Citat:
Ursprungligen postat av
M-9
Ännu en anledning till sparken för Rikard..
Gillar honom så otroligt mycket men det här fungerar inte...
En del av besvikelsen ligger väl i snacket som var inför säsongen. Att hade vi "snäppat upp" jämfört med tidigare säsonger. Vi skulle få en bra start och vara mer vältränade så vi skulle orka hela hösten... nu låter det mer som Bagdad-Bob. Dessutom med vad som då lät som en bra/bättre trupp med förstärkningar Nyholm, Olsson, Thern, Goitom (och några billiga chansningar i en Bosniska skytteligaledare och en vänsterback).
Värvningarna kan man diskutera om de blommat ut, men framförallt har vår egna spelarutveckling avstannat och/eller gått på lån Salétros, Yasin, Sonko, Kpozo, Gravius, Markkanen...
Jag kan köpa att vi inte utmanar om guldet när MFF dessutom har haft lite medgång i allsvenskan - men vi är väldigt långt från 2 poäng/match - där jag tycker vi borde nå med den trupp vi har.
Hur långt ifrån är vi? Om vi går rent nu mot Östersund, Djurgården, Hammarby, Halmstad, Sundsvall och Häcken så räcker det sedan om vi vinner hemma och kryssar borta i resten.
Vill tillägga att Lindqvist, Obasi, Stefanelli verkar vara ytterligare bra värvningar.
Angående matchen igår så tycker jag att vi skulle använt samtliga byten för att få in lite friska ben sista 10. Jag tycker väl att vi borde använt sista bytet borta mot Braga under förlängningen också - men då även för att fått tiden att gå.
En normalsäsong hade det känts som om europaplatsen var förlorad - nu har vi fortsatt häng. Når vi den tycker jag Norling ska få chansen ett tag till (brist på alternativ).
Vi behöver dock värva Ronaldo för att göra mål som vår spelide är nu. - Obasi, Goitom, Stefanelli verkar inte duga ens mot AFC, som snittar två i baken per match, gör de ngt. 😉