2017-08-14, 19:23
Medlem
smoerreboms avatar
Fan vilka vidriga politikerhoror som håller på och stödjer detta, illegala invandrare som bryter mot ordningslagen, vilka fittor alltså, vad får vi för land om vi har såna människor in charge? Sen sitter det en massa kärringar hemma och ser på allsång på tv4 och inte orkar tänka längre än att det måste vara synd om dem. Polisens agerande och uttalanden om politisk vilja är en skam bara.
Citera
2017-08-14, 19:33
Medlem
angelfuck666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Sverige kan inte vara isolerat från omvärlden. Krig, övergrepp och svält försvinner inte bara för att man stänger av tv:n. Naturligtvis har vi som har det så bra ett ansvar till de som har det svårt

Nej, krig o.s.v. försvinner tyvärr inte om man stänger av tv:n, hazarerna blir inte heller till flyktingar fast man ser på den.
Citera
2017-08-14, 19:38
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Då var vi tillbaka på att prata om människor som kostnader igen. Varför blir det så hela tiden?

Ge människorna utbildning och jobb så kan dem börja bidra till samhället istället.
Vi ger dem utbildning, men de klarar dessvärre inte av den. Från en aktuell ESO-utredning:

Citat:
Resultaten i rapporten visar att ensamkommande flyktingbarn har stora svårigheter att prestera väl i skolan. Endast omkring 20–30 procent av de ensamkommande barnen har under de senaste åren uppnått godkänt i svenska, matematik och engelska. Ensamkommande är i genomsnitt betydligt äldre vid ankomsten till Sverige jämfört med övriga utrikes födda elever, vilket skulle kunna vara en anledning till att denna grupp presterar så dåligt i skolan.

"Mycket äldre", mm kanske det.

Och kostnaderna är, som redan påpekats, enorma. Förutom de initiala kostnaderna upp till 21 års (uppgiven) ålder, garanterar en misslyckad skolgång livslångt nettobidragstagande.

Det går inte att vara så korkad att man föredrar att hälla alla pengar över ett fåtal unga friska män utan särskilt skyddsbehov, när det samtidigt finns så många faktiska flyktingar som inte kan ta sig någonstans och därför inte får någon hjälp. Man måste vara ond för att tänka så.
Citera
2017-08-14, 19:47
Medlem
Nionde dagen.
--------------
Nio dagar har vi strejkat. Vi har frusit. Vi har tagit hand om varandra. Vi har delat på maten. Vi har fått nya vänner. Vi har sett mer död i Afghanistan. Vi har aldrig varit så säkra på att vi aldrig ger upp.
Politikerna kommer och går. Migrationsverket har inte ens varit här. Men vi har hela världens öra. Tidningar från andra länder skriver om oss. Människor som inte visste att vi flytt från Afghanistan kräver nu att vi får stanna. Vi är här för att stanna. Stanna i strejken och stanna i Sverige för att växa upp tillsammans.
Vi sörjer våra landsmän som omkommit idag i Afghanistan. Därför har vi tänt ljus. Ge en tanke åt dem. Och ge varandra en kram. Det behöver vi.
Vänner, i morgon kommer vi att berätta för världen om nästa del av planen. Om vad som händer med strejken nu. Det kommer mer, för utvisningarna till Afghanistan måste stoppas. I morgon kommer del 2!
Håll er varma inatt, håll varandra varma. Nio dagar har vi strejkat. Vi har bara börjat!

https://www.facebook.com/ungisverige.nu/?fref=ts

Del 2 imorgon ? Håll i er det kommer mera
Citera
2017-08-14, 19:55
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelfuck666
Nej, krig o.s.v. försvinner tyvärr inte om man stänger av tv:n, hazarerna blir inte heller till flyktingar fast man ser på den.
Var det ett skämt eller vill du att jag ska svara på det där? Jag begriper inte riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Vi ger dem utbildning, men de klarar dessvärre inte av den. Från en aktuell ESO-utredning:

"Mycket äldre", mm kanske det.

Och kostnaderna är, som redan påpekats, enorma. Förutom de initiala kostnaderna upp till 21 års (uppgiven) ålder, garanterar en misslyckad skolgång livslångt nettobidragstagande.

Det går inte att vara så korkad att man föredrar att hälla alla pengar över ett fåtal unga friska män utan särskilt skyddsbehov, när det samtidigt finns så många faktiska flyktingar som inte kan ta sig någonstans och därför inte får någon hjälp. Man måste vara ond för att tänka så.
Det är ju bra om de blir erbjudna utbildning. Det är även bra att utbildningsdirektör utreds så att man kan ändamålsanpassa den. Det är bra att det finns en diskussion kring detta och att det händer saker. Detta är några saker som pekar i positiv riktning.

Jag tycker inte att vi ska ställa grupper mot grupper. Det finns lidande både här och där. Vi måste vara solidariska mot alla som har det svårt oavsett var dem befinner sig. Ytterligare ett steg i ledet är genom samtal och avtal med andra länder så att man kan hjälpa mer. I EU och i FN kan man uppnå mycket.
Citera
2017-08-14, 20:02
Medlem
PappasNyaKilles avatar
De kan inte utvisas till Afghanistan för att de aldrig varit i Afghanistan men vill ha asyl för att det är så hemskt i Afghanistan.
De svenskar som stöder dessa män i denna parodi borde sinnesundersökas.

Samla ihop alla, lås in dem i containrar och skeppa iväg.
Citera
2017-08-14, 20:19
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Var det ett skämt eller vill du att jag ska svara på det där? Jag begriper inte riktigt.

Det är ju bra om de blir erbjudna utbildning. Det är även bra att utbildningsdirektör utreds så att man kan ändamålsanpassa den. Det är bra att det finns en diskussion kring detta och att det händer saker. Detta är några saker som pekar i positiv riktning.

Jag tycker inte att vi ska ställa grupper mot grupper. Det finns lidande både här och där. Vi måste vara solidariska mot alla som har det svårt oavsett var dem befinner sig. Ytterligare ett steg i ledet är genom samtal och avtal med andra länder så att man kan hjälpa mer. I EU och i FN kan man uppnå mycket.

Lägg ner det där med att inte gruppera folk. Är ju så verkligheten är. Dom här kom som ensamkommande barn. Nu har det visat sig i Sverige som i många andra länder att många av dom inte är barn.

Att samtala med FN OCH EU skulle det vara ett ytterligare steg? Har vart en enorm debatt länderna emellan. Finns inget land som är så extremt som Sverige i sin syn på hur många och vilka som får komma hit. Och dom här som strejkar är ett extremt exempel på hur vissa försöker utnyttja Sveriges välvilja att hjälpa. Här har en skillnad gjorts för det var meningen att hjälpa barn inte vuxna.
Citera
2017-08-14, 20:28
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 990099
Jösses du tycker inte att 20år utav detta vansinnes experiment räcker? den grupp du hänvisar till utbildar sig inte jobbar inte integrerar sig inte vad kan 100 tusentals analfabet Negrer från svartaste Afrika eller Hazar öken banditer eller Islamist Araber eller Somalier som aldrig har sett en skolbok erbjuda lilla Sverige förutom att lyfta bidrag och finansiera deras familje byggande? Vet du vem George Soros är? vet du vad Bilderberggruppen är för nått? vad vet du om den nya världsordningen och EUs agenda? eller är du nått vänster flum som sitter och sippar på ett krus java med dina kamrater och tävlar om vem som kan vara mest vänster och kumbaya? Det Europa du känner till idag är borta om 5-7år men tro mig den dagen så står vi öga mot öga som fiender.
Tack bror...sanning är ofta illa hörd
Citera
2017-08-14, 20:47
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Varför kan inte ni privatpersoner stå för kostnaderna då och hjälpa dem med utbildning, jobb och bostad?
Ja Valpen...varför gör dom inte det...jo för dom vill inte betala själva ...det ska du och jag göra. Kommunist trams...
Citera
2017-08-14, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattis
Har undvikit Medborgarplattsen trotts att jag bor en knapp kilometer därifrån av den enda anledningen att jag inte vill få min dag förstörd. Men idag var jag tvungen att gå förbi.

Kan ärligt säga att jag sällan eller aldrig sett så mycket asocial drägg på en och samma plats. Åldersmässigt skulle jag uppskatta "barnens" ålder till mellan arton och femtio. Inte många svenskar satt tillsammans med dom. En mager flumtomte med tovigt skägg och en ung blond kvinna med ett liter blont barn i en barnvagn satt mitt ibland dom.

Stora grupper av poliser står där för att skydda dom. Det är ju märkligt hur dom polisiära resurserna plötsligt blir outtömliga i sådana här sammanhang. När åttioåriga tanter blev rånade och misshandlade av marockaner kring den här plattsen för några veckor sedan fans inga resurser för övervakning.

Och vilken tid var du där? Jag var där och delade ut mat idag runt 11:45 till kort efter 12 och vi var många som var där för att hjälpa till då.
Citera
2017-08-14, 21:03
Medlem
Citat:
Sverige kan inte vara isolerat från omvärlden. Krig, övergrepp och svält försvinner inte bara för att man stänger av tv:n. Naturligtvis har vi som har det så bra ett ansvar till de som har det svårt.

Sverige är inte otryggare idag än för några decennier sedan.

Den uppgiften kan man ju knappast låta enskilda eller marknaden hantera. Detta handlar om människoliv, det måste hanteras på ett ordentligt sätt.

Det kanske säger mer om FN:s flyktingbudget än om våra prioriteringar.

Det vanliga hattalet.

Du anspelar på rädslan för det okända.

Fast nu riskerar dem sitt liv i Afghanistan och då kanske det inte är en smart idé att skicka dem dit. Ellerhur?
Jag tycker det är en mycket smart och bra ide. Allihop ska härifrån.
Citera
2017-08-14, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Nionde dagen.
--------------
Nio dagar har vi strejkat. Vi har frusit. Vi har tagit hand om varandra. Vi har delat på maten. Vi har fått nya vänner. Vi har sett mer död i Afghanistan. Vi har aldrig varit så säkra på att vi aldrig ger upp.
Politikerna kommer och går. Migrationsverket har inte ens varit här. Men vi har hela världens öra. Tidningar från andra länder skriver om oss. Människor som inte visste att vi flytt från Afghanistan kräver nu att vi får stanna. Vi är här för att stanna. Stanna i strejken och stanna i Sverige för att växa upp tillsammans.
Vi sörjer våra landsmän som omkommit idag i Afghanistan. Därför har vi tänt ljus. Ge en tanke åt dem. Och ge varandra en kram. Det behöver vi.
Vänner, i morgon kommer vi att berätta för världen om nästa del av planen. Om vad som händer med strejken nu. Det kommer mer, för utvisningarna till Afghanistan måste stoppas. I morgon kommer del 2!
Håll er varma inatt, håll varandra varma. Nio dagar har vi strejkat. Vi har bara börjat!

https://www.facebook.com/ungisverige.nu/?fref=ts

Del 2 imorgon ? Håll i er det kommer mera

Vad snackar det för skit? Det är knappt någon som har blivit deporterad. Det är sjukt att våra skattepengar som skall slösar bort på dessa satans lyxflyktingar, dom inte ens är lönsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in