2017-08-15, 11:29
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ah, tack för info.

"Ibland är det svårt att planera", "snälla ta hand om oss"...

I inlägg efter inlägg intygas det från såväl afghaner som de kvinnor som stöder deras aktion att det här är driftiga personer som inte kommer att ligga Sverige till last.

Men att de behövde frukost kom tydligen helt oväntat...
,de har tydligen fått in över hundra tusen till något swischkonto

NEJ jag vill inte ta hand om dessa baaaarn, tycker de ska packa ihop och dra från landet och inte parasitera på vår välfärd
Citera
2017-08-15, 11:30
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

NEJ jag vill inte ta hand om dessa baaaarn, tycker de ska packa ihop och dra från landet och inte parasitera på vår välfärd
Hur är det med insamlingar via swish - är det att räkna som beskattningsbarn inkomst eller ses det som en gåva som inte beskattas?
Citera
2017-08-15, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

Det tycker lagen, riksdagen, och majoriteten av den svenska befolkning också. Hur kan en lite minioritet få lov att hålla hela Sverige som gisslan, varför låter ni det hända?
Citera
2017-08-15, 11:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ah, tack för info.

"Ibland är det svårt att planera", "snälla ta hand om oss"...

I inlägg efter inlägg intygas det från såväl afghaner som de kvinnor som stöder deras aktion att det här är driftiga personer som inte kommer att ligga Sverige till last.

Men att de behövde frukost kom tydligen helt oväntat...

Stod bland kommentarerna att de har 100 000:- i någon insamlingspott, det borde väl räcka ett tag?
De goda sätter sig själva i skiten för kampens skull. En del uttrycker att de har slut på sina egna pengar nu. Hur kan man vara såå jävla dum?!

Någon annan var lack på någon som tyckte att pensionärer är i större behov av stöd än dessa. Och fick till svar att det inte var deras fel, då de precis kommit hit. Denne tyckte att svensken skulle sluta supa och ge pengarna som skulle gått till alkohol till pensionärerna istället.
Citera
2017-08-15, 11:47
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Det tycker lagen, riksdagen, och majoriteten av den svenska befolkning också. Hur kan en lite minioritet få lov att hålla hela Sverige som gisslan, varför låter ni det hända?

Jag tror mkt har att göra med att media är på de strejkandes sida. Att politiker, poliser och andra inte vågar säga eller göra något. Eller tror gör jag inte, jag vet. Skulle det nu göras en öppen i tv, tidningar undersökning vad våra "kändisar" tycker om det här. Så skulle garanterat 100% stödja strejken. Inte för dom gör det, kanske inte ens bryr sig. Men dom VET att tycka annorlunda är att vara nazist. Nu har ju även Löfven visat sig vara nazist.
Citera
2017-08-15, 11:51
Medlem
Citat:

Politiskt sett är det fortfarande sommarlov, både i media och i riksdagen. Det är förmodligen en starkt bidragande orsak. Och ett år före valet vill inget parti gärna definieras av tv-bilder på en lite ruffig upprensning av torget, gallskrikande "baaaaarn" som förs bort i handfängsel för att (en del av dem) utvisas, oborstat klarspråk i tv-intervjuer osv.

Men visst finns det också ett inslag av Gustav Vasas gamla sanning: "Alla vill se yxan gå men ingen vill hålla i skaftet".
Citera
2017-08-15, 11:55
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Stod bland kommentarerna att de har 100 000:- i någon insamlingspott, det borde väl räcka ett tag?
De goda sätter sig själva i skiten för kampens skull. En del uttrycker att de har slut på sina egna pengar nu. Hur kan man vara såå jävla dum?!

Någon annan var lack på någon som tyckte att pensionärer är i större behov av stöd än dessa. Och fick till svar att det inte var deras fel, då de precis kommit hit. Denne tyckte att svensken skulle sluta supa och ge pengarna som skulle gått till alkohol till pensionärerna istället.

Felet var att dom ställde grupper mot varandra. Sen att svensken grupperades negativt spelar ingen roll. Är ju därför svensken finns. Ibland dyker svensken upp som exempel. Ett dåligt exempel. Men den flyktingruppering "barn" som sitter på trappan finns inget negativt att säga om. Finns inga gränser säger dom men ändå har dom valt sitta på en trappa i Sverige, Sthlm. Alla lika mkt värda förutom svensken. Borde förbjuda ickesvenskar att använda ordet svensk. Precis som neger bara får användas av negrer.
Citera
2017-08-15, 12:04
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ja det är väl vad den utannonserade del 2 handlar om, vi får se. Men enligt Provokatör så är tillståndet inte undertecknat och därmed ogiltigt.

Här är en utskrift av TILLSTÅNDET, som i den version jag tagit del av INTE är undertecknat:

Och här är den inscannade versionen: Sida 1 och sida 2 (den som saknar underskrift)

/Provokatör
Citera
2017-08-15, 12:12
Medlem
jesuijuliusceasars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Att vanligt förblir hårda? Jösses, har de någonsin varit det? Folk är i allmänhet veka och blödiga, vi skulle inte befinna oss i den här situationen om det inte vore så. Jag lägger skulden på östrogen i vårt dricksvatten.

fooolie men!det är relevant denna apfgan-demo ,då svensken är oförmögen att mot demonstrera eller ens säga ifrån!

Frågan är viktigare än man kan tro..östrogen gör dej blödigare och flourid gör tydligen människan mer loj..medgörlig, nazisterna och goebbels/mengele började redan på judarna.

skulle vara intressant och se provtagning på olika platser i Sverige angående just dessa två tillsatser.

städernas vatten har ju bl a thc och kokain innehåll enligt statliga tester , så varför inte mäta östrogenet och flouriden? nån som kan utmäta detta i ppm? nån anställd på reningsverken borde kunna

http://www.truthwiki.org/fluoride/ https://www.youtube.com/watch?v=3dZPOJ4p1DM

https://www.youtube.com/watch?v=GqstwfKGzPI

ps.letar halmstrån här , vet det !men nånstans måste det gå hitta svar på varför sverige är så efterblivet och inkompetent! har svårt att tro vi inte är förgiftade när vi lever Orwell 1984:/
Senast redigerad av jesuijuliusceasar 2017-08-15 kl. 12:19.
Citera
2017-08-15, 12:15
Medlem
AylaPendragons avatar
Citat:
Här är listan:
https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/?typeoflist=valkrets&valkrets=stockholms+kommun

Skriv tex:
Hej Johan Forssell, min riksdagsledamot för Moderaterna
Jag registrerar nu att demonstrationen vid Medborgarplatsen nu är inne i sin andre vecka.
Hur ställer du dig till att människor utan laglig uppehåll i Sverige inte måste lämna landet, utan får fortsätta bo här "under jorden"?
Den här frågan är mycket viktig för mig, och kommer att påverka hur jag röstar i Riksdagsvalet 2018.
Med vänliga hälsningar
Norsk80
Moderatväljare

Ni får sluta med att vara så jävla flata. Ni har var enkelt en, ett fruktansvärd vapen, nämligen eran penna och eran röst. Stå upp mot lagbrotten, och "Allas lika värde, men bara när det passar sig".
Sluta klaga att ni inte kan påverka, det kan ni. Ditt riksdagsledamot sitter just där, för du har röstat in hen, och du har rätt, plikt och möjlighet att påverka.

Skicka ett mail i dag, så har du iallafall gjort något.

Tack för en bra idé, mailet är skickat och uppmanar andra att också skicka. Inte för att det är en stor sak men allt som kan göras för att protestera mot detta vansinnet är bra. Så uppmanar fler att göra så.
Inte behöver man bo i Stockholm heller för att protestera, sånt här sprider sig över hela landet.

De 30-åriga ensamkommande ungdomarna finns ju överallt och i morgon kanske de sitter på Stortorget i Lund!!
Citera
2017-08-15, 12:25
Avslutad
Nu har halva dagen gått.
Nästa fas i strejken skulle inledas idag, men inget verkar hända?
Citera
2017-08-15, 12:32
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Här är en utskrift av TILLSTÅNDET, som i den version jag tagit del av INTE är undertecknat:

Och här är den inscannade versionen: Sida 1 och sida 2 (den som saknar underskrift)

/Provokatör
Poliser verkar anse att det finns ett giltigt tillstånd:
Citat:
Polisen har en styrka på plats och kommer "mest troligt" att ha det tills demonstrationstillståndet går ut den 23 augusti. Tillståndet gäller klockan 8-22 på vardagar och till klockan 23 på helger. Men demonstranterna är där dygnet runt vilket gör att polisen varje kväll upprättar en anmälan om brott mot ordningslagen. Trots att ingen kan straffas för brottet.
Att det begås brott varje kväll verkar polisen inte kunna göra något åt:
Citat:
Det sker ett nytt brott varje kväll. Men det finns inget skäl för oss att upplösa samlingen. För det krävs att det begås ett allvarligare brott, som våldsamt upplopp. Det är bara arrangören som kan straffas för att de är där dygnet runt, om den personen själv är på plats. Men den personen kan inte hållas ansvarig för att alla inte går hem ett visst klockslag. De har skydd i grundlagen att vara där.
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/lugnt-kring-demonstrationen-vid-medis-men-polisen-anmaler/repqhn!Te0HFV715Si77ThMv9OcdQ/#disqus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in