2017-08-15, 18:25
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Polisen har bekräftat att den tekniska undersökningen visat att PM sänkt ubåten medvetet. Det är ingen spekulation.

Har redan dragit upp ett antal inlägg där jag förklarar (varav ett av du till och med svarat på, men du förstod mig väl antagligen inte antar jag). Tekniska undersökningar kan sällan visa tanken bakom, vilket är det vi (jag) spekulerar om...
Citera
2017-08-15, 18:25
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Vi vet ju inte vad han har sagt i förhör. Och att han accepterar anhållan är inte så konstigt. Allt pekar ju på att han bragt henne om livet. Han kan ju inte begära att bli frisläppt då han inte kan ge någon förklaring på vad som hänt KW.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Tvärtom min käre vän - Polisen och "statsadvokaten" (åklagaren)har något som gör att de kan häkta honom i 3 veckor.
Han är häktad, ja och? Du verkar ha totalt missuppfattat vad jag skrev.
Citera
2017-08-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Ganska vanligt namn i norden, men också bland britter... NK-spåret är näppe hett här vad gäller namnet, hennes skånksa koppling sannolikt mer så, i Danmark (och Skåneland) är Kim nog vanligare än bland samer och skogsturkar i värmland ?

Samtliga personer i Danmark som äger namnet "Kim" är manspersoner - det är ett slags WT - namn
Citera
2017-08-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Han är häktad, ja och? Du verkar ha totalt missuppfattat vad jag skrev.

Jo jag såg det - haha vi är egentligt helt och hållet eniga - Jag förhastade mig - ber om ursäkt.
Citera
2017-08-15, 18:30
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Time2explode
http://ekstrabladet.dk/112/rasmus-moedte-peter-og-kim-han-tog-sig-god-tid-til-at-snakke/6778832

Så det var en god stämning ombord på Ubåten vid 20:30, t.o.m en mycket god stämning. Även Petter var pratglad och ville ge ett gott intryck.., vackert väder...-

Kan det då bara varit en sexuell invit som gick helt åt h-vete..
Citera
2017-08-15, 18:33
Medlem
Litt info i Vg om en seilebåt med to personer har hvert i kontakt med Madsen/Wall.

Citat:
– Sønnen min spurte om han kunne dukket ned i havet med båten, og Madsen svarte at det ikke var mulig akkurat her. 500 meter lenger borte, ved et sted som heter Middelgrunnen, mente han derimot at han pleide å dukke ned, sier Ejlers.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ubaatmysteriet-i-danmark/det-siste-kjente-moetet-med-madsen-og-wall-han-spoekte-og-lo/a/24117991/
Citera
2017-08-15, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Varför han inte vevade med armarna? jadå alla kanske inte står och vevar med armarna som en idiot..

Varför han inte påkallade hjälp... han kanske återigen inte ville ha någon på ett tag.

Så han sänkte ubåten (medvetet, dvs att sänka ubåten var huvudtanken) innan han hoppar ombord och blir "räddad"... det hade ju varit lite logik i det om hon var ombord död? då skulle han vinna lite lite tid...
Men hon var inte där, är det då inte dags att tänka lite "outside the box"?

Ubåten var för PM ett prestigeprojekt han arbetat med under många år. Han var nästan maniskt besatt av att lyckas med sin konstruktion. Nu skulle han också via KW hamna i internationell press igen via KW. Hon hade uppgett till anhöriga att hon skulle medfölja ubåten under max 1-2 timmar och jag tror hon snarast insisterade på att bli landsatt vid lämplig tid. All verkar gått bra till en början och jag tror tanken var att hon egentligen skulle bli landsatt på samma ställe som hon klev på efter ett dyk på plats. Så blev det inte riktigt. Landsättningen skedde på annan plats dock inte exakt där PM initialt uppgav. Hotellet var dessutom vid den tiden stängt, men var utrustad med en mängd kameror som borde registrerat KW. Men en genomgång av bilderna visar inga spår av KW.

Hon kan ha blivit landsatt i närområdet dock, men definitivt inte exakt där. PM har visserligen korrigerat uppgiften, men exakt vilken ny information PM lämnad är under sekretess.

Min spekulation är att PM i slutet på deras gemensamma färd upptäckt att han fått oväntade problem med att manövrera farkosten, vilket han givetvis inte ville avslöja för KW däremot ville han landsätta henne, för att därefter försöka hitta en lösning på problemet. Vad som sedan hände är fn döljt i dunkel. Efter observation av både PM och KW vid 20.30 korrigerad uppgift då båda njöt av båtturen och var glada och språksamma har vi bara PMs uppgift av ilandsättning av KW vid 22.30.

Därefter observeras han på en ytterst smal led då han nära kolliderar med ett stort lastfartyg. Då är det midnatt och inga laternor lyser.

Inga observationer förrän mitt på förmiddagen på fredagen. Så vad pysslade han med från midnatt fram till nästa förmiddag? Hade han inte observerats tack vare månskenet och på något sätt blivit varse fartyget hade både han och ubåten sjunkit och förstörts ...vad som hade hänt med lastfartyget har jag ingen aning om.

Är han så riskbenägen för att föra sitt dyrbara ubåtsprojekt till ett bärgningsbart område och medvetet sänka ubåten för att den inte skall föras med strömmarna och kunna bärgas? Riskabel skademinimering i så fall.

Nu är ju PM ingen "vanlig" person utan verkar snarast maniskt besatt av "sitt" ubåtsprojekt.
Riskbenägen? Ja, definitivt. Allt pekar i den riktningen.

Ren spekulation från mig, förstås.
Kallsinnig mördare, tror jag inte på.

Det tar väl ett tag innan all elektronisk ubåtsutrustning undersökts, som förhoppningsvis kan ge mer information. Innanmätet av ubåten avseende t.ex. DNA, blod mm har nog tagits om hand efter drygt två dygn i saltvatten och spolats bort vid tömningen av ubåten.

Knepigt för åklagaren föra bevisningen i hamn. Ingen kristallklar indiciekedja direkt. Vad jag kan se men informationen är bristfällig. Senaste dygnet lär 300 tagit kontakt med polis/sjöräddning, så vad vet vi.
Senast redigerad av Remark 2017-08-15 kl. 18:52. Anledning: Korrigering av tidsuppgift
Citera
2017-08-15, 18:35
Medlem
Varför tror ni det handlar om sex? Är det den yngre delen av Flashback som yttrar sig?

En mansperson i 50 årsålder har inte LIBIDO att syssla med sådant....eller?
Citera
2017-08-15, 18:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Rent BS rakt igenom, om den inte är liten som typ en mopedbil. Hur avancerad menar du då att den skulle vara, så avancerad att ubåten kan krympa sig själv till typ kylskåpsstorlek ?
Lägg undan StålMannen tidningarna och kom tillbaks till verkligheten istället ?
Så små ubåtar har ingen räckvidd att tala om, Möjligen att man kan titta lite på korallrev och sådant.
Så inse att det är för grunt där och därför alltför farligt att gå i uläge..
Vi vet ju redan att UC3 har olämpliga mått att kunna gå i uläge genom hela Öresund.

Att dragga efter kroppar är inte så lätt som det låter. Det går ofta bra i insjöar med jämn botten plus att man kan dra draggen långsamt efter botten - Just hastigheten kan vara ett problem i Öresund att man vill dragga tillräckligt långsamt, vilket kan vara besvärligt med tanke på strömmen som kan nå flera knop ibland.
Dykning är besvärligt eftersom sikten brukar vara dålig där, bara ett par meter ibland.

Man kan ju hoppas att hon flyter upp inom kort, en del kroppar kan ju flyta upp redan efter typ 10-20 dygn, beroende på temperatur i vattnet. Såklart att jag hoppas att hon hittas i livet, men det verkar ju mycket mystiskt alltihopa, trist nog...

Såklart att det kan vara så och hon kan ha blivit kvar på en holme, och sedan kidnappad av NK och Lill-Kim i NKs enda fungerande ubåt, eller uppäten av en jättelik anabol kroppsbyggarmördarsnigel. Dels så kan det ju finnas tex Islamistiska självmordsmördarsniglar eller rasistiska mördarsniglar, sk SD-sympatisörer...

Min association till Mördarsniglar har sin grund i att när Sverige var lugnare och tryggare några år sedan så var mördarsniglar det enda som Aftonbladet och Expressen hade att skriva om så här års.

Förutom NördMördarsniglar så finns det ju andra förklaringar tex att en vargflock simmat över ifrån Kanada till Öresund, Saltholmen, Yetis m fl - Ja jag vet det har blivit fel på både kaffet och medicindosen idag...

Jag borde egentligen anmäla dig för trams. Av vilken anledning anser du att det är helt omöjligt att han satt av henne levande på en holme eller ett skär? Vi vet ju att han hade ett häftigt humör, och att han jämt blev osams med folk och särskilt journalister. Behöver inte vara konstigare än när en bilägare blir trött på sin tjatande och gnatande passagerare och säger "kliv av". Miljön med kobbar och skär var ju inte konstig för honom. (Men för en urban ung kvinna kan den ha blivit för mycket.)

Kan också vara så att hon själv begärde att bli avsatt, t.ex. för att han tafsade på henne, eller höjde rösten så att hon blev rädd.
Citera
2017-08-15, 18:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Förresten.., en liten bisak men ändo...

När Kim ej kom hem så tog sambon kontakt med myndigheterna, och bollen började att rulla..

Men Petters fru då, borde inte hon ha blivit orolig och prövat kontaktat Petter eller myndigheter ? Denna empatiske människa enl. brodern..

(turen var ju bara tänkt att vara någon timme..)

Dom bodde inte varaktigt ihop. Han sov ju mest i sina ubåtar.
Citera
2017-08-15, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
KW finns på bild ståendes i ubåtens torn när den lämnar Köpenhamn, så det får anses som troligt att hon var med ombord. 1160

Jaså du, så du er 100% sikker på at det er KW og ikke en som gir seg ut for å være KW? Altså et vi ser det vi tror vi ser? Hvem er kvinnen som står i tårnet på den andre videoen, den med tre personer? Hun ser akkurat ut som KW.
Citera
2017-08-15, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanX2
Litt info i Vg om en seilebåt med to personer har hvert i kontakt med Madsen/Wall.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ubaatmysteriet-i-danmark/det-siste-kjente-moetet-med-madsen-og-wall-han-spoekte-og-lo/a/24117991/

Intressant! Angående att han tänkte dyka också.

– Sønnen min spurte om han kunne dukket ned i havet med båten, og Madsen svarte at det ikke var mulig akkurat her. 500 meter lenger borte, ved et sted som heter Middelgrunden, mente han derimot at han pleide å dukke ned, sier Ejlers.
Senast redigerad av Kjelle83 2017-08-15 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in