2017-08-15, 22:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Detta är ren spekulation från min sida men jag kan tänka mig att polisen också vill veta vem/vilka detta är. Långt ifrån normalt beteende och vem vet kan de veta något som har med P:s försvinnande att göra?

När fallet Bangsuan i Boden var aktuellt så fanns det en störd kille som gjorde anstötliga Youtubeklipp. Det finns gott om psykiskt sjuka människor, jag tror inte att polisen är särskilt intresserad av knäppgökar, i synnerhet inte när det finns gott om dem i den egna organisationen.
Citera
2017-08-15, 22:05
Medlem
Snubban007s avatar
På en sida på Facebook som heter Svenska fall så lade någon upp ett inlägg om Patrik idag..

Kommentarer tog jag nu kort på..

https://imgbox.com/gallery/edit/FDEpiOvWMn/A4N7xjkKe5pTxe8K

H*n verkar ganska övertygande va?
Senast redigerad av Snubban007 2017-08-15 kl. 22:08. Anledning: Felskrivning
Citera
2017-08-15, 22:22
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Ändå ökar gruppen med ca 100 personer varje dag

Ja! Jag undrar vad medlemmarna får i utbyte av medlemskapet!
Citera
2017-08-15, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
På en sida på Facebook som heter Svenska fall så lade någon upp ett inlägg om Patrik idag..

Kommentarer tog jag nu kort på..

https://imgbox.com/gallery/edit/FDEpiOvWMn/A4N7xjkKe5pTxe8K

H*n verkar ganska övertygande va?

jo men tänk om det var så ,att han hoppade på ett tåg vilket som ,och det råkade bli ett tåg som gick förbi Örebro , konduktören kanske ifrågasatte honom lagom vid Örebro station ....?
Citera
2017-08-15, 23:21
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
jo men tänk om det var så ,att han hoppade på ett tåg vilket som ,och det råkade bli ett tåg som gick förbi Örebro , konduktören kanske ifrågasatte honom lagom vid Örebro station ....?

Har för mig att jag läst fler obs från just Örebro..
Kanske det borde kollas övervakningskameror där också.. undrar hur längre sånt sparas...?

Har patrik någon anknytning till Örebro? Någon känd vän etc?
Citera
2017-08-15, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Då skulle fler ha sett honom. Tror inte ett dugg på det.. Dock kan han ju ha gått. Det är bara 2-3 mil.
Och det är åt det hållet han skall ha observerats. Troligare det i så fall än att han irrat runt, dumpat väskorna och sedan gått tillbaka till station och tagit ett annat tåg. Nu va det ett tag sedan jag åkte dom där tågen, men Örebro är väl samma "linje" han kom med, fast åt andra hållet? Dvs tillbaka mot Falun.

Sen hade han väl observerats dagen efter i Hallsberg? Tror man kan glömma dessa obsar, utan bild betyder dom ingenting. Kommer ju inte leda någon vart:/
Citera
2017-08-15, 23:26
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Nu har jag varit ute på fotograferingspromenad. Jag har dessutom lyckats lägga upp dem via TinyPic. Tyvärr lyckas jag inte vända dem som bestämt sig för att ligga ner, så där får ni själva vrida på skärmen/huvudet. Jag hittar heller ingenstans att lägga till bild-info så det kommer här:

Första bilden (eller sista, hur man nu ser det) och framåt (eller bakåt då....

Precis vid kuren man ser P passera på filmen.

Om man vrider huvudet en aning på samma ställe.

Stationsvärd, ca 50 m från tågets position.

Info-tavla, bakom ryggen på stationsvärd.

Info-tavla direkt ovanför rulltrappa i glasrör.

I glasröret, blicken mot "andra sidan".

Info-tavla nummer 2 uppe i glasröret.

Utgången via ramp, från glasröret.

Utanför utgången, via trappan, där någon ev sett P sitta.

Bild på utgången via trappa.

Bild på utgång via ramp.

Stående på ramp, blick mot Woodys (rött hus)

Vägen till Woodys.

Woodys, inkl lite omgivning.

Det elskåp som JAG TROR väskan fanns vid, strax bortanför Woodys.

På andra sidan vägen från elskåpet.

Några meter längre fram, från elskåpet.

På PIKABS gård. Här kan man gena över fältet, där borta ser man var ryggsäcken hittades.

Taget från "volvokurvan". Rött hus är Woodys, gult hus är PIKAB.

Dungen där JAG tror ryggsäcken hittades.

Dungen i närbild.

Taget från "ryggsäcks-platsen".

Taget från "ryggsäcks-platsen", rött hus är Woodys, gult hus är PIKAB, i bakgrunden ser man bron över järnvägen.

Byggarbetsplats, alldeles vid järnvägen.

Byggarbetsplats, alldeles vid järnvägen.

Övergång över järnvägen, dock ej den Ps sågs vid.

Kranen, sedd från övergången. Där borta nånstans ska han ha gått över järnvägen.

Bommen som skärmar av vägen mot kranen.

Gärdet, sett från övergången, rött hus är Woodys. Kan han ha gått rakt över?

Samma gärde, mer inzoomat.

Jag hoppas det funkar, att ni kan se bilderna och att de ger nåt.

http://sv.tinypic.com/a/fktpmw/3

Enastående!!!

Och tekniskt bra bilder. Förmodar att du har en dyr kamera...
Citera
2017-08-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Detta är ren spekulation från min sida men jag kan tänka mig att polisen också vill veta vem/vilka detta är. Långt ifrån normalt beteende och vem vet kan de veta något som har med P:s försvinnande att göra?
Det är nog normalt i den utsträckningen att det förekommer ofta. Troll/ungar som vill jävlas..
Eller är du en av dom lyckliga som slapp se flickan som dog i Terrordådet i sthlm?
Jag mins inte vad det stod, men någon hade fotat henne och lagt upp den med någon "rolig" text...
Citera
2017-08-15, 23:48
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Kanske det borde kollas övervakningskameror där också.. undrar hur längre sånt sparas...?

Är vännen och "etc" tillräckligt kända har de med all säkerhet kontaktats av Patriks föräldrar och polisen om det verkar vara intressanta i utredningen eller "bara för," att de känner P!
Citera
2017-08-15, 23:59
Medlem
Hur länge kan en psykos hålla i sig ,är det någon som vet ?
Citera
2017-08-16, 01:21
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Jadu, vet inte vad jag skall tro men vad jag fattat det som är det flera som sett en P i Örebro. Det som är ganska spännande är väl dock att pappan kontaktade henne/honom härom dagen
Citera
2017-08-16, 01:27
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Det är nog normalt i den utsträckningen att det förekommer ofta. Troll/ungar som vill jävlas..
Eller är du en av dom lyckliga som slapp se flickan som dog i Terrordådet i sthlm?
Jag mins inte vad det stod, men någon hade fotat henne och lagt upp den med någon "rolig" text...

Nä usch fy prata inte om den lilla tösen, fan vad trist att jag såg den bilden, nu kan jag inte sova inatt.
Jo det förekommer många äckliga troll men det verkar ju som om den här även hotar admins via pm.
Jag läser ofta på MPS och det är inte vanligt där med så här extremt vidriga kommentarer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in