Bäst i stan? DIF ligger på andra plats i tabellen, AIK ligger fyra. Leksand håller till på plats 11. Eller du kanske menar historiskt, som i antal guld?
Påstår du att Leksand är en del av Stockholm nu? Och att bäst i stan handlar om derbyn vet varenda stockholmare så det känns som att du som inte ens har koll på vad som är och inte är Stockholm borde hålla lite låg profil, bonde.
Påstår du att Leksand är en del av Stockholm nu? Och att bäst i stan handlar om derbyn vet varenda stockholmare så det känns som att du som inte ens har koll på vad som är och inte är Stockholm borde hålla lite låg profil, bonde.
Så hur funkar det då om DIF slutar 2:a iår med överlag starka resultat i serien & ett europaäventyr att vänta 2018. Är det ändå Bajen som är mest nöjda efter säsongen för att de tog mer poäng inbördes möten mot DIF, trots en 11-plats i serien?
Så hur funkar det då om DIF slutar 2:a iår med överlag starka resultat i serien & ett europaäventyr att vänta 2018. Är det ändå Bajen som är mest nöjda efter säsongen för att de tog mer poäng inbördes möten mot DIF, trots en 11-plats i serien?
Vad helst som passar dem och deras hävdelsebehov.
Fast samtidigt... slutar vi tvåa men inte vinner något derby kan inte säsongen vara mer än godkänd.
Fast samtidigt... slutar vi tvåa men inte vinner något derby kan inte säsongen vara mer än godkänd.
Derbyn kommer ju varje år och förr eller senare kommer ni såklart vinna mot både AIK och Hammarby (fast man kan ju aldrig räkna med att Hammarby lirar allsvenskt nästkommande säsonger så se till att vinna redan i september). Vindarna blåser ju ert håll numera och ett europakval och förstaplats i deltagarligan skulle väl såklart glädja alla DIFare.
Jag skulle aldrig kalla mitt lag "bäst i stan" baserat på prestationer i en fiktiv tabell efter kriterier som jag själv hittat på. Men om det passar för dig så kör på! Vi andra koncentrerar oss på den allsvenska tabellen.
Så när ska MFF och dess supportrar släppa det här med heja ramsor och börja rabbla det kommunistiska manifestet och knulla varandra i röven med dildos för att hylla Pride på ett opolitiskt sätt?
Max Wiman kan dra åt helvete, Pride och "lika rättigheter" är "sunt förnuft"? Javisst, öppna du den lådan, står med säkerhet Pandora på den.
Fan vidrigt att de inför sån här skit på arenan, fullständigt äcklad av packet.
Va? För den absoluta majoriteten i våra led så är "bäst i stan" synonymt med placering i allsvenska tabellen, och det har det varit så länge jag kan minnas (90-talet). Sången "Vi är bäst i stan Djurgårn" kom så nära inpå som i söndags efter matchen mot peking.
Jag skulle aldrig kalla mitt lag "bäst i stan" baserat på prestationer i en fiktiv tabell efter kriterier som jag själv hittat på. Men om det passar för dig så kör på! Vi andra koncentrerar oss på den allsvenska tabellen.
Men du kan kalla ditt lag bäst i stan trots att ni inte slagit ett lag från stan på 6 år? Hur är man då bäst i stan?
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Va? För den absoluta majoriteten i våra led så är "bäst i stan" synonymt med placering i allsvenska tabellen, och det har det varit så länge jag kan minnas (90-talet). Sången "Vi är bäst i stan Djurgårn" kom så nära inpå som i söndags efter matchen mot peking.
Vilken tur att derbyna är så prestigelösa för er djurgårdare då, då gör det inte lika ont att torska dem hela tiden.
Men du kan kalla ditt lag bäst i stan trots att ni inte slagit ett lag från stan på 6 år? Hur är man då bäst i stan?
För att de ligger före i den enda tabell som räknas? Alltså, jag skulle hellre ta en 7:e plats och massor av derbysegrar än en 6:e plats utan, men klart hellre en europaplats över att vinna "derbytabellen" men placera sig på undre halvan av allsvenskan.
Derbysegrar är mumma men jag skulle aldrig säga att ett lag är bäst i staden när två andra lag från staden presterar bättre totalt sett under säsongen.
Det bästa laget är rimligen det som placerar sig högst i serien. Förra året tog Gefle 17 poäng mer än Falkenberg, men tog bara 1 poäng i mötena mellan lagen. Tycker du att Falkenberg var det bättre laget av de två den säsongen?
Det bästa laget är rimligen det som placerar sig högst i serien. Förra året tog Gefle 17 poäng mer än Falkenberg, men tog bara 1 poäng i mötena mellan lagen. Tycker du att Falkenberg var det bättre laget av de två den säsongen?
Du vet att det är ganska många mil mellan Falkenberg och Gävle va? du förstår ju inte ens poängen han försöker få fram så lägg dig inte i diskussionen.