Citat:
Ursprungligen postat av
Hultabultan
SD borde egentligen ha betydligt högre siffror, så här i slutet av sommaren.
Anledningen är givetvis att massor av mer eller mindre spektakulär blatte-relaterade brottslighet sker just under sommaren.
Höst-vinter-vår är det alltid betydligt mindre med skjutningar, bilbränder, våldtäkter, stora slagsmål och upplopp.
SD har tidigare alltid tappat tidigare under månader, när det är för kallt för negrer och araber att vistas utomhus.
Så varför skulle just detta år vara ett undantag från denna självklara regel?
Det beror på att medierna helt enkelt i allt större utsträckning ger tusan i att rapportera denna typ av brottslighet. Om det inte syns i samma utsträckning i medierna då existerar det inte och SD gynnas mindre är nog deras tanke... Om de nu resonerar så - vilket inte skulle vara helt förvånande - då är det en medveten, beräknande och otäck utveckling från massmediernas sida. Ta bara natten till idag som ett exempel, det var på flera platser i Stockholm den mest stökiga på mycket, mycket länge. De enda som i stort sett skrev om detta på sin hemsida var Sveriges Radio. Inte många rader om nattens härjningar stod det i Aftonbladet, Expressen, SvD eller DN... inte heller nämndes det något i Rapport nu 19:30. Och jag tror inte vi kommer att få höra speciellt mycket i Aktuellt heller, men desto mer om Trumps bravader och uttalanden...
Jag har hävdat att vi från och med nu under hösten ända fram till valet nästa år kommer att få se en MASSIV propaganda, värre än vi skådat någonsin tidigare, på alla tänkbara sätt, mot SD. Medierna kommer att plocka fram hela sin arsenal och göra precis ALLT för att trycka ned SD, mörklägga obekväma sanningar, påstå, insinuera, lyfta fram det som passar mediernas agenda, trycka till, hoppa på, skapa drev, ägna sig åt att sätta etiketter på folk... de kommer att göra ALLT för att smutskasta SD för att därmed försöka hålla opinionen långt borta från partiet.
Men kommer det att lyckas? Möjligen på marginalen. Misstänker att oerhört många redan inhämtar sin info från s k "alternativ media" och själva kan lägga ihop ett plus ett vilket gör att mainstream mediernas planer kommer att falla platt i slutändan. De kommer möjligen att bromsa SD i opinionen, så att utvecklingen och tillväxten för partiet tar lite längre tid och vägen blir krokigare, men de kommer aldrig att kunna stoppa den snöboll som är i rörelse. Det har gått får långt nu, alltför mycket har redan hänt i Sverige, folk vet - och folk är som sagt inte så korkade som massmedierna kanske ännu tror.
Ska onekligen bli väldigt spännande att följa SD i opinionsundersökningarna under hösten, vintern och våren fram till valet om lite drygt ett år. Är fortfarande övertygad om att vi har en politisk jordbävning framför oss den 9 september nästa år som kommer att rita om den politiska kartan i grunden.