2017-08-15, 20:28
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske kommer ingen någonsin att råka dyka på kroppen, dock så kan kroppen eller delar av den att råka dyka upp. Det händer mellan varven att kroppsdelar hittas i havet och på stränder, med och utan kläder och skor. Så man bör kanske aldrig säga aldrig?
Jo, det är inte omöjligt det du skriver, men jag tror att han e så smart så att han tänkte igenom det hela och gjorde på ett sätt där risken minimalt.
Citera
2017-08-15, 20:29
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Ja det är helt klart lite knepigt... men samtidigt sade detta inte på Svenska får man anta?
Kan vara en översättningsmiss eller något man svarar trots att man är själv...
Eller så kan det vara ett litet "röjande" bevis...

Jo, det lär vi bli varse. Skall bli intressant att följa. Men nu följer nog några dagars radiotystnad från båda lägren. Madsen kommer förhoppningsvis erkänna inom någon vecka.
Han är begåvad, teknisk, men verkar inte helt smart, so to speak. Alldeles för affektstyrd för att kunna slinka mellan gallret här.
Citera
2017-08-15, 20:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
Har du någon källa på att han ljög om att han släppte av henne? det ända jag hittar är att han ändrat sig om något i hans uttalande (kan vara en annan tidpunkt eller avsläppnings plats) som allmänheten tydligen inte får reda på.

Ge dig nu, har PM ändrat något i ursprungsberättelsen så har han farit med osanning, medvetet eller inte, det kan kallas ljug, fake, misstag, felsägning, lögn och förbannad dikt på svenska, sannolikt även på danska.

Det intressanta är att PM har ändrat i sin berättelse om vad som hände eller när det hände. Detta bör ses i kontexten, övriga omständigheter.

Du verkar sakna förmåga att plocka ut det centrala i den information som du konsumerar.
Citera
Medlem
Citat:
Har du någon källa på att han ljög om att han släppte av henne? det ända jag hittar är att han ändrat sig om något i hans uttalande (kan vara en annan tidpunkt eller avsläppnings plats) som allmänheten tydligen inte får reda på.

Han använder tydligen inte klocka skrev hans bror så han har problem med tidsangivelser
Citera
Medlem
allt detta låter onekligen som en hollywoodrulle
Citera
2017-08-15, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Om man tänker sig att flera personer är inblandade kan detta enkelt göras med att en mindre båt möter upp dem. T ex från den svenska sidan sundet. Kan vara därför som polisen aktivt söker efter KW i Sverige.

I förlängningen kan de ha mött en mindre båt på den danska sidan och tagit ombord någon/några och släppt av dessa via en mindre båt på den svenska sidan. Kanske därför som han sänkte båten för att tvätta bort bevis?

Det känns som man inte kan komma i land utan hjälp från en ubåt, man måste som sagt han en båt som möter upp eller docka den helt i kajen vilket antagligen bara går på ett par platser. Rent tekniskt tror jag hans lögn faller på detta.
Det skulle dock vara intressant att veta vad han hade för plan med sin båttur och varför han väljer att inte kontakta någon som möter upp henne. Jag tror inte heller hon hade en tanke på att tex ringa en taxi, det hade polisen kunnat spåra via hennes mobil om hon gjort detta.
Tragiskt att en sån ung kvinna ska behöva dö till synes helt i onödan av en tokig raketforskare som spårade ur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Diskussionerna på https://www.facebook.com/groups/26947331877/ börjar ta fart. Här vore det intressant att fråga dem hur ofta den här ubåten har använts på natten och varför?
Händer inte mycket nytt där tyvärr. Har ansökt om att gå med i gruppen men dom tar nog inte om några nya nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, jag väljer att tro att det var den äkta KW som var med på Nautilus. Diskuterar gärna konspirationsteorier, men i en annan avdelning i forumet.

Eftersom att polisen utgår ifrån att en äkta KW var ombord så gör också jag det.

Dock så har jag funderat på om PM kan ha känt attraktion till ett visst utseende på kvinna, att KW passar i den mallen och att han gick bananas på henne av den anledningen.

Tillfället gör tjuven så att säga.(svenskt ordspråk)
ja -delar dina åsikter helt.
Du sökte efter profil på den saknade kvinnan.
Profil- en personbeskrivning? eller menade du ansiks-profil ?
(Varför isåfall en ansikts-profil?)
Som person så tycks det vara en ung tjej i början av en spännande karriär, med stark personlighet och orginalitet.

Hon Kunde med lätthet ha valt att få in en fot i lokal tv, men nej hon ville vidga sina vyer, reste till andra länder och gjorde reportage om det som inte tillhör de allmänna nyheterna.
PÅ många sätt så har Peder och Kim stora likheter, han med sin u-båt, raketer och längtan efter rymdresan och Kim med sina originella reportage - båda sökte sina egna vägar.
Borde ha klickat som själsfränder. Han måste ha blivit imponerad av denna driftiga tjej, och hon över hans annorlunda projekt.
Citera
2017-08-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det var en vanlig dag på jobbet för dem. Det är ju inte som i Beck på riktigt.
Det kan dessutom hända de visste att där inte fanns någon kropp i tuben och därav inte någon stress.
Skulle de springa omkring maniska och storögda eller hur menar du?
Det var ganska mycket hösenflös och pölsekoma över det hela. Den kvinnliga forensicteknikern rökte och såg inte särskilt effektiv ut.
Citera
2017-08-15, 20:33
Medlem
Citat:
Helt rätt. Han har ändrat historian men ingen utom de initierade vet på vilka punkter han ändrat sig.

Herregud. Här är sex-spåret. Ryss-spåret. Läste jag nåt om Nordkorea också? Vilka fantasier folk har .
Citera
2017-08-15, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Har någon dömts för mord utan ett brottsoffer, utan en kropp?
Ja ett flertal gånger, både i Sverige och i Danmark.
Citera
2017-08-15, 20:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Han använder tydligen inte klocka skrev hans bror så han har problem med tidsangivelser

Uppenbarligen så var han i tid för avsegling, KW var på rätt plats och tid, även PM som lyckades pricka in rätt datum i alla fall.

Givetvis så hade han en klocka med sig, antingen i form av ett armbandsur eller mobiltelefon, eller varför inte displayen på gps:n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in