2017-08-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Är detta de ensamkommande afghanernas sätt att tacka svenskarna för att vi har räddat livet på dem?

Det är deras sätt att reklamare en produkt de betalat för som de inte erhållit.

Nej, vi har inte räddat deras liv då det aldrig varit i fara. Detta är ekonomiska migranter och lycksökare som har betalat dyra pengar till människosmugglare men upplever att de ännu inte fått det som de anser sig ha betalat för.
Citera
2017-08-15, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Nej, det är den förlegade lösningen som Sverige tar till så fort det blir "säkert" i en liten landsyta i ett land där ett krig pågått/pågår.

Är det en förlegad metod att återföra en person till sin folkgrupp?

Den grundläggande förutsättningen borde väl vara att en person ska få växa upp i sin folkgrupp och i sin kultur tillsammans med folk med samma värderingar som denne.
Och nej i Sverige finns inte deras folkgrupp och kultur.
Citera
2017-08-15, 23:47
Bannlyst
Citat:
Nej, det är den förlegade lösningen som Sverige tar till så fort det blir "säkert" i en liten landsyta i ett land där ett krig pågått/pågår.

edit: en nazist har idag debatterat en av våra ungdomar. Vår sida står för samtal, inte för attack på oskyldiga och det visade vi här. När de kom och kastade rökbomber på oss så svarade vi med kärlek och nu även med att bemöta argument https://www.facebook.com/ali.karrar.3979/posts/1957461464532501

Kan tillägga att nazisten förlorar debatten

Inga rökbomber har kastats. Men det vet du nog redan.
Citera
2017-08-15, 23:53
Medlem
Citat:
Migrationsverket: "83 procent av alla afghanska barn får uppehållstillstånd"
Den stora majoriteten av så kallade "afghanska barn" får redan stanna i Sverige. Det skriver Migrationsverkets rättschef Fredrik Beijer i tidningen Dagens Samhälle.
http://www.friatider.se/migrationsverket-83-procent-av-alla-afghanska-barn-f-r-uppeh-llstillst-nd
https://www.dagenssamhalle.se/debatt/konflikten-i-afghanistan-drabbar-inte-alla-i-landet-18141
Bara 17% får avslag.
Citera
2017-08-15, 23:59
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Jag var i Sthlm idag och kom att gå via Medborgarplatsen och tog mig en titt på detta spektakel.
Det verkar inte gå någon större nöd på dessa Afghanska "ekonomiska flyktingar".
Filtar för kalla nätter och mat verkade finnas i ett överflöd samt att många sk "vakter" ur dom egna leden gick runt med reflexvästar a la polisens så att dom såg ut eller ville ge sken av att representera en myndighet.Batikhäxorna fanns naturligtvis på plats och hela en 1 polisbil var parkerad på Götgatan i närheten av spektaklet.
Hade det funnits minsta lilla stake hos en myndighetsperson kunde polisen säkert hittat ett stort antal personer att omhänderta och förpassa vidare ut ur landet innan dom ställer till en jävla massa skit.
Situationen som jag såg den idag är nog Sverige i ett nötskal. Ingen tvekan om vart min röst går vid nästa riksdagsval.
Citera
2017-08-16, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Jag var i Sthlm idag och kom att gå via Medborgarplatsen och tog mig en titt på detta spektakel.
Det verkar inte gå någon större nöd på dessa Afghanska "ekonomiska flyktingar".
Filtar för kalla nätter och mat verkade finnas i ett överflöd samt att många sk "vakter" ur dom egna leden gick runt med reflexvästar a la polisens så att dom såg ut eller ville ge sken av att representera en myndighet.Batikhäxorna fanns naturligtvis på plats och hela en 1 polisbil var parkerad på Götgatan i närheten av spektaklet.
Hade det funnits minsta lilla stake hos en myndighetsperson kunde polisen säkert hittat ett stort antal personer att omhänderta och förpassa vidare ut ur landet innan dom ställer till en jävla massa skit.
Situationen som jag såg den idag är nog Sverige i ett nötskal. Ingen tvekan om vart min röst går vid nästa riksdagsval.

Filtarna och maten är ju där för att vi privatpersoner måste ta Sveriges ansvar och leverera såna saker!

Vad är det för fel på reflexvästarna? Det har redan skett en nazistattack, vill du se fler eller? Det är väl bara bra om nazister tror att det är poliser som går omkring?!
Citera
2017-08-16, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
http://www.friatider.se/migrationsverket-83-procent-av-alla-afghanska-barn-f-r-uppeh-llstillst-nd
https://www.dagenssamhalle.se/debatt/konflikten-i-afghanistan-drabbar-inte-alla-i-landet-18141
Bara 17% får avslag.

Kan tolkas som att 83% av de som bedömts som verkligen vara barn fått uppehållstillstånd, inte 83% av alla. De som ålderstestats eller skrivits upp i ålder lär få avslag på löpande band och det är dessa som nu strejkar. Jag tror i alla fall det är så.

Sen förstår jag inte varför barn skulle ha särskild rätt att stanna. Barn utan vårdnadshavare här borde givetvis återföras hem, där föräldrar eller släkt tar ansvaret för barnet. Om vårdnadshavare i hemlandet saknas är den sociala problematiken hemlandets sak att ta itu med.
Citera
2017-08-16, 00:20
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Filtarna och maten är ju där för att vi privatpersoner måste ta Sveriges ansvar och leverera såna saker!

Vad är det för fel på reflexvästarna? Det har redan skett en nazistattack, vill du se fler eller? Det är väl bara bra om nazister tror att det är poliser som går omkring?!

Nej jag sympatiserar absolut inte med nazzarna men blir väldigt fundersam över att personer som du inte "har den ringaste" om vad det hela handlar om.
Citera
2017-08-16, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Nej jag sympatiserar absolut inte med nazzarna men blir väldigt fundersam över att personer som du inte "har den ringaste" om vad det hela handlar om.

.. vad handlar det om förutom barn och ungdomar som flyr från krig efter att deras familjer skjutits till döds av svenska vapen?
Citera
2017-08-16, 00:39
Medlem
Kändiseliten verkar lysa med sin frånvaro? Är Hazarerna förra sommarens fluga?
Citera
2017-08-16, 00:59
Medlem
WSEs avatar
Citat:
.. vad handlar det om förutom barn och ungdomar som flyr från krig efter att deras familjer skjutits till döds av svenska vapen?

Vilka vapen har Sverige försett Talibanerna i Afghanistan med?
Citera
2017-08-16, 01:07
Bannlyst
Citat:

Svenska vapen som skjuter folk till döds i Iran? Knarkar du ofta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in