2017-08-13, 21:59
Medlem
Liknar dansk lag den svenska går han fri om han håller käften, det är åklagaren som skall visa vad som hänt, han kan skylla på ufon och komma undan. Är dessutom ganska övertygad om att det finns dykutrustning med viktbälten ombord då är det lätt att sänka en kropp som aldrig hittas
Citera
2017-08-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Landskronadjupet bör väl ha varit det lättaste för honom i så fall. Nu vet jag inte den exakta positionen, men någonstans öster om Ven, dvs mellan Ven och Landskrona:

N55°55'07.49
E012°43'15.23

(55.9187, 012.7209)

https://www.google.se/maps/place/55°55'07.5"N+12°43'15.2"E/@55.9396436,12.5649506,10z

Bättre gömma grunt i ålagräs. Jäkligt mycket aktivitet runt Ven. Och så avståndet. Tveksamt.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
N*els Chr*st*an K*nrad N*elsen er KW's pokvenn. Jeg vet ikke hvem PT er.
Tack. P T omnämndes i ett inlägg men jag hittar det inte igen. Kanske nån som ockå försvann 😉
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Hm. Jag tror de söker för långt söderut. Hoppas jag har fel.

https://www.sydsvenskan.se/2017-08-13/ubatsagaren-har-lamnat-ny-forklaring
Det är ett rimligt antagande om man utgår ifrån att ytvattnet oftast går norrut genom sundet. Kan dock finnas avvikelser temporärt beroende på väder och vind. Efter vad jag såg på livestreamen så hade dom någon flytboj dom följde som jag antar var tänkt att följa strömmarna. Men i stort låter det tokigt och dom borde leta mot Öresundsbron/Pepparholm och vidare mot Saltholmen.
Citera
2017-08-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Är han en narcissist?
Nej och troligen inte psykopat heller. Någon form av ASD diagnos, typ Asperger har han förmodligen vilket behandlats tidigare i tråden.

Just oförmågan att tolka andra människors intentioner och känslor avskriver lite psykopaten, likaså samarbetssvårigheterna. Självkritiken och offermentaliteten han uppvisar i dokumentären om raketprojektet är inte typisk för en narcissist heller.
Citera
2017-08-13, 22:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Intressant fall. Väldigt mycket som har hänt kring själva fallet, men troligtvis kommer inga mer större händelser att ske. Varför:
Madsen har antagligen dumpat liket på djupt vatten, och på ett sätt så att det aldrig mer kommer att hittas. Han har trots allt koll. Ubåten sänktes, så alla spår efter våld/våldtäkt är utplånade.
Madsen fortsätter att blåneka, och inga vittnen finns. Då blir det omöjligt att fälla honom: Inga vittnen, ingen teknisk bevisning, och nekande.
Citera
2017-08-13, 22:02
Medlem
Citat:
Bättre gömma grunt i ålagräs. Jäkligt mycket aktivitet runt Ven. Och så avståndet. Tveksamt.
Mitt inlägg var ett svar på frågan var det fanns några större djup i området. Var det är bäst att gömma dödade personer har jag ingen erfarenhet av.
Citera
2017-08-13, 22:03
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Intressant. Har du någon källa på det? Jag hade nog gissat på några dagar minst.

Efter ungefär 20 minuter så lämnar kroppen ämnen som en likhund kan snappa upp. Beroende på temp m.m.
Citera
2017-08-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Intressant fall. Väldigt mycket som har hänt kring själva fallet, men troligtvis kommer inga mer större händelser att ske. Varför:
Madsen har antagligen dumpat liket på djupt vatten, och på ett sätt så att det aldrig mer kommer att hittas. Han har trots allt koll. Ubåten sänktes, så alla spår efter våld/våldtäkt är utplånade.
Madsen fortsätter att blåneka, och inga vittnen finns. Då blir det omöjligt att fälla honom: Inga vittnen, ingen teknisk bevisning, och nekande.

Det finns en chans att han klappar ihop och erkänner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Nej och troligen inte psykopat heller. Någon form av ASD diagnos, typ Asperger har han förmodligen vilket behandlats tidigare i tråden.

Just den totala oförmågan att tolka andra människors intentioner och känslor avskriver lite psykopaten, likaså samarbetssvårigheterna. Självkritiken och offermentaliteten han uppvisar i dokumentären om raketprojektet är inte typisk för en narcissist heller.

Håller med dig till stor del, men det är dock många psykopater som har samarbetssvårigheter eftersom de ofta är egoister. Det är en myt att psykopater charmar alla - ruskar man om deras falska fasad så krävs det inte mycket för att den rämnar. De är som regel oberäkneliga och svåra att jobba med.

Att han är narcissist tycker jag heller inte kan uteslutas. Tvärtom pekar hans beteende i många situationer på det liksom de konflikter han hamnar i.

Men jag är enig i att Aspergers nog är troligare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Är han en narcissist?

Definitivt. Kolla Youtube om du inte gjort det, finns en hel del klipp. Ganska oskön snubbe, tycker jag.
Citera
2017-08-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Olsson
Flera platser med 40+ meters djup däromkring.
https://kartor.eniro.se/?c=55.921171,12.720108&z=13&l=nautical&q=%22ven%22 ;geo

Dessutom går inte Ventrafiken nattetid och de flesta båtar som kör på längs i sundet går på utsidan av Ven (från svenska sidan räknat) så man kan nog vara relativt osynlig och ostörd där om man vill.

Edit: Sedan kanske det är lite väl långt att köra och dumpa lik där när man utgår från Köpenhamn förstås, men är det djup och relativt lugn man är ute efter så varför inte?
Senast redigerad av Telefoni 2017-08-13 kl. 22:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in