2017-08-15, 20:34
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Veta ja men de avslöjar ju inget mer om pilot eller hur tänker du?

Jag tänker att det skrivs att KM är "Pilot" här i tråden så då måste det ju finnas vittnesmål på hur han var klädd denna kväll. Då tänker jag att PW visste det. Men det är som sagt mina tankar.
Citera
2017-08-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Jag tänker att det skrivs att KM är "Pilot" här i tråden så då måste det ju finnas vittnesmål på hur han var klädd denna kväll. Då tänker jag att PW visste det. Men det är som sagt mina tankar.

Min tro bygger inte på klädsel för det har mig veterligen ingen gjort offentligt?
Citera
2017-08-15, 21:20
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Britania
Nej,Nej....bara det att han inte ville ha några lik i garderoben som kusin KM kunde ge honom och därför "hjälpte" sin kusin!

När det finns så mycket kunskap om släktband i denna tråd, vet vi om KM och UA haft en nära relatin som "kusiner" ?
Citera
2017-08-15, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
När det finns så mycket kunskap om släktband i denna tråd, vet vi om KM och UA haft en nära relatin som "kusiner" ?

Släktbanden är enklare att klura ut än hur nära de står varandra. Men generellt omnämns släkten som tight.
Citera
2017-08-15, 21:51
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i-en-strut
Förstår inte frågan; om jag känner PU, MR eller ruggugglan? Hursom så känner jag ingen av dem.

Jag har också funderat på om det finns utrymme för att någon annan än Pilot, oavsett vem han är, kan vara GM. Det torde vara möjligt.

Frågan var menat som skämt som svar på att du kallade rattugglan för ruggugglan. Felstavning lr skämt.
Citera
2017-08-15, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Britania
Vet ju hur det är överlag med folk i maktposition...att inget får komma ivägen för deras karriär, speciellt inte i början av den!
Då gör man nog vad som helst för att inte kopplas till kriminalitet!

Ja, & vad gjorde då självaste UA natten då Helena försvann?
Citera
2017-08-15, 22:21
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Den här personen, BB du nämner vet du något där?
Har han snackat på fyllan om vad som hänt H?
Har det funnits anledning, isfl har han varit på förhör ang H någon gång?
Känner han till någon vit bil på sjukhuset?

I alla fall vi som varit med ett tag minns ju att det för något år sedan var diskussioner kring två personer som vid tiden för H's försvinnande jobbade som vaktmästare på sjukhuset. Dessa två ska ha varit Bonny B o Erik Fjellm*n. Nu dyker alltså Bonny B's namn upp igen, han ska vara från Hasse precis som KM, någon som vet något mer om BoBi vs KM.
Citera
2017-08-15, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
BH - Tror t o m han sköt sig själv i undergången i Tidan - allt för att skylla på någon annan. Det har hänt så mycket tragiskt runt denna Boman som han hade som smeknamn. Han är kapabel till mycket. Hemskt han inte blivit fälld - hade eldat upp kläder mm när K Larm dödades ivid Götlunda korset. KM kan ha sett något och blivit hotad. Bara en spekulation.

Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Nej jag tror inte på honom som pilot alls, stämmer inte heller med intervjun med pilot och åldern stämmer väl inte den heller? Nej det här verkar vara en kriminell missbrukare som agerar på fyllan, jag tror fortfarande på KM - helt klart.

Vadå tror inte på han som PILOT??
Enligt tidigare inlägg så vet du ju att KGM är pilot ????

Hur var det med dennasäkra källan?
Varför ens spekulera i andra personer när du VET?

Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ok allihop, bekräftat från säker källa att pilot ÄR KGM, jag kan under inga omständigheter gå in på hur jag vet.
Citera
2017-08-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokko23
Vadå tror inte på han som PILOT??
Enligt tidigare inlägg så vet du ju att KGM är pilot ????

Hur var det med dennasäkra källan?
Varför ens spekulera i andra personer när du VET?

Ok, jag vill inte bli otrevlig nu. Jo jag vet att pilot är KM, men innan han blir häktad eller framförallt dömd så måste jag ändå hålla vägarna öppna för att gm kanske inte är pilot, ev medhjälpare etc (vilket jag iofs inte tror på.)
Citera
2017-08-15, 22:44
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
BB och EF jobbade båda som vaktmästare på sjukhuset sommaren -92, BB som fast anställd och EF arbetade där tillfälligt (över sommaren?). Dessa två ska inte ha varit så väldigt goda vänner. BB ska ha haft tillgång till sjukhusets nycklar, även till bilarna. EF:s mor ska ha arbetat på sjukhuset, och ev. fanns där en koppling mellan henne och Helena alt. Helenas mor.

Fler av varandra oberoende uppgiftslämnare har nämnt ett brev som EF gav till BB, troligtvis var detta i slutet av EF:s arbetsperiod på sjukhuset. Detta brev ska ha gjort BB obehaglig till mods/rädd och arg (?). Vad jag vet så har ingen annan kännedom om innehållet i brevet. Någon som kan berätta mer om detta brev?

BB ska ofta ha befunnit sig i Kristinehamn. Han träffade också en tjej där. Hon flyttade till honom i Mariestad och de fick två barn. Stora Råda ligger väl på vägen till Kristinehamn, från Mariestad sett? Någon som vet om BB hade kopplingar till Stora Råda?

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
De olika uppgiftslämnarna har uppfattat det så att det skulle ha med Helenas försvinnande att göra. Varför, det kan jag inte svara på, men en spekulation är att det låg "rätt i tiden", båda arbetade vid det aktuella tillfället som vaktmästare på sjukhuset - som dels låg nära Helenas hem, dels hade båda tillgång till sjukhusets bilar - åtminstone den ene av dem ska ha hörts ett par gånger, åtminstone den ene ska ha varit "hårdhänt" med/mot tjejer osv.

Nej, jag vet inte vilka som brukade köra bil ibland på cykelbanan. PR ska dock tillsammans med U och ev. H ha kört där ibland någon gång, om jag inte minns fel, under den tid som han var tillsammans med U och bodde i Mariestad, d v s före -92

Bl.a detta skrevs då det begav sig, ang. BoBi o Fjellman.
Citera
2017-08-15, 22:49
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Släktbanden är enklare att klura ut än hur nära de står varandra. Men generellt omnämns släkten som tight.

På riksdagen.se presenteras Urban Ahlins karriär (länkat tidigare) som under 90-talet såg ut såhär med en första notering från -94 då han är ledamot i ESK-delegationen, OSSE-delegationen -95 till -98, suppleant i socialutskottet -96 till -02. Ledamot i utrikesutskottet -95 till -00. Olika poster i utrikes- och försvarsutskottet från -95.

I en tight släkt är en sån här politiker inte då och inte idag förenlig med en familjemedlem som är misstänkt för mord och ett gammalt försvinnande som hemstaden inte glömmer.
Men om det är så tycks en del omständigheter bli lite mer begripliga.
Citera
2017-08-15, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
På riksdagen.se presenteras Urban Ahlins karriär (länkat tidigare) som under 90-talet såg ut såhär med en första notering från -94 då han är ledamot i ESK-delegationen, OSSE-delegationen -95 till -98, suppleant i socialutskottet -96 till -02. Ledamot i utrikesutskottet -95 till -00. Olika poster i utrikes- och försvarsutskottet från -95.

I en tight släkt är en sån här politiker inte då och inte idag förenlig med en familjemedlem som är misstänkt för mord och ett gammalt försvinnande som hemstaden inte glömmer.
Men om det är så tycks en del omständigheter bli lite mer begripliga.

Ja. Det är något som återkommit, relationen mellan UA och TS, banden till KM. Jag hoppas inte det är något skumt med UA som har sina förtjänster som politiker också men visst skulle det vara begripligt i relation till det väldiga hemlighetsmakeriet. (Även om han inte gjort ngt mer än att vara släkt).
Senast redigerad av lubbe75 2017-08-15 kl. 23:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in