2017-08-14, 22:50
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
När jag tittar på satellitkartan på Google så går det en väg runt hela det aktuella gärdet, dvs området öster om Dollarstore och väster om järnvägen. Du kan komma dit via Dollarstore, till höger om Woodys längs järnvägen eller järnvägsövergången vid Rala. Om man inte går rakt över gärdena förstås.

Man ser ju en del småvägar men med tanke på väskornas placering känns det logiska att bara gå rätt över gärdena.
Om den sista obs från kvinnan stämmer så har faktiskt P gått över väg 52 och kan egentligen lika gärna gått Kyrkogatan norrut. Eller vad säger ni?
Citera
2017-08-14, 23:04
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
jag sitter och tittar på platsen på google maps och försöker förstå hur man går för att komma dit ,men jag hittar ingen logisk väg .men det kanske man inte ska försöka hitta

synd att inte bilderna som någon laddade upp tror det va på HP finns kvar ,det va flera fina bilder på elskåpet vägen dit osv .

om nu ingen här har sparat dom ?

Ligger inte bilderna i trådstarten?
Under "uppdaterade kartor" till exempel.
Citera
2017-08-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Man ser ju en del småvägar men med tanke på väskornas placering känns det logiska att bara gå rätt över gärdena.
Om den sista obs från kvinnan stämmer så har faktiskt P gått över väg 52 och kan egentligen lika gärna gått Kyrkogatan norrut. Eller vad säger ni?

Jag fattar verkligen inte detta med väskorna. Varför är de ens slängda där de är? Om P blev jagad, så förstår jag det. Men inte annars. Om han är utsatt för något så kan de troligen vara gärningsmannens sätt att förvirra. Eller Ps sätt att förvirra. Undra om man sökt av väskorna med knarkhund..
Citera
2017-08-14, 23:10
Medlem
För övrigt är de bara tre admin kvar i HP. Ps moder har lämnat gruppen helt.

Edit: tagit bort sig från Facebook.
Senast redigerad av StickN 2017-08-14 kl. 23:13.
Citera
2017-08-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Håller med, där går det vägar åt alla håll; in till Kumla, mot Odensbacken/Hampetorp, ut mot E20 osv. Väg 52 kallas för Sakabvägen i Kumlaområdet och det åker många långtradare där dygnet runt, både svenska och internationella.
Citera
2017-08-14, 23:27
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickN
För övrigt är de bara tre admin kvar i HP. Ps moder har lämnat gruppen helt.

Edit: tagit bort sig från Facebook.

Tror bara hon har dolt sig för alla förutom några få. Det står att de fortfarande är 4 mod och admin men bara 3 st syns. Söker man på hennes namn så syns hennes namn men man kommer inte in på hennes fb sida. Kan vara att hon får så många pm och orkar inte läsa eller svara på dessa
Citera
2017-08-14, 23:29
Medlem
Pretorian1s avatar
Är det någon som krökt ett hår på grabben så ska den jäveln pryglas eller dö. Det var min första spontana tanke.

Är han fortfarande försvunnen?
Citera
2017-08-14, 23:30
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Ligger inte bilderna i trådstarten?
Under "uppdaterade kartor" till exempel.

Nej det fanns andra bilder som en medlem i HP tog när hen va ute och gick p's tänkta väskdumpningsväg

Hade ju hoppats att dom ev skulle dyka upp i denna tråd , men det verkar inte så
Citera
2017-08-14, 23:35
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
När jag tittar på satellitkartan på Google så går det en väg runt hela det aktuella gärdet, dvs området öster om Dollarstore och väster om järnvägen. Du kan komma dit via Dollarstore, till höger om Woodys längs järnvägen eller järnvägsövergången vid Rala. Om man inte går rakt över gärdena förstås.

Ja det enda logiska måste ju vara att traska rakt över gärdena , annars finns ingen logik i placeringarna av väskorna

Om nu P har placerat ut dom vill säga .
Citera
2017-08-14, 23:44
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avatnab
Enligt de positioner av väskorna och vägarna till dessa områden(jag bor i närheten och studerat och tagit tåget från dessa perronger i flera år) så verkar detta vara mest logiska vägen. Alla andra vägar har kameror eller någon sorts bevakning. Hade han tagit den "normala" vägen till väskan närmast dollarstore hade han troligen sätts i en av bensinmackens övervakningskameror som ligger på den normala vägen till dollarstore området.

https://ibb.co/n5c1cF - kartbild på alla platser

Tänker man rent logiskt är hans mönster av rörelse baserat på väskornas position väldigt random. De ser mer ut att vara utlagda- Om dessa inte är utlagda så letar polisen i fel riktning. Jag tror nämligen att om han velat ta livet av sig eller gömma sig för dagen hade han inte gått enda till sannahed eller hällabrottet. Det finns ett jättestort skogsområde med små klippformationer dessutom som man kan gömma sig i ,några hundra meter norr om Dollarstore där väska 2 hittades. Inutti dessa skogsområden finns avgränsade hus som är bebodda men de är gömda innuti skogen lite diskret. Det finns en stor stig/väg genom skogen in mot kumla.

https://ibb.co/mMfUxF

Jag har gått igenom dessa områden, det är otroligt tät skog och ganska svårt att genomsöka troligen om man inte är flera hundra personer.

Om man inte ska gå efter väskornas positioner så är han troligen död (Hallsberg är mittpunkten för droghandeln i Sverige då Hallsberg ligger nästan exakt mellan Göteborg och Stockholm , därför görs många affärer i Hallsberg och det finns många kriminella i området även om det är litet) eller så har han tagit lift med någon ut från kommunen.

Ja undrar om väskornas placering är till för att peka i riktning skogen vid bilskroten , ett villospår helt enkelt .

Hällabrottet har jag aldrig trott på varför ta sig hela vägen dit , han kan ju lika gärna knallat åt andra hållet , förbi Alléskolan Och upp i skogen däråt

Jo jag har försökt påtala att det finns gott om både droger & gangsters mer än vad många nog kan tänka sig i och omkring Hallsberg , om man nu spånar på den teorin
Citera
2017-08-14, 23:51
Medlem
Ja allt beror ju på. Fast jag skulle säga att två väskor pekar inte så mycket åt något håll alls. Hade det varit fler saker i samma riktning så hade jag hållt med om att det kunde ha varit medvetet lagda i ett mönster för att skapa en riktning. Men två objekt så nära varandra skapar knappt någon riktning.
Citera
2017-08-15, 00:54
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Är det någon som krökt ett hår på grabben så ska den jäveln pryglas eller dö. Det var min första spontana tanke.

Är han fortfarande försvunnen?

Vi vet varken hur krökt eller borta han är!
Vi har inte läst, att han hittats eller kommit fram självmant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in