Citat:
Ursprungligen postat av
Browndawg
Det som förvånar är att han säger att man skulle till och med vakna av syrebrist om man skulle somna och det tar slut syre. Stämmer det? Jag som har fått för mig att det är livsfarligt och man vaknar inte. Han är smartare än mig så han har väl rätt men lät emot allt jag lärt mig.
Det var inte det han skrev. Han skrev att man vaknar om CO2-halten blir för hög men inte om O2-halten blir för låg.
Sen tvivlar jag även på att det stämmer. Det är många som dragit sina sista andetag i sömnen pga för hög CO2-halt och de verkar inte ha vaknat av det. (Japp, jag menar verkligen CO2 och inte CO (kolmonoxid). CO är ännu värre men även CO2 orsakar sådana olyckor.)
Citat:
Ursprungligen postat av
polygrip
Sedärja. 50kWh är duktigt med mos! Som en jämförelse har basmodellen av Tesla S 70kWh. Pluginhybriden som är tänkt att gå på enbart eldrift för dagligpendling har så mycket som 12kWh.
Så med andra ord, i synnerhet nu när vi vet att den har snorkel, allt som diskuterats om radar kan vi i princip glömma.
Fast nu gick han ju i ytläge med släckta lanternor framför det där fraktfartyget och även då han blev hittad till slut så han kanske höll sig vid ytan i alla fall även om batterikapaciteten hade tillåtit undervattensgång.