Citat:
Ursprungligen postat av
Assdefender
Matuidi till Juventus var oväntat. Känns inte som att det är just den spelartypen Juventus är i skriande behov av.
Med Matuidi borta är det inte många fransmän kvar i PSG. Rätt vidrigt att se hur oljearaberna förstör lag efter lag. Hur gynnar detta fransk fotboll?
Behöver PSG verkligen satsa på franska fotbollspelare?
Majoriteten av alla spelarna är fransmän i de flesta lagen jag kollat. Jag hade förstått dig om du skrev att City eller Chelsea förstör genom att knappt ha några engelsmän och att aldrig ge de chansen men så är inte fallet i Frankrike.
Har du sett spelarna från Frankrike? Frankrike producerar fler talangfulla spelare än Brasilien/Tyskland/Spanien sen har de många erfarna och riktigt grymma spelare
(Lacazette, Griezmann, Pogba, Lloris, Ribéry, Koscielny, Matuidi, Varane, Laporte, Umtiti, Giroud, Kanté, Modeste, Martial, Dembélé, Tolisso, Rabiot, Fekir, Zouma, Kurzawa, Lemar, Gonalons, Coman, Digne, Imbula, Mbappé, Mangala, Sidibé, Coquelin, Bakayoko, Cyprien, Koziello, Lafont, Mendy, Hernández, Sabaly, Tousart, Diop, Blin, Lenglet, Kimpembe, Saint-Maximin, Meité, Rongier, Diakhaby o.s.v.).
Finns dessutom många fler som jag inte har rabblat upp. PSG har råd att göra vad PSG gör just nu.
//Siegestor