2017-08-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Lite till kan nog sägas...,men allmänheten vet lite ja. Detta kan vi tacka den Danska polisen för. Inga läckor. Integritet och professionalism.Yrkesstolthet helt enkelt.

Vid kriminella fall i Sverige där msm är intresserade, får jag nog känslan att den Svenska polisen är rena rama sy-klubben med läckor, skvaller och rykten ifrån utredningen. Anonyma polis-källor bekräftar eller yada-yada.., det är för jävligt !

Jag tycker du har rätt i helheten, men vad gäller proffsigt agerande.. Jag såg livesändningen när polisen kastade rep och missade flera gånger istället för att gå upp och lämna, en står och röker och dricker kaffe bredvid båten, samt att man fält upp en stege på det sättet och den höjden (mycket stor olycksrisk), jag fick inget bra intryck i det läget, mm
Citera
2017-08-15, 20:22
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Vad ens bror eller mor eller nära vän säger måste inte vara varken lögn eller 100% överens med verkligheten. Alla har vi olika sidor och sällan har vi visat samtliga av dessa våra sidor för en och samma andra person, alltså har olika personer olika bilder av oss.

Hans bror kan säkert tycka han är världens mest empatiska person, och verkligen mena det, utan att det för sakens skull betyder att resten av världen skulle hålla med.

Ja, hans bror nämnde inget om hans korta stubin, misslyckade team-sammanhållning, kastar verktyg mot folk, gapar och skriker och självömkar.
Så den artikeln kan vi lämna helt utan avseende.
Citera
2017-08-15, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Min tolkning är att Nautilus är utrustad med utrustning som slussar ut koldioxid istället för att binda koldioxiden.

I citatet nämner han tydligt att uppstigning ska ske med båtens nya utslussningsutrustning.

"Derfor piller vi ikke ved oxygen procenten i Nautilus, men foretager opstigning med ubådens fine nye udslusningsudstyr."

Det kan iofs betyda andningsutrustnig för nöduppstigning....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Det är mycket vanligare med nordgående ström än sydgående. Går det en två dagar syd så har du ofta en vecka eller mer nordgående. Just nu är den t.ex. NNÖ 1,7. Tvärtom borde man snarare leta mer norrut.

Det där kallas för tidvatten - och vi omfattar begrepp som neap och spring -

Ibland pumpar Östersjö in i Kattegatt och vice versa - Öresunds humör beror en del på storebälts vilja att släppa fram vatten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
I min värld är det större chans att hitta om kroppen sänkts. Förutsatt att man kan få fram var ubåten varit via radar eller data från ubåten.
Flyter den fritt så känns det helt omöjligt och ska i så fall vara ren tur om någon hittar den.
Om man har en rutt att följa och rätt utrustning kan det vara så.
Citera
2017-08-15, 20:25
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlataPlomo
Sätter sju lådor på att man kommer använda denna tråden när man brainstormar manusscripten i de framtida thrillern/komedierna.

Jes
Nej, det blir ingen film "baserad på verkliga händelser" av detta. På sin höjd ett avsnitt av 48 hours på någon av Crime investigation-kanalerna. Det är ju inte 9/11 direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Argh, han ljög om att han släppt av henne, kamerorna visar det. Sen när han blir påkommen med lögn så ändrar han sig.

Har du någon källa på att han ljög om att han släppte av henne? det ända jag hittar är att han ändrat sig om något i hans uttalande (kan vara en annan tidpunkt eller avsläppnings plats) som allmänheten tydligen inte får reda på.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-JPersson
I citatet nämner han tydligt att uppstigning ska ske med båtens nya utslussningsutrustning.

"Derfor piller vi ikke ved oxygen procenten i Nautilus, men foretager opstigning med ubådens fine nye udslusningsudstyr."

Det kan iofs betyda andningsutrustnig för nöduppstigning....

Det kan också betyda uppstigning med ubåten.

Ventilerar ut koldioxid när man stiger?
Citera
2017-08-15, 20:26
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
"Alla ombord mår bra"

?

Ja det är helt klart lite knepigt... men samtidigt sade detta inte på Svenska får man anta?
Kan vara en översättningsmiss eller något man svarar trots att man är själv...
Eller så kan det vara ett litet "röjande" bevis...
Citera
2017-08-15, 20:27
Medlem
Diskussionerna på https://www.facebook.com/groups/26947331877/ börjar ta fart. Här vore det intressant att fråga dem hur ofta den här ubåten har använts på natten och varför?
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Jag tycker du har rätt i helheten, men vad gäller proffsigt agerande.. Jag såg livesändningen när polisen kastade rep och missade flera gånger istället för att gå upp och lämna, en står och röker och dricker kaffe bredvid båten, samt att man fält upp en stege på det sättet och den höjden (mycket stor olycksrisk), jag fick inget bra intryck i det läget, mm

Man umgås sitt arbete något mer lättsamt i Danmark än i sverige... Inget konstigt alls, och att missa några gånger i disciplinen repkast är ganska naturligt efter en dansk lunch. Ramlösa eller annat dyrt källvatten med brus heter "Pilsner" i danmark och smakar bättre samt är långt billigare. Denna kunskap är naturligtvis inte undanhållen dansk polis. Win-Win.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar

Det var en vanlig dag på jobbet för dem. Det är ju inte som i Beck på riktigt.
Det kan dessutom hända de visste att där inte fanns någon kropp i tuben och därav inte någon stress.
Skulle de springa omkring maniska och storögda eller hur menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in