag nu påstår att han är mannen med pilotglasögon.)

Prinzezzan har i PM till mig ganska detaljerat förklarat hur han/hon fick den informationen bekräftad. Tills motsatsen kan bevisas gäller Prinzezzans uppgifter.
Citera
2017-08-17, 12:04
Medlem
Citat:
Självfallet ska allt diskuteras. Det jag vänder mig emot är att rykten presenteras som fakta. Ta den där listan Lubbe gjorde t.ex.
Många människor hängs ut i onödan annars. Betänk hur det har varit med de tidigare intressanta kandidaterna och inte minst deras anhöriga.

Menar du verkligen att hela listan bara är rykten? Bara så jag vet.
Citera
2017-08-17, 12:10
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Det tar verkligen emot att det går att rada upp argument som talar för att KM är mannen med pilotglasögon, va?! (Utan att jag nu påstår att han är mannen med pilotglasögon.)

Prinzezzan har i PM till mig ganska detaljerat förklarat hur han/hon fick den informationen bekräftad. Tills motsatsen kan bevisas gäller Prinzezzans uppgifter.

Du är inte speciellt smart du. Prinzezzans uppgifter är likvärdiga med uppgifter från vem som helst. Inget annat.
Citera
2017-08-17, 12:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Du är inte speciellt smart du. Prinzezzans uppgifter är likvärdiga med uppgifter från vem som helst. Inget annat.

Dina svar och reaktioner på inlägg som tar upp KM som mannen med pilotglasögon genomsyras av desperation.
Citera
2017-08-17, 12:21
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Dina svar och reaktioner på inlägg som tar upp KM som mannen med pilotglasögon genomsyras av desperation.

Nej. Jag vill att du skiljer på fakta och dikt. Det är allt.
Citera
2017-08-17, 12:46
Medlem
Citat:
Nej. Jag vill att du skiljer på fakta och dikt. Det är allt.
Eftersom du verkar veta vad som är fakta och vad som är dikt i detta fall så kan du väl ta och dela med dig vad du vet.
Citera
2017-08-17, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Eftersom du verkar veta vad som är fakta och vad som är dikt i detta fall så kan du väl ta och dela med dig vad du vet.

Kan bara hålla med.
Strykning - hur känner/ anknytning har du till KM eller Malmgrens ??- Någon som dissar allt är ju inte riktigt seriös i sin objektiva bedömning.
Citera
2017-08-17, 13:01
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Kan bara hålla med.
Strykning - hur känner/ anknytning har du till KM eller Malmgrens ??- Någon som dissar allt är ju inte riktigt seriös i sin objektiva bedömning.

Jag känner inte de omtalade människorna överhuvudtaget och spekulerar inte förrän mer fakta framkommit.
Citera
2017-08-17, 13:04
Medlem
Citat:
Jag känner inte de omtalade människorna överhuvudtaget och spekulerar inte förrän mer fakta framkommit.
Då kan du ju omöjligen veta vad som är fakta eller spekulation.
Citera
2017-08-17, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Kan bara hålla med.

Även jag skulle vilja veta vad Strykning har kommit fram till.
Du får nu ordet och allas uppmärksamhet att skriva vad DU har kommit fram till.
Citera
2017-08-17, 13:13
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Han har bott utanför mstad hela tiden. 92 jobbade han som lärare här. 94 tror jag blev han riksdagsman och senare nästan utr.minister ju.
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Han föddes i Mariestad 1964 och bodde i Mariestad (=mantalsskriven) 1971, 1981 och 1991.
Allt enligt Wikipedia och "Sveriges befolkning"
(Förutsätter att ni kallar Leksberg för Mariestad där han föddes och bodde 1971)
Citat:
Ok fel av mig. Han bodde lite norr om ett tag vet jag.
Citat:
Ok jobbar inte vidare på listan för din skull då iaf. Flera av punkterna är knappast bara rykten. Men visst, jag vill att det ska vara punkter där sanningshalten är hög på samtliga.
Jag vet inte vilka listor vi ska ta på allvar där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in