2017-08-15, 12:37
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nu har halva dagen gått.
Nästa fas i strejken skulle inledas idag, men inget verkar hända?

Dom kanske väntar på att hamna i fas 3 och få ersättning från försäkringskassan (också)
För det enda det handlar om är PENGAR
Citera
2017-08-15, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Haha ja, visst, det är därför de bäst betalda samt akademiker bor där. Medan din skithåla är fylld av skithus och skitlägenheter som bebos av folk som längtar till städer som Stockholm

-

En fin historia om en grupp svenskafghanska killar som tagit sig till Medis ända från Karlstad till fots! https://www.facebook.com/aliajha.zardadi/videos/487357384958497/?hc_ref=ARTY09oSgCdxkxlAfLaBvtWuVPl5QbWGtgOwumrIdv p9Ww-cxSAqaXu-ZzBpyu7nlo4&fref=gs&hc_location=group_member_profi le

Visst är det märkligt att de som gillar olika vill bo med sin likar? Undra vad det beror på?
Citera
2017-08-15, 12:45
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Nu har halva dagen gått.
Nästa fas i strejken skulle inledas idag, men inget verkar hända?
Jodå, de ska ha en "viktig presskonferens" kl 14.00.
Citera
2017-08-15, 12:51
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorkaKrafter
Lite onödigt med smällare/pyro. Hade varit bättre att kasta gosedjur eller blöjor eller nåt annat för att göra humor av "barnens" ålder.

Håller jag med om. Men brölhögern är oftast lika humorbefriade som brölvänstern. Kan bara komma på ett undantag och det var den roliga idén att spela muslimskt böneutrop kl 6 på morgonen i Saltsjöbaden.
Citera
2017-08-15, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Då får det bli så. Att avhålla sej från att reagera mot vansinnet är värre.
Ska vi sitta tysta och låta detta ske? Hela vårt land hinner bli ockuperat utan att vi protesterar.
Det svåra blir att hinna sprida infon.
Det är även folk från andra landsändar som anmält intresse.

Klart ni alla som kan ska mobilisera er och gå dit. Nu har jag redan bokat morsans kräftskiva norr om Stockholm, så blir svårt för mig. Men om ni gör lite oväsen i sociala medier så är det nog stor chans att många samt Nordisk Ungdom dyker upp.
Citera
2017-08-15, 13:25
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Håller jag med om. Men brölhögern är oftast lika humorbefriade som brölvänstern. Kan bara komma på ett undantag och det var den roliga idén att spela muslimskt böneutrop kl 6 på morgonen i Saltsjöbaden.

Hahaha ja den ja! "Mångkulturen har kommit! Ni har ju själva röstat för det!"

Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Här är listan:
https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/?typeoflist=valkrets&valkrets=stockholms+kommun

Skicka ett mail i dag, så har du iallafall gjort något.

Tack för listan. Sitter och filar på mailet nu.
Citera
2017-08-15, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke

Den var faktisk kull. Dom skulle ha kört den dock på söder.. I Saltis vill man har de muslimfritt.
Citera
2017-08-15, 13:46
Moderator
Tinuviels avatar
Jessica Ericsson, Folkpartiets landstingsledamot i Stockholms län poserar på trappan med två av afghanerna:
Citat:
Migrationsverket borde också ändra sin bedömning och stoppa utvisningarna till Afghanistan till det blir säkrare. Inte minst utifrån att UD avråder från alla resor till Afghanistan och den rekommendationen brukar de inte vara helt snabba på att utfärda. Regeringen borde också ändra sig och se till att bedömningsgrunden särskilda och synnerliga skäl kommer tillbaka snabbt som attan så att vi på nytt kan bli ett land som tar asylrätten på allvar och vi kan känna oss stolta över.
https://www.facebook.com/jessica.ericsson.50?hc_ref=ARRr8THKfRh2pK4w4f4HIm5 VGmB03ktdxYEi9PWu4Dvyjo8eRTLHiJbF3Yd8BqX55qs&fref= nf

Jag undrar vad Jessica Ericsson har för kompetens att bedöma säkerhetsläget i Afghanistan?

För övrigt, ÄR detta Liberalernas officiella linje i frågan? Var står de avseende de ensamkommande "barnen"?
Citera
2017-08-15, 13:47
Medlem
Citat:
Stod bland kommentarerna att de har 100 000:- i någon insamlingspott, det borde väl räcka ett tag?

Om det är 250 st "tonåringar" och de skickar nån för att köpa take-away pizza eller kebab med läsk, låt oss säga 70 kr per skaft, så blir det 17500 kr bara på en måltid. Så nog kan pengarna ta slut snabbt alltid.

Citat:
De goda sätter sig själva i skiten för kampens skull. En del uttrycker att de har slut på sina egna pengar nu. Hur kan man vara såå jävla dum?!

Jag förstår inte heller hur folk blir så här korkade, men fömodligen tycker de att de är hjältar.
Citera
2017-08-15, 13:54
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jodå, de ska ha en "viktig presskonferens" kl 14.00.
Kanske vi får se ett massjälvmord framför kamerorna?
Det har ju hotat med självmord.
Citera
2017-08-15, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Om det är 250 st "tonåringar" och de skickar nån för att köpa take-away pizza eller kebab med läsk, låt oss säga 70 kr per skaft, så blir det 17500 kr bara på en måltid. Så nog kan pengarna ta slut snabbt alltid.

Jag förstår inte heller hur folk blir så här korkade, men fömodligen tycker de att de är hjältar.

Är det verkligen 250 personer där?
På de bilder man ser, så ser det rätt glest ut. Och medierna verkar inte följa det här speciellt hårt. Togs inte upp på varken aktuellt eller rapport igår.

En tant skrev att hon ville bidra, men bara hade 45 spänn kvar nu. Hon fick inte en enda like, eller kommentar.

Det här är inte bara invadering, utan plundring av landet och folket i allra högsta grad.
Citera
2017-08-15, 14:04
Moderator
Tinuviels avatar
Jaha, då var det dags för deras viktiga presskonferens där de ska berätta vad som nu händer med strejken.

Lägger de ut någon sändning? Jag anar att det massmediala intresset för dem börjat börjar falna.
Senast redigerad av Tinuviel 2017-08-15 kl. 14:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in