2017-08-16, 18:20
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det hade den inte och det är inte lag på det.

Blev nyfiken och kollade upp det, tydligen är det lag på det om skeppet är på över 300 ton, osäker dock om ubåten här är det. Någon som vet?

EDIT: kollade upp det själv, den är på 40 ton!

http://www.imo.org/en/OurWork/safety/navigation/pages/ais.aspx
Citera
2017-08-16, 18:21
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Kim kommer hittas om ett antal år, och Raket Madsen fick jävligt bra betalt. Så tror jag det hänger ihop, en internationell journalist vill försvinna, hotad... Madsen alltid beroende av allmosor... Kom i håg vad jag skrev,,,

Du har tittat på för många filmer.
Citera
2017-08-16, 18:22
Medlem
Citat:
1% av befolkningen är psykopater och personlighetstypen är väldokumenterad. Den som läser på lite om psykopati kommer komma till samma slutsats som jag har gjort i fallet med den försvunna journalisten Kim Wall.

Enligt inlägget borde då ca 70-80 000 individer (baserat på vuxen befolkning) i Sverige vara psykopater, ändå sker det bara ca 100 mord per år i Sverige. Det är drygt en promille av "psykopaterna" som då begår mord. Många mord begås också i gängmiljö etc.

Tycker inlägget drar på lite väl hårt med sin psykopat-teori, läser in allt hen kan för att få PM att framstå som psykopat. PM är väl ändå tidigare ostraffad, har fru, skapar förvisso konflikter etc.

Lite mer lagom resonemang tack.

Det mest statistiskt sannolika är att någon form av olycka inträffade alternativt det blev ett snabbt och plötsligt bråk som utmynnade i att KW avled, uppsåtligt eller ouppsåtligt.
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Blev nyfiken och kollade upp det, tydligen är det lag på det om skeppet är på över 300 ton, osäker dock om ubåten här är det. Någon som vet?

EDIT: kollade upp det själv, den är på 40 ton!

http://www.imo.org/en/OurWork/safety/navigation/pages/ais.aspx

Nä den är inte i närheten av 300 ton.
Jag borde dock skrivit att det inte är lag på mindre fartyg och båtar.
Citera
Medlem
Docklands avatar
https://www.sydsvenskan.se/2017-08-16/har-kan-svaret-pa-ubatsgatan-finnas

Lite mer info
Citera
2017-08-16, 18:25
Medlem
Citat:
Borde inte polisen i samrådan med militären kunna använda sig av existerande satellitbilder och på så sätt kunna upptäcka hennes röda tröja på ubåten, om hon hamnade i vattnet med sin röda tröja och så vidare?

"Zoom in on his face.. enhance.. zoom in on his glasses.. enhance.. theres your killer" *csi miami theme spelar i bakrunden*

Nja, det var inte vad jag skrev. Skrev att hennes röda jacka borde synas tydligt, exempelvis mot den mörka ubåten eller mot den blå vattenytan. En röd prick borde kunna synas från militära satelliter som har större upplösning än Google maps. Förvisso började det bli mörkt men med lite tur kanske man kan se när den röda pricken försvann, antingen ner i ubåten eller i vattnet.
Senast redigerad av liketothink 2017-08-16 kl. 18:28.
Citera
2017-08-16, 18:29
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Jag har också varit på Kuba och under sovjettiden i Östtyskland, Rumänien, Tjeckoslovakien, Ungern och Ukraina och jag hatar kommunismen.
Det går inte att göra sådan antaganden med hjälp av bilder.

Nej, och det framgår väl med all tydlighet av hennes bilder på instagram
back from the DPRK: safe, sound & reeducated.
https://www.instagram.com/p/oklIJ1oi4Y/?taken-by=kimw4ll
Citera
2017-08-16, 18:29
Medlem
Dammigs avatar
Citat:
Masdsen är raketforskare! Jag är inte helt tappad själv, han ville snacka med media, han ville berätta något, Kim lever... Det kan ni slå er i backen på, Madsen skulle aldrig ta livet av en människa, då skulle han erkänna det, så funkar intelligenta människor. Intelligenta människor är ärliga, dom inser att dom inte kan komma undan, för dom har tänkt ett steg längre. Detta är ett fall av en man som ska hålla käften, hela saken är riggad... Kim LEVER!

Jag är helt enig med ditt inlägg.

Varför sänkte han u-båten på ett så spektakulärt sätt?
U-båten var ju hans "specialgrej"
Han ville så klart att det skulle uppmärksammas så mycket som möjligt.

Jag tror han har ett allvarligt hot mot sig och därför ville han berätta så mycket som möjligt och att media skulle vara med på häktningsförhandlingarna. Det kan ge ett visst skydd om alla vet vad det rör sig om och att det uppmärksammas jättemycket i media.
Bra med lång häktningstid då.
Han kan ju knappast smyga undan och bli helt anonym.

KW har av någon anledning "gått under jorden" antingen (troligen) på grund av dödshot från NK och måste försvinna.
Annars dödshot från någon skum organisation som kopplar henne till NK för hennes reportage därifrån.
Det är inte lätt att behaga alla.

Jag hoppas och tror att hon är i livet och dyker upp inom kort när läget lugnat ner sig, men då heter hon inte KW med snyggt rött hår utan med annat namn och helt annan frisyr (synd isf för hon är ju riktigt snygg på de "dagsaktuella" bilder jag sett.
Pojkvännen och föräldrarna KANSKE vet hela historien men det är riskabelt att avslöja för mycket om man ska "försvinna" Då finns risken att familjen råkar ut för liknande "olyckor"

Pojkvännen kanske fått besked på tidiga natten (varsin kontankortstelefon) att det är lugnt så nu kan du larma mig som försvunnen.
Många tillgängliga timmar att ta sig till Köpenhamns flygplats och liksom "I'm leaving on a jetplane" (John Denver)
Citera
2017-08-16, 18:30
Medlem
Angående satelliter ger snabb googling detta:

"Half-meter resolution image of Khalifa Sports City, Doha, Qatar, was collected by the GeoEye-1 satellite on January 10, 2009"

https://hothardware.com/ContentImages/NewsItem/8877/content/big_geoeye-1-satellite-image-1_hh.jpg.ashx?maxwidth=1170&maxheight=1170

En röd prick mot något mörkt borde kunna upptäckas.
Citera
2017-08-16, 18:33
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Nej, och det framgår väl med all tydlighet av hennes bilder på instagram
back from the DPRK: safe, sound & reeducated.
https://www.instagram.com/p/oklIJ1oi4Y/?taken-by=kimw4ll

Du är helt inne på fel spår hon är nazist
https://www.instagram.com/p/qV7hwXoiyc/?taken-by=kimw4ll

Det är ju helt efterblivet att dra sådana slutsatser du gör med de bilderna.

Edit: Fel bild
Senast redigerad av MAD 2017-08-16 kl. 18:35.
Citera
2017-08-16, 18:33
Bannlyst
Citat:
Kim kommer hittas om ett antal år, och Raket Madsen fick jävligt bra betalt. Så tror jag det hänger ihop, en internationell journalist vill försvinna, hotad... Madsen alltid beroende av allmosor... Kom i håg vad jag skrev,,,

Madsen är raketforskare, till skillnad från er som inte ens kan städa! Allt gick helt enligt plan, tumme upp, till sina nära och kära... Självfallet är nära och kära involverade, om han gör tumme upp? Är ni helt tappade? Ni är alltid tappade...

Det han säger är att allt gick precis som det skulle... allt kommer från tidigare bekantskap med Kim. Hon säger, jag har problem, en galning i kuba försöker mörda mig. Jag ställer upp säger Madsen, jag kan få dig att försvinna, vi har min ubåt, jag kan hjälpa dig... det är lugnt... Vi säger att ubåten gick under, efter att jag släppt av dig... du försvinner.. byter identitet... Jo, jag håller med dig, vem fan vill vara tillsammans med en sån idiot....
Citera
2017-08-16, 18:34
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Angående satelliter ger snabb googling detta:

"Half-meter resolution image of Khalifa Sports City, Doha, Qatar, was collected by the GeoEye-1 satellite on January 10, 2009"
Menar du att de har närbilder på Mia Khalifa, tagna av en spionsatellit? Satan, de har koll, tydligen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in