2017-08-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Hvor står det? Kilde?
Det står som ett av svaren i det här inlägget:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155404003068280&id=65206827 9
Citera
2017-08-15, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Pensionärer knullar inte runt och drar på sig resistent gonorré de är för försiktiga för det. PM var nog inte heller inne på sex. Skulle han erbjuda engångs U-båtsknull borde många andra kvinnor hört av sig om att det ingick i utbudet.

Är du trög? Har du hört talas om äldreboende och även fast du inte sett det live så knullar äldre, de tillomed spelar in det på film.

Tillbaka till mordet så kan det mycket väl vara så att han fick stånd i sin fina ubåt med en fin kvinna och det handlade om sex, vilket är vanligt som tidigare inlägg angav.
Citera
Medlem
Citat:
Så du er helt helt sikker på at det var den ekte KW var med nautilus torsdagen? Det er ikke jeg.
Ok så pojkvän och KWs vänner som stod på kajen när de avseglade ljuger alltså och har manipulerat fotona de själva tagit? Jisses.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
All we know is that we last saw her yesterday at 7PM waving bye from the submarine, while we were standing at Refshaleøen
GillaVisa fler reaktioner · Svara · 1 · den 11 augusti kl. 15:28

"Has anyone seen Kim Wall? Er der nogen omkring København og omegn der har set Kim? Hun forsvandt i går aftes efter at have været på tur i ubåden som netop er sunket. Kontakt da politiet og del dette opslag!"
Citera
2017-08-15, 19:42
Medlem
goosehunters avatar
Värsta är att han med enkla medel skulle kunna ljuga ihop en historia som försätter honom på fri fot eller får ett tämligen lågt fängelsestraff.

Tex säga att han taffsade på henne och att hon i panik hoppade av ubåten o försvann i vattnet. Då undkommer han åtal för mord o blir bara vållande. Om ens det. Lägg till att han sänkte ubåten själv för att var så uppgiven o ledsen över att kvinnan hoppat från ubåten att han inte ville se den mer.

Försvarsadvokaten lär dessutom ge instruktioner vad han skall hålla sig till för historia.
Citera
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

[/i].

Citat:
Du använder om vilket är förbannat onödigt. Det finns inget om, han har inte släppt av henne på den plats vid den tid som han först påstod. Han har ändrat sin story.

Och då har jag missat något, har bara hört att polisen fått en annan berättelse... Om nu inget av det stämde som han sade innan som du vet, har du en länk till den nya historien han har berätta då? för det hade ju varit intressant att läsa... är den kort kanske du till och med kan dra den här... Vilken är hans nya helt annorlunda berättelse?

Citat:
Båten sjönk inte på grund av problem med fartyget, PM sänkte den, det är polisens utgångspunkt.

Enligt vittnen och den tekniska undersökningen kan det ju absolut se ut så... men är det helt klarlagt då alltså? och varför gjorde han detta? helvete jag måste missat mycket... kan du länka till uppgifterna där detta är klarlagt att han sänkte båten? eller refererar du till vittnena som säger att han gick ner och sedan upp och båten sjönk? samt att tekniska undersökningen säger att ventilerna stod "öppna"... tror det eller ej om det är "bara" det du har att komma med så kan man återigen ha ett flera olika scenarion där både vittnen samt teknisk undersökning stämmer men han inte ändå inte sänkte båten medvetet (och orkar inte diskutera igen vad jag menar med medvetet i detta fallet)...

Citat:
Man måste förhålla sig till något, lämpligtvis det som polisen säger, allt annat blir bara snömos och ogreppbart, det svävar ut och passar bättre i en tråd stämplad [i]konspirationer och alternativa teorier.

Jag tror denna tråd är ungefär 95% spekulationer ännu... och why the hell not... eller tycker du hellre att vi skall vänta att spekulera och låsa tråden tills brottet är uppklarat?
Citera
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Så om du vevar ner ditt bilfönster och lämnar bilen och bilen försvinner så har du medvetet sett till att bilen blir stulen? du vevade ju ner fönstret medvetet...

Tekniska undersökningen på bilen kommer visa (vi pratar fiktivt) att fönstret var nedvevad och det var bara du som kunde veva ner det... alltså gjorde du en medveten handling för att få bilen stulen.
Vi pratar inte om någon bil här. Det är en svag jämförelse med en ubåt som ytterst få människor kan hantera. Dessutom är det inte bara det faktum att ventilerna var öppnade utan även sättet ubåten sjönk bevisar att det var en medveten dykning. Jag förstår inte varför du motsätter dig detta.
Citera
2017-08-15, 19:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Så du er helt helt sikker på at det var den ekte KW var med nautilus torsdagen? Det er ikke jeg.

Ja, jag väljer att tro att det var den äkta KW som var med på Nautilus. Diskuterar gärna konspirationsteorier, men i en annan avdelning i forumet.

Eftersom att polisen utgår ifrån att en äkta KW var ombord så gör också jag det.

Dock så har jag funderat på om PM kan ha känt attraktion till ett visst utseende på kvinna, att KW passar i den mallen och att han gick bananas på henne av den anledningen.

Tillfället gör tjuven så att säga.(svenskt ordspråk)
Citera
2017-08-15, 19:47
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Var skulle han dumpa kroppen? Där det är djupt? - Då skall han tvinga ubåten - som är gjord av LEGO ca 60 kilometer nord - till det enda stället där det är djupt militärt vatten - hela 40 meter SO om Ven?
Tror du att han e en dum prick?? Han dumpade kroppen där den kommer aldrig hittas, tyvärr.
Citera
2017-08-15, 19:47
Medlem
Det är helt omöjligt att hänga med i vad som skrivs här men ...

Har det kommit fram något bevis för att KW blivit skadad eller avlidit?
Citera
2017-08-15, 19:48
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
ingen som ställer frågan om dansken med sin ubåt har smugglat flyktingar till sverige !?!?! Och att den försvunna journalisten är i sverige och ser till så att dessa ev. smugglade flyktingar kommer till rätta bland folk som gillar mass-invandring

Varför krångla till det med ubåts-mystik, gränsen mot Danmark är ju vidöppen för vem som helst via bron.
Skulle i så fall vara om det var personer som är kända och absolut inte får synas i sömmarna och bli omhändertagna för att dom fyller visst syfte i vissa kretsar.
Citera
2017-08-15, 19:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Och då har jag missat något, har bara hört att polisen fått en annan berättelse... Om nu inget av det stämde som han sade innan som du vet, har du en länk till den nya historien han har berätta då? för det hade ju varit intressant att läsa... är den kort kanske du till och med kan dra den här... Vilken är hans nya helt annorlunda berättelse?

Enligt vittnen och den tekniska undersökningen kan det ju absolut se ut så... men är det helt klarlagt då alltså? och varför gjorde han detta? helvete jag måste missat mycket... kan du länka till uppgifterna där detta är klarlagt att han sänkte båten? eller refererar du till vittnena som säger att han gick ner och sedan upp och båten sjönk? samt att tekniska undersökningen säger att ventilerna stod "öppna"... tror det eller ej om det är "bara" det du har att komma med så kan man återigen ha ett flera olika scenarion där både vittnen samt teknisk undersökning stämmer men han inte ändå inte sänkte båten medvetet (och orkar inte diskutera igen vad jag menar med medvetet i detta fallet)...

Jag tror denna tråd är ungefär 95% spekulationer ännu... och why the hell not... eller tycker du hellre att vi skall vänta att spekulera och låsa tråden tills brottet är uppklarat?

Om utgångsberättelsen inte gäller på grund av att PM har ändrat sig så har han delgivit polisen en annan berättelse om vad som hände oavsett hur detaljerna ser ut.

Jag kan givetvis inte länka till uppgifter som bekräftar att ubåten är sänkt därför att ingen har bekräftat det, dock så har jag sagt att polisens utgångspunkt är att PM sänkte ubåten medvetet.

Har du problem med läsförståelse eller vill de bara vara motvalls kärring bara för att du kan? Svara gärna för jag orkar inte diskutera med omogna ointellektuella personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in