2017-08-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Antingen visar den fel enhet eller har du skrivit fel. 10 promille låter mer rimligt, inte procent.
vi pratar väl syremättnad och inte salthalt? när vi diskuterar liks nedbrytningshastighet, med avseende på mikrobiologisk aktivitet?
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Helt ointressant att följa massa ekon om man inte vet vad de är eller går koppla dem till en farkost. Så antingen har man automatiskt målföljning AIS eller så gör man det manuellt.
Det blir säkert bra med det, det får väl räcka att alla andar förstår att du är ute och cyklar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Alltså han är dessutom bara häktad på den lägre graden, och för vållande. Så känns som att dom inte har så mkt på fötterna än.

Kan inte riktigt hitta uppgiften/info om att han är häktad på en lägre misstankegrad. Är det som att han är häktad på motsvarande 'skälig' nivå och måste släppas inom kort om man inte får in mer bevis/kan snäppa upp graden?
(ej bekant med danskens lagbok)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Helt ointressant att följa massa ekon om man inte vet vad de är eller går koppla dem till en farkost. Så antingen har man automatiskt målföljning AIS eller så gör man det manuellt.

Rådata loggas. Du behöver inte göra några manuella åtgärder för att spåra ett ytmål. Det är inte eldledning vi pratar om. Så länge det är ett mål som fyller kriterierna för att inte filtreras bort som clutter så finns det med i eventuell loggad data.
Citera
2017-08-13, 21:36
Medlem
Co-founderns enda aktivitet på Twitter, sen denna händelsen, är att uppmärksamma raljerande tweet att dansk tv snart lär visa Amatörer i rymden.

https://twitter.com/KvonBengtson/status/896368301777055746
Citera
2017-08-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
De har en koordinat för var ubåten befann sig två timmar efter försvinnandet anmäldes. Hjälper inte sånt?? Förstår inte vad som är så omöjligt.

Borde inte vara så mycket aktivitet vid den tiden när det är mörkt. En avvikande färd som korsa en farled vid denna tid borde var enkelt att hitta. Det som gör det svårt är att jag tvivlar att man har information från radar om detta, trots att Flashback-professorerna påstår detta.

Då skulle man inte vara nere vid Skanör och leta.

https://www.sydsvenskan.se/2017-08-13/ubatsagaren-har-lamnat-ny-forklaring

Jag tror inte de har en fucking clue var de ska leta. Det är jäkligt svårt eftersom man måste ta hänsyn till strömmar. Mitt första tips är norr om Saltholmen. Kanske rent av mer norrut med tanke på det varit tre dagar nordgående ström.
Citera
2017-08-13, 21:37
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag skulle egentligen säga en kropp luktar lik relativt omedelbart som den dör, vilket en likhund kan känna. Så hade han inte sänkt ubåten hade troligen en likhund känt liklukt i ubåten.
Jag tror att dn likhund kan känna liklukt om det finns någon, i ubåten även under nuvarande förhållanden. Har hon legat död där några timmar finns det nog spår o doftämnen
Citera
2017-08-13, 21:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Att hon simmat i land nånstans är uteslutet som jag ser det och det beror inte på att jag misstror hennes simkunskaper, utan på hypotermi. Att vattnet är särskilt varmt där ute på havet är högst otroligt och att i kjol och blus simma med hypotermi (köldchock) är svårt, för att inte säga omöjligt.

Varför är det otroligt?

smhi, citat;

Under våren och sommaren värms ytvattnet fortlöpande men blandas också ner av vinden. Temperaturen når ett maximum i början av augusti på ca 20 grader och temperatursprångskiktet når då sitt största djup på ca 30 m.
Citera
2017-08-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Rådata loggas. Du behöver inte göra några manuella åtgärder för att spåra ett ytmål. Det är inte eldledning vi pratar om. Så länge det är ett mål som fyller kriterierna för att inte filtreras bort som clutter så finns det med i eventuell loggad data.

Kan du på något sätt styrka ditt påstående?
Citera
2017-08-13, 21:39
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan inte riktigt hitta uppgiften/info om att han är häktad på en lägre misstankegrad. Är det som att han är häktad på motsvarande 'skälig' nivå och måste släppas inom kort om man inte får in mer bevis/kan snäppa upp graden?
(ej bekant med danskens lagbok)

Han är häktad på den lägre graden och i 24 dagar att börja med. Läste det i någon tidning. Ska försöka hitta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.
Co-founderns enda aktivitet på Twitter, sen denna händelsen, är att uppmärksamma raljerande tweet att dansk tv snart lär visa Amatörer i rymden.

https://twitter.com/KvonBengtson/status/896368301777055746
Man såg ju redan i dokumentärserien att de var duktigt less på PM, ingen enkel människa, slutavsnittet lär polisen kolla på just nu
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Tack för snabbt svar! Det är lite spännande att det kan vara så olika uppgifter. Det känns ju rimligt att direktrapporterade uppgifter borde vara hyfsat korrekta, men samtidigt verkar det lite knepigt att salthalten är så exceptionellt mycket högre än vad som uppges i andra källor - om inte annat borde djurlivet påverkats av en så markant salthaltsökning tycker jag. Undrar just om det kan ha "klibbat fast" (jag ber om ursäkt för den bristande vetenskapliga terminologin ) saltavlagringar på boj / mätare som påverkar resultatet?
Nå. hur som helst så är det långt ifrån trådens ämne, jag blev bara lite nyfiken...
Barbequeken blandar ihop procent och promille, runt 10 promille ska det vara eller en procent, inte 10 %.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in