Citat:
Ursprungligen postat av
Grumpyoldfart
Masdsen är raketforskare! Jag är inte helt tappad själv, han ville snacka med media, han ville berätta något, Kim lever...

Det kan ni slå er i backen på, Madsen skulle aldrig ta livet av en människa, då skulle han erkänna det, så funkar intelligenta människor. Intelligenta människor är ärliga, dom inser att dom inte kan komma undan, för dom har tänkt ett steg längre. Detta är ett fall av en man som ska hålla käften, hela saken är riggad... Kim LEVER!
Jag är helt enig med ditt inlägg.
Varför sänkte han u-båten på ett så spektakulärt sätt?
U-båten var ju hans "specialgrej"
Han ville så klart att det skulle uppmärksammas så mycket som möjligt.
Jag tror han har ett allvarligt hot mot sig och därför ville han berätta så mycket som möjligt och att media skulle vara med på häktningsförhandlingarna. Det kan ge ett visst skydd om alla vet vad det rör sig om och att det uppmärksammas jättemycket i media.
Bra med lång häktningstid då.
Han kan ju knappast smyga undan och bli helt anonym.
KW har av någon anledning "gått under jorden" antingen (troligen) på grund av dödshot från NK och måste försvinna.
Annars dödshot från någon skum organisation som kopplar henne till NK för hennes reportage därifrån.
Det är inte lätt att behaga alla.
Jag hoppas och tror att hon är i livet och dyker upp inom kort när läget lugnat ner sig, men då heter hon inte KW med snyggt rött hår utan med annat namn och helt annan frisyr (synd isf för hon är ju riktigt snygg på de "dagsaktuella" bilder jag sett.
Pojkvännen och föräldrarna KANSKE vet hela historien men det är riskabelt att avslöja för mycket om man ska "försvinna" Då finns risken att familjen råkar ut för liknande "olyckor"
Pojkvännen kanske fått besked på tidiga natten (varsin kontankortstelefon) att det är lugnt så nu kan du larma mig som försvunnen.
Många tillgängliga timmar att ta sig till Köpenhamns flygplats och liksom "I'm leaving on a jetplane" (John Denver)