Citat:
Ursprungligen postat av
Barbequeken
Radarinformation ointressant om man inte vet vilken farkost ekot tillhör.
Det lär inte vara hundratals oidentifierade ekon att följa utan att det går fint bara det har funnits något eko.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wellwellwell
Någon som vet hur det är med vattenlik när någon använder sänke. Är det inte så att kroppen löses upp så att tex om sänket är förankrat i benen så kan tex torson frigöra sig och flyta upp av gaserna. Eller en arm etc. Sundet är ju så väl trafikerat nu på sommaren så det kan ju hända att någon hittar flytande delar.
Jag är säker på att han sänkt henne i sundet men inte där ubåten hittades utan tidigare Kanske norröver mot bron. Vore ju idioti att sänka kroppen på samma ställe som ubåten. Ubåten är ju lättare att hitta under vattnet.
Jag vet inte men jag brukar använda... eh, jag har lekt med tanken att man bör lina in liket i en tung kedja eller något så inte tyngden bara är fäst på ett ställe.
Frågan är väl om kroppen hinner lösas upp och bli så ömtålig innan gasproduktionen upphör. Efter ett tag så flyter ju inte lik upp längre utan blir liggande på botten. Skelettdelar finns kvar i många år, på vissa ställen i hundratals år och på andra åtminstone i tiotals år.
Citat:
Ursprungligen postat av
dartvejder
Detta var intressant, och något oväntat;
Källa:
http://electronics.howstuffworks.com/would-a-cell-phone-work-on-a-submerged-submarine.htm
Givet att Kim hade (och/eller PM) hade sina mobiler med sig, borde det finnas en hel del info när dom tömmer masterna.
Om du tänker att det där "Submarines must stay submerged at a depth of about 200 to 330 feet (60 to 100 meters) in order to avoid detection" skulle gälla mobiltelefoni så glöm det. Mobilsignalen stoppas av bara någon cm vatten. Jag vet inte varför den texten stod ihop med det andra, 60-100 m måste avse något annat sätt att upptäcka ubåtar i uläge.