MPS kan lika gärna gå på föräldrarnas linje, Dom har inga obligationer till Polisen. Och Polisen skulle inte "skicka dit" MPS utan att söka själva om dom hade antydningar på att han finns där. Och inledande vittnesmål att han skulle setts åt det hållet.. Hade det funnits fakta, bevis eller andra troliga uppgifter på att han kan finnas i Hällabrottet så är jag ganska övertygad om att Polisen hade sökt där, men det har dom inte gjort, vad jag vet? Rätt mig om jag har fel... kan ha missat det. Men Det räckte med en lukt för att dom (Polisen) skulle komma med hund på motsatt sida, Så då kan man nog ponera att MPS kan gå på ännu vagare linjer än så.
Och om nu misstankarna skulle vara så starka på Hällabrottet, varför ens lägga ner resurser på hundsök på helt fel sida stan för lite liklukt?
Det jag menar är att vi aldrig kan få svar på varför väskorna stod där dom gör. Polisen har kollat=Nada spår.
Den enda som vet det är Patrik. Och att han kommer att berätta det är ju inte jätte troligt som lägesbilden ser ut just i detta nu. Tyvärr!
Ja, precis. Därför har dom inte sökt i Hällabrottet
Nej men skämt åsido, det är helt rätt. Informationen som Polisen sannolikt har i detta fallet är nog dessvärre inte så mycket mer än någon annan. Med tanke på att det inte pågår någon förundersökning om brott så finns det ingen anledning alls för dom att inte berätta vad dom vet, bortsett från rent personliga saker då, så klart. Man brukar i liknande fall (utan brottsmisstanke) gå ut med dom flesta nyttiga observationerna och spår.
Jajjamen. Det har man också gjort. Polisen kan inte bekräfta själva om någon rört hans väska.
Det har skett med samråd av anhöriga. Man har säkerligen också ställt kontrollfrågor, innan man visat något. "vad hade han för färg på sin väska, vet ni märket på datorn?" osv..
Ja, det är däremot en annan sak, Säkra bevis, teknisk undersökning och samla in vittnesmål och ställa en diagnos på någon man aldrig ens träffat är helt skilda saker.
Jag vet inte om du missat det, men jag har själv ändrat mig i den frågan.
Jag tror att Patrik fått en psykos. Av flera orsaker...
Helt rätt. Det enda jag egentligen säger emot här är den så kallade "polisens expert".
Om inte jag mins fel och varit felinformerad så är det något pappan kläckt ur sig. Som jag skrev till dig på PM, det kan vara något två uniformerade stått och diskuterat vid en avspärrning och pappan har snappat upp det. Jag skall inte säga det till 100% men att dom skulle kallat in någon expert som bedömer hans hälsa på telefon eller genom att prata med en anhörig? Och ja, att misstänka något offentligt som läkare är lika illa som att sätta en diagnos.. Jag ställer mig tveksam till det. Som sagt. Jag har inte varit med om att det skulle skett förut. Men fine, ska släppa det.
Man har sökt på lösare grunder än det vi vet. Så jodå... Det kan man mycket väl göra.
MPS är helt fristående och vad dom har för sig är upp till dom. Dom tar egna initiativ...
Med den logiken skulle alla sök som polis,mps,hv göra endast vara på platser där man har starka misstankar på att personen finns. Vore det så enkelt skulle vi ha betydligt högre procent uppklarade sök, och betydligt snabbare också. Snarare är det tvärtom, eftersom söken i Hällabrottet kommer senare så betyder det att Hällabrottet legat väldigt lågt på prioriteringslistan.
Men varför just Hällabrottet då? Ja, Sannolikt så går man i ett senare skede på linjen att han gått raka vägen dit. Att man inte sökt där i inledningen är förmodligen för att man anser just det jag skrivit, Han har ingen anknytning dit och dom som försvunnit där har haft det. Han visste förmodligen inte ens att stället existerade.
Nu kanske jag har fel, Dom kanske har sökt med polishund, och annat där och även i inledningen koncentrerat alla sök dit, OM så är fallet så håller jag med och du kan glömma allt jag skrev :P Jag var inte aktiv i inledningen och kan ha missat det.