2017-08-14, 08:42
Medlem
Champagneoclocks avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten/polisens-nya-teori-om-forsvunna-kim/
Nya teorier.
Tyskland nästa för Kim.
Citera
2017-08-14, 08:53
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
8 minuter kan dieseln gå utan att luft tillförs utifrån.

Problemet är att det blir ett stort undertryck i båten, flera ATM om jag inte missminner mig.

Det är sjukt obekvämt att snorkla. Trumhinnorna sliter.

Lufttrycket ombord sjunker givetvis när motorn förbrukar luft. Som att flyga på hög höjd.
Slita på trumhinnorna... om man snorklar och insuget till motorn tillfälligt stängs då och då pga grov sjö så är det givetvis jobbigt för öronen när trycket ändras fram o tillbaks.
Citera
2017-08-14, 08:53
Medlem
Yolandees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Inte alls omöjligt. Börjar själv luta åt något i den stilen, nästan mer än sexteorierna.

Känns - för en amatörpsykolog som bara har mediala beskrivningar av PM att gå på - som det är ett större no-no för PM att utmålas som usel sjöman än att få inviter avvisade.

Mats har en jazzgrupp som heter CIA Seven. Han har ett privat raket/rymd program och U-båts program. Vad är det som driver honom till det? Är det någon som vill sätta dit honom? (Som med Julian Assange?)
Varför har mannen som går ner i U-båten gasmask? Är det för skydda sig mot gas eller för att skydda sin identitet?
Citera
2017-08-14, 08:55
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolandee
Mats har en jazzgrupp som heter CIA Seven. Han har ett privat raket/rymd program och U-båts program. Vad är det som driver honom till det? Är det någon som vill sätta dit honom? (Som med Julian Assange?)
Varför har mannen som går ner i U-båten gasmask? Är det för skydda sig mot gas eller för att skydda sin identitet?

Han har nog en andningsmask.
Det har man när man går ner i tankar m.m eftersom man inte vet vad luften innehåller.
Kan ju finnas gaser från batterier t.ex.
Citera
2017-08-14, 08:56
Medlem
dialektikers avatar
Jahapp inget nytt mer i nyheterna förutom att de tydligt säger att han kan fällas för att han oavsiktligt har dödat Kim. Jag tänker inte titta igenom 100 sidor svammel sen jag skrev sist utan skriver igen min hypotes att hon kan ha ramlat och slagit sig så illa då det var ganska stormigt när ubåten åkte. Därefter har han agerat irrationellt. Alla människor kan få panik om en dödsolycka sker i ens närhet.

Jag tycker det är så tjatigt det här med att han skulle vara en sexgalning. Det behöver inte vara sex inblandat för att folk dör.

Han kan väl erkänna vad som hänt dock. Varför ska han hålla på och ändra förklaringar? Irriterande.
Citera
2017-08-14, 08:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
http://www.expressen.se/kvallsposten/polisens-nya-teori-om-forsvunna-kim/
Nya teorier.
Tyskland nästa för Kim.
Nautilus siktades vid Saltholm vid midnatt. Med 9 knops fart hinner hon tillryggalägga 175 km tills hon siktades vid haveriplatsen kl 10:30. Det är över 200 km från Saltholm-Tyskland-haveriplatsen, så båten kan inte ha hunnit åka till Tyskland.
Citera
2017-08-14, 09:02
Medlem
Vad hade han fått för problem om han hade räddningstjänsten isåfall? Säkrare att ljuga? Tydligen inte.

Jag tycker solklart sexmord. Om dom inte hade nåt annat bråk om nåt men vad skulle det kunna vara.
Senast redigerad av werdo 2017-08-14 kl. 09:04.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nautilus siktades vid Saltholm vid midnatt. Med 9 knops fart hinner hon tillryggalägga 175 km tills hon siktades vid haveriplatsen kl 10:30. Det är över 200 km från Saltholm-Tyskland-haveriplatsen, så båten kan inte ha hunnit åka till Tyskland.
Låter rimligt det du skriver.
Men om man läser artikeln gör Expressen en annan uträkning vilken visar på att han kan ha hunnit.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Inte alls omöjligt. Börjar själv luta åt något i den stilen, nästan mer än sexteorierna.

Känns - för en amatörpsykolog som bara har mediala beskrivningar av PM att gå på - som det är ett större no-no för PM att utmålas som usel sjöman än att få inviter avvisade.
Någon var inne på det tidigare, att han ville stajla, kanske med henne i tornet och ett litet dyk på det. Grejen med personer som Peter är att de är helt omöjliga att avläsa, ingen vet vad deras nästa steg är eller hur de reagerar vid kränkningar. Beroende på hur narcissistisk och småautistisk han är kommer vi nog få se lite alla möjliga konstiga förklaringar, skulle inte förvåna mig om han börjar dilla om storpolitik också...
Citera
2017-08-14, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Någon var inne på det tidigare, att han ville stajla, kanske med henne i tornet och ett litet dyk på det. Grejen med personer som Peter är att de är helt omöjliga att avläsa, ingen vet vad deras nästa steg är eller hur de reagerar vid kränkningar. Beroende på hur narcissistisk och småautistisk han är kommer vi nog få se lite alla möjliga konstiga förklaringar, skulle inte förvåna mig om han börjar dilla om storpolitik också...

Men nu är redan anhållen för vållande, varför inte berätta då . För det kommer kanske bli mordåtal.
Citera
Medlem
Jag har inte följt händelsen fullt ut men läst några nyhetsartiklar här och där och det som slår mig när jag läst dessa är att eftersom det ”framkommit upplysningar i förhör som kan kränka den svenska kvinnans anhöriga” så måste det röra sig av någon form av sexualbrott som slutat i mord eller liknande. För mig betyder nämligen kränka att man är ute efter att förolämpa, förödmjuka, skymfa, vanära, såra samt våldföra sig på.

Jag vet att en äldre betydelse av ordet ”kranka”, som ordet kränka kommer ifrån, betyder att ha samlag med en kvinna på ett vanärande sätt, utanför äktenskapet eller med våld.
Citera
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Är ledsen att jag rörde till det, nu efter hjälp från flera håll är jag med, tack!

Tänkte på en sak, kan det finnas fler lik i PM:s garderob?
J a det är möjligt. Skrev tidigare i tråden om det ouppklarade mordet på Louise Borglit. I en förort till Köpenhamn. Peterhöll ju till i Köpenhamn.
www.flashback.org/t2778661p16
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in