2017-08-14, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ni får väl skaffa bättre publik.

Så det är därför ni inte vinner några derbyn, er publik är dålig?
Citera
2017-08-14, 09:08
Medlem
kostymnisses avatar
Borås idag då, enda gången folk går på boll i den staden.
Vi får som bäst oavgjort som vanligt. Vi har alltså inte vunnit där sedan 2005 när Wowoah gjorde mål...

Det var ju för väl att vi vann senast så man iaf slipper den riktiga kniven mot strupen...
Citera
2017-08-14, 10:19
Medlem
nomadics avatar
Härlig vändning på Stadsparksvallen igår. Förlust och vi hade känts ganska cementerade runt platserna 10-12, nu kan man ändå få drömma lite uppåt. Inte för att vi den här säsongen borde kunna fajtas så mycket högre upp egentligen efter detta ganska stökiga år.

Frågan som typ alla utomstående frågade inför säsongen var om ÖSK i år skulle bli ett höst- eller vårlag. Svaret verkar bli sommarlag. En förlust på de tio senaste nu.

Roligast de senaste matcherna är att se Arvid Brorsson, född -99, klara sig bra på mittbacken i skadade Almebäcks frånvaro.

Ska tilläggas också att Mårtensson verkligen hittat rätt nu efter en lite tuffare start. Fan vad jag gillar honom!

Inte så konstigt att han var lite naggad iofs efter ha blivit spelmässigt misshandlad som renodlad städgumma i Helsingborg.
Senast redigerad av nomadic 2017-08-14 kl. 10:27.
Citera
2017-08-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M-9
Ännu en anledning till sparken för Rikard..

Gillar honom så otroligt mycket men det här fungerar inte...
En del av besvikelsen ligger väl i snacket som var inför säsongen. Att hade vi "snäppat upp" jämfört med tidigare säsonger. Vi skulle få en bra start och vara mer vältränade så vi skulle orka hela hösten... nu låter det mer som Bagdad-Bob. Dessutom med vad som då lät som en bra/bättre trupp med förstärkningar Nyholm, Olsson, Thern, Goitom (och några billiga chansningar i en Bosniska skytteligaledare och en vänsterback).

Värvningarna kan man diskutera om de blommat ut, men framförallt har vår egna spelarutveckling avstannat och/eller gått på lån Salétros, Yasin, Sonko, Kpozo, Gravius, Markkanen...

Jag kan köpa att vi inte utmanar om guldet när MFF dessutom har haft lite medgång i allsvenskan - men vi är väldigt långt från 2 poäng/match - där jag tycker vi borde nå med den trupp vi har.

Hur långt ifrån är vi? Om vi går rent nu mot Östersund, Djurgården, Hammarby, Halmstad, Sundsvall och Häcken så räcker det sedan om vi vinner hemma och kryssar borta i resten.

Vill tillägga att Lindqvist, Obasi, Stefanelli verkar vara ytterligare bra värvningar.

Angående matchen igår så tycker jag att vi skulle använt samtliga byten för att få in lite friska ben sista 10. Jag tycker väl att vi borde använt sista bytet borta mot Braga under förlängningen också - men då även för att fått tiden att gå.

En normalsäsong hade det känts som om europaplatsen var förlorad - nu har vi fortsatt häng. Når vi den tycker jag Norling ska få chansen ett tag till (brist på alternativ).

Vi behöver dock värva Ronaldo för att göra mål som vår spelide är nu. - Obasi, Goitom, Stefanelli verkar inte duga ens mot AFC, som snittar två i baken per match, gör de ngt. 😉
Citera
2017-08-14, 11:55
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Roligt ändå om Kristoffer Olsson kostade 10, Stefanelli 15, Krpic 3 + en hel del annat, säkert minst 5 för Thern t.ex.

Då är AIK uppe i runt 40 miljoner som man lagt på spelare i år. Dvs typ halva Isak-pengen man fick.

BW borde nog ställas inför svars.

Om någon ska ställas till svars är det väl Norling som får ut så fruktansvärt lite av en så begåvad offensiv? aik är på tok för baktunga och har varit det hela året.
Citera
2017-08-14, 12:00
Medlem
simonvps avatar
Brukar vara sträng mot mitt Bajen när vi tappar poäng, men jag får ändå medge att spelet såg lovande ut igår. Jeppe blir bättre och bättre, och både Tankovic och Svendsen såg bra ut

Vill ju såklart att vi ska ta så mycket poäng som möjligt och att vi blir bättre än 11a, men samtidigt får jag köpa att det blir ojämna prestationer när vi dels bytt trupp från förra året samt bytt centrallinje under detta.
Citera
2017-08-14, 12:12
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ni får väl skaffa bättre publik.

Ja, alltså, 12k hemma mot AFC är uselt. Lika många som ni var i Borås 2002. Eller var det 120 000? Glömmer alltid bort.
Citera
2017-08-14, 12:29
Medlem
soligts avatar
Jag kan säga som Dif supporter att om alla lag i allsvenskan gick och kollade på sitt eget lag istället för motståndarlaget, så skulle publiksiffran öka markant...
Tex AIK-GBG 22,000
AIK- Häcken 10,000
DIF-ÖFK 12,000
DIF-AFC 11,000
HIF-KFF 22,000
HIF- ÖSK 22,000
Slutsats är alltså om det är 22,000 besökare på en match när IFK GBG gästar, och 11,000 veckan efter när Sundsvall gästar så går man och kollar på motståndarlaget.
Citera
2017-08-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Jag kan säga som Dif supporter att om alla lag i allsvenskan gick och kollade på sitt eget lag istället för motståndarlaget, så skulle publiksiffran öka markant...
Tex AIK-GBG 22,000
AIK- Häcken 10,000
DIF-ÖFK 12,000
DIF-AFC 11,000
HIF-KFF 22,000
HIF- ÖSK 22,000
Slutsats är alltså om det är 22,000 besökare på en match när IFK GBG gästar, och 11,000 veckan efter när Sundsvall gästar så går man och kollar på motståndarlaget.

Så derbyn i Stockholm handlar alltså om att IQ-noll människorna i vår kära huvudstad inte förstår att det är fler matcher med t ex Skansen i Stockholm än de mot Gnaget och Bajen?

Edit: Du har iofs en poäng skall jag väl tillägga, men IFk och AIK är ju ett klassiskt rival möte. Att jämföra Sundsvall med IFK GBG är som faktiskt lite som att jämföra ett 08-Derby med en match mot Sundsvall.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-08-14 kl. 13:10.
Citera
2017-08-14, 13:13
Medlem
soligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Så derbyn i Stockholm handlar alltså om att IQ-noll människorna i vår kära huvudstad inte förstår att det är fler matcher med t ex Skansen i Stockholm än de mot Gnaget och Bajen?

Jag gissar på att du håller på GAIS eller Oddevold.
Citera
2017-08-14, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Jag gissar på att du håller på GAIS eller Oddevold.

Hellre Oddevold än GAIS, men nej, det var fel gubben, try again.
Citera
2017-08-14, 13:30
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Ja, alltså, 12k hemma mot AFC är uselt. Lika många som ni var i Borås 2002. Eller var det 120 000? Glömmer alltid bort.
Haha varför jämför du en bortamatch med en hemmamatch?

Dessutom har jag svårt att tro på att det var 12k igår.

https://twitter.com/MrFarid/status/896816402618867713

aik kommer sakta dö ut på Friends
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in