Citat:
Ursprungligen postat av
Browndawg
Men tror du att polisen skulle vara så förtegna om hans nya historia, om han ändrat tidpunkten bara?
Ifall han ändrat till Ankeborg hade vi fått veta det också.
Jag sätter mina korvören på det iallafall.
Vad jag tror spelar ingen större roll.
Vad jag vet är att jag inte sett något uttalande från polisen som faktiskt gett oss någon information om vad hans nyare, alternativa, förklaring(ar) skulle innefatta.
Skulle han vilja komma runt att någon fanns på platsen vid just 22:30 så kanske han försökt med att han måste tänkt fel på tid och det nog var efter midnatt.
Men han kanske vilje komma runt att det funnits någon som suttit och bärsat på en båt halva natten där och kommit fram till att han faktiskt släppte av henne på andra sidan någon magisk udde som gjorde att de inte kunde se/höra ubåten.
Och vi vet inte om han kanske gått mycket längre och gjort partiella erkännanden om olycka och då rent av ändrat sig till att hon följde med längre - eller att han erkänt att något skitit sig redan tidigare.
Vet vi inte hela omfattningen av vad han sagt till polisen så har vi ingen aning om vad polisen kan känna extra viktigt att hålla inne med, och vad polisen kan väljas direkt vilja rapportera vidare till den vilda vargflocken av reportrar som försöker lura fram spektakulära svar.
Det jobbiga med antaganden är att de kan vara fel - och man kan bygga för stora konstruktioner på felaktig grund.