2017-08-14, 16:46
Avslutad
Har suttit och läst på Ung i Sveriges sida, ett tag.
Det är ju en masspsykos som pågår.

De har fått svar från Ribbenborg, men fattar liksom inte ändå.
De lallar bara runt som hypnotiserade får, i sin "kamp", och bräker om kärlek och död.

Jag undrar om vi inte har ett gäng inavlade och felnavlade svenskar här i landet också. Och nu hetsar dessa lallande fån, afghanerna till att felaktigt få hopp om att få stanna. Är ju psykisk misshandel för f-n.
Citera
2017-08-14, 17:03
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Vilken massa oläsbar SD-propaganda!

Men du undrar på något märkligt sätt hur man ska finansiera att människor bor i Sverige. Det tycker jag är en väldigt märklig utgångspunkt.

Det är inte så att medborgare är kostnader för samhället. Då skulle allt rasa ihop. Låt dem stanna, låt dem utbilda sig eller jobba eller vad de vill göra så ska du se att dem kommer bidra till samhället.

Jösses du tycker inte att 20år utav detta vansinnes experiment räcker? den grupp du hänvisar till utbildar sig inte jobbar inte integrerar sig inte vad kan 100 tusentals analfabet Negrer från svartaste Afrika eller Hazar öken banditer eller Islamist Araber eller Somalier som aldrig har sett en skolbok erbjuda lilla Sverige förutom att lyfta bidrag och finansiera deras familje byggande? Vet du vem George Soros är? vet du vad Bilderberggruppen är för nått? vad vet du om den nya världsordningen och EUs agenda? eller är du nått vänster flum som sitter och sippar på ett krus java med dina kamrater och tävlar om vem som kan vara mest vänster och kumbaya? Det Europa du känner till idag är borta om 5-7år men tro mig den dagen så står vi öga mot öga som fiender.
Senast redigerad av 990099 2017-08-14 kl. 17:08.
Citera
2017-08-14, 17:04
Medlem
Rikarvinges avatar
Citat:
Allting får ju naturligtvis konsekvenser. Jag tror att om det inte hade funnits några regleringar för arbetskraftinvandring skulle företagen kunna lönedumpa och erbjuda höga löner till utbildade människor i utvecklingsländer. Det skulle kunna sluta i en katastrof.

Människor i nöd ska vi naturligtvis hjälpa.

163 000 sökte asyl under 2015 när det var lättare att ta sig hit, men ändå inte alls lika lätt som att köpa en flygbiljett. Arbetskraftsinvandring hade inte varit vårt största problem om politikerna blev lika tokiga som mig och dessa 222 akademiker: https://www.svd.se/lat-manniskor-pa-flykt-fa-flyga-till-europa/i/senaste
Citera
2017-08-14, 17:11
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:

Men du undrar på något märkligt sätt hur man ska finansiera att människor bor i Sverige. Det tycker jag är en väldigt märklig utgångspunkt.

Det är inte så att medborgare är kostnader för samhället. Då skulle allt rasa ihop. Låt dem stanna, låt dem utbilda sig eller jobba eller vad de vill göra så ska du se att dem kommer bidra till samhället.

Utbildning är skattefinansierad och du påstår att det inte kostar. Det är lätt att tro att allt är gratis i Sverige.
Citera
2017-08-14, 17:12
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 990099
Jösses du tycker inte att 20år utav detta vansinnes experiment räcker? den grupp du hänvisar till utbildar sig inte jobbar inte integrerar sig inte vad kan 100 tusentals analfabet Negrer från svartaste Afrika eller Hazar öken banditer eller Islamist Araber eller Somalier som aldrig har sett en skolbok erbjuda lilla Sverige förutom att lyfta bidrag och finansiera deras familje byggande? Vet du vem George Soros är? vet du vad Bilderberggruppen är för nått? vad vet du om den nya världsordningen och EUs agenda? eller är du nått vänster flum som sitter och sippar på ett krus java med dina kamrater och tävlar om vem som kan vara mest vänster och kumbaya? Det Europa du känner till idag är borta om 5-7år men tro mig den dagen så står vi öga mot öga som fiender.

Det är väl klart att dem vill utbilda sig och jobba. Det är människor vi talar om. Dem är inte så olika oss svenskar som du vill tro.

Du verkar vara en sådan typ som tror på judekonspirationer och raskrig. Då har man svårt på att skilja mellan verklighet och fantasi.

Citat:
Ursprungligen postat av Rikarvinge
163 000 sökte asyl under 2015 när det var lättare att ta sig hit, men ändå inte alls lika lätt som att köpa en flygbiljett. Arbetskraftsinvandring hade inte varit vårt största problem om politikerna blev lika tokiga som mig och dessa 222 akademiker: https://www.svd.se/lat-manniskor-pa-flykt-fa-flyga-till-europa/i/senaste
Länken funkar inte.
Citera
2017-08-14, 17:13
Medlem
Citat:

Här på Gotland är dom mest kända för att sälja hasch,hörde även senast idag att Hazarena börjat sälja det mera lukrativa heroinet..men vafan hasch o heroin kommer ju från Afganistan så?
Citera
2017-08-14, 17:16
Medlem
De som är för öppna gränser, politiker, journalister, kommunister och patrask (vänster) kan ju åka dit och ta en var. Hjälpa dem med mat och husrum. De snackar ju så mycket om solidaritet men när det kommer till att ta sin del så ska alltid någon annan göra grovjobbet.
Citera
2017-08-14, 17:17
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Här på Gotland är dom mest kända för att sälja hasch,hörde även senast idag att Hazarena börjat sälja det mera lukrativa heroinet..men vafan hasch o heroin kommer ju från Afganistan så?
Åh det låter hemskt. Varför tror du att dem hamnat i en sådan olycklig situation?
Citera
2017-08-14, 17:24
Medlem
sajebiss avatar
Finns en del som jobbar, inte alls ovanligt att de får göra allt tungt skitjobb till de som talar farsi eller dari och jag har hört att lönerna brukar ligga runt 30-40 kr/h.
Senast redigerad av sajebis 2017-08-14 kl. 17:26.
Citera
2017-08-14, 17:32
Medlem
990099s avatar
[quote=Borgarbohemen|61498552]Det är väl klart att dem vill utbilda sig och jobba. Det är människor vi talar om. Dem är inte så olika oss svenskar som du vill tro.

Du verkar vara en sådan typ som tror på judekonspirationer och raskrig. Då har man svårt på att skilja mellan verklighet och fantasi.

judekonspirationer och raskrig? sluta nu för fan vakna upp.
Citera
2017-08-14, 17:43
Medlem
Citat:
Åh det låter hemskt. Varför tror du att dem hamnat i en sådan olycklig situation?
Kulturen helt enkelt.Dom sålde och använde hasch och heroin när dom bodde i mångmiljonstaden Teheran. Arbogakvinnans ensamkommandegäng som hon använde som dödspatruller mot sina föräldrar hade använt narkotika under sin uppväxt-det är inget dom slutar med för att dom flyttar till Sverige.
Citera
2017-08-14, 17:50
Medlem
Citat:
Har dom övriga hamnat i någon annan situation? Varenda afghan har ju rökt på sen barnsben och därför har vi en skock narkomaner på Medborgarplatsen samt rödvinskärringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in