2017-08-14, 20:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
OK.. Man få ju en känsla att det finns en koppling i förhållande av sex eller nära vänskap. Han framstår ju inte som en snubbe som bara snedtänder.

Eller så dyker hon upp oskadd i morgon och bägge har fått sina minuter i ramljuset. Önsketänkande kanske

Utan tvivel blir man inte riktigt klok som Tage Danielsson sade... Det är väl just det han gör?Framstår som en person som bara snedtänder? Kollegor till honom berättar att han lätt hamnar i konflikt med allt och alla och att han kunde kasta verktyg mot folk. En skiftnyckel eller rörtång i tinningen är nog ingen hit...
Citera
2017-08-14, 20:51
Medlem
kim wall och madsen har blivit kära under natten
han har släppt av henne under natten någonstans så hon kan vänta in att han sänker båten och de flyr tillsammans med de försäkringspengar som blir resultatet
Citera
2017-08-14, 20:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
Har Danmark vatten tränade spårnings hundar? Skulle vara mycket mer effektivt än att åka runt och släppa ner en dykare lite här och var.

Finns exemplar i Finland på hundar som kan markera kroppar på 40 meters djup och de har även makerat tänder/naglar på 10 meters djup.

Nu är ju det ett väldigt stort sök område men skulle ju inte skada att skicka ut såna hundar i vissa områden man vill söka av som inte är allt för djupa.

VI har en i alla fall, men danskarna verkar inte ha bett att få låna den:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/hunden-ben-ar-specialtranad-for-att-hitta-kroppar-i-vattnet
Citera
2017-08-14, 20:53
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Enligt Aftonbladet var hon vid liv vid 20.30 och de befann sig då vid Middelrundsfortet

https://www.google.se/maps/place/Middelgrundsfortet/@55.720377,12.3856967,10z/data=!4m5!3m4!1s0x4653ad5b81672fed:0x1dfa656c2a6bf 28!8m2!3d55.7204698!4d12.6658576

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QVGdW/nya-bilder-pa-madsen-och-wall--ubaten-de-sag-avslappnade-ut

Jo Kristianstadsbladet eller nåt sånt publicerade det där kl 18 idag.

Han skulle alltså inte kunnat hinna in till den restaurangen som han sagt att han lämnat av henne vid. Så han har ljugit i förhören med polisen. Inte konstigt man blir misstänksam.
Citera
2017-08-14, 20:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdlkjadkjlakdj99
han har släppt av henne under natten någonstans så hon kan vänta in att han sänker båten och de flyr tillsammans med de försäkringspengar som blir resultatet

Ja, vem vet? De hade många timmar på sig att se in i varandras ögon... Om fallet inte löses, kommer någon säkert att göra en film om dramat med det slutet om några år.
Citera
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdlkjadkjlakdj99
Fan om det vore så. Värsta Hollywoodmanuset.

"Submerged In Love" med Richard Gere.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vore trevligt om du läser mina svar innan du frågar saker. "Har hon examen?".

Tror du New York Times, The Guardian osv anställer dikesgrävare för att göra artiklar? Det är väldigt stora och fina byråer som i princip kan välja på vilka stjärnor man vill anställa. Men du kanske inte hört talas om dom.

Hon var frilans, inte anställd väl? Vilket jag tolkar att dessa tidningar vid något tillfälle köpt någon artikel av henne. Men jag prenumererar på Time, läser The Guardian regelbundet men det plingade ingen igenkänningsklocka när hennes namn publicerades. Även om hon händelsevis skrev om annat än det jag kanske läser så var hon kanske inte "stjärnjournalist"
Citera
2017-08-14, 20:56
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
VI har en i alla fall, men danskarna verkar inte ha bett att få låna den:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/hunden-ben-ar-specialtranad-for-att-hitta-kroppar-i-vattnet

Undrar om det vore effektivt slänga i en hund och låta den nosa runt. Det skulle säkert inte skada men är stora områden vi pratar om. Nu vet jag inte hur stort område en hund kan sniffa av på en timme till exempel men känns som en piss i Mississippi.
Citera
2017-08-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag kan inte helt släppa den vilda teorin om homosexuellt svartsjukedrama. Går det att kolla om KW är född som flicka och alltså inte skulle kunna vara en transa? (Skratta på ni bara, men allt bör prövas.)
http://www.kristianstadsbladet.se/trelleborg/journalisten-kim-wall-forsvunnen-i-ubatsdrama/

Är det inte också lite väl tyst från anhöriga till de båda?
Om du vore nära anhörig till Kim, skulle du vilja figurera i nyheterna?
Försök-Förstå att föräldrar och pojkvän inte mår så bra.
Och nej hon är inte "det"-du föreslår.
Citera
2017-08-14, 20:57
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Jag kan inte helt släppa den vilda teorin om homosexuellt svartsjukedrama. Går det att kolla om KW är född som flicka och alltså inte skulle kunna vara en transa? (Skratta på ni bara, men allt bör prövas.)
http://www.kristianstadsbladet.se/trelleborg/journalisten-kim-wall-forsvunnen-i-ubatsdrama/

Det går att kolla, till exempel i databasen Sveriges befolkning 1990. Där står hon som flicka.
Citera
2017-08-14, 20:58
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jo Kristianstadsbladet eller nåt sånt publicerade det där kl 18 idag.

Han skulle alltså inte kunnat hinna in till den restaurangen som han sagt att han lämnat av henne vid. Så han har ljugit i förhören med polisen. Inte konstigt man blir misstänksam.

Exakt, och han hittades sedan en bit utanför Sövang.
Så frågan är var han varit där emellan?
Det måste väl ändå varit fler som sett honom efter 20.30
Solen går ner strax innan 21:00 och upp strax efter 05:30
Citera
2017-08-14, 20:58
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:

Jag har också tänkt på det där med de anhöriga. De brukar vara ganska snabba på att prata med pressen och journalister brukar vara hänsynslösa och påträngande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in