2017-08-13, 00:39
Medlem
Roland Janssons avatar
Som övriga säger, lägg ner, du har varit för på.
Citera
2017-08-13, 00:45
Medlem
känner igen det där beteendet väldigt mycket från en tjej jag träffade för ett par år sen, riktig pingla utseendemässigt och galen i sänghalmen. visade sig att hon hade pojkvän och det var därför hon avbokade ofta av märkliga anledningar.

kul om det är samma tjej, är hon av marockanskt ursprung och har blåa ögon?
Citera
2017-08-13, 00:47
Medlem
Jösses, man får ju bara huvudvärk genom att läsa ts:s "fall". Det är ett dött lopp och ingenting att öht ägna en sekunds tanke åt. Vi har alla "varit där" någon gång i våra liv och en del lär sig aldrig dock - tyvärr. Det kommer med tiden/åren. Ett fruntimmer som inte nappar med en gång är inte värd besväret. Säg adjö till dina hjärnspöken nu och skit i henne.
Citera
2017-08-13, 02:00
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpunk
Det är väl det här som jag är ganska säker på att hon är men att svara på sms klarar även denna typ av personer.

Ja, hon kan absolut ha någon annan men denna tjejen känns inte så. Men jag kan ha fel.
Det som säger att ointresse finns är att hon inte svarar på sms som en normal människa.
Det som visar att hon är intresserad är att hon säger att vi måste ses igen, att vi passar bra ihop bland annat. Sen att hon från ingenstans skrev till mig och frågade hur jag mådde.

Tyvärr så börjar jag faktiskt tröttna. Det var inte Tinder för övrigt utan en seriös sida där folk inte bara vill kn*lla.

Ja, men det kan lätt gå ett dygn minst. Inte om ni blir ihop sedan, då får du svar direkt. Men introverta har ofta telefonen på ljudlöst läge i andra ändan av lägenheten. Gillar du henne så häng kvar ett tag, blir det ni kommer du få en tillgiven, trogen flickvän med ett rikt känsloliv. Som dessutom inte är någon bimbotjötröv.
Citera
2017-08-13, 08:37
Avslutad
Haft samma problem med en hel del. Du gör inget fel i att skriva vad du känner. Men tyvärr ser tjejer inga problem i att behandla killar som luft när det kommer till internet-dejting. De har 20 andra på gång...såfort det blir 1% jobbigt så behandlas man som ett pop up fönster som de bara stänger ner direkt.

Dock finns de vissa som är ärliga och säger sanningen. Precis som du säger tar man hellre ett nej än tystnad! Tycker det är jävla dålig stil och mitt tips är du tar bort henne. De gör jag direkt nuförtiden själv.

Vi svenskar har extremt svårt för att säga nej och när vi väl ska göra det försöker vi med världens omväg. Problemete med sms / internet och tjejer är att de bara skiter i det helt och hållet. De fattar inte alls att vi killar kan bli sårade....de är ju bara tjejer som är offer nuförtiden Kan lova hon sitter och tänker "asså han är så jobbig som skriver...jag orkar inte..buhuuu så synd om mig!"

Skit i henne!
Citera
2017-08-13, 09:00
Medlem
Tack för era råd. Saken är väl egentligen den att jag redan börjat tröttna på detta beteende.
Hon var lätt en 10/10 innan, men är nu nere på 3/10.

Hon kan ju iofs vara introvert men jag tycker inte man skyller på saker eller lovar något då. Det är så osexigt att inte ens kunna skicka ett sms med en ursäkt.
Dock så tror jag hon är synsk eller något för varje gång jag raderat hennes nummer innan så har hon börjat skriva. Tror att mitt sista sms blev spiken i kistan faktiskt.
Citera
2017-08-13, 09:09
Medlem
the juntos avatar
Som andra säger. Glöm den här människan ju snabbare desto bättre för dig. Det kommer kosta dig onödig energi.
Citera
2017-08-13, 09:14
Medlem
Citat:
Tack för era råd. Saken är väl egentligen den att jag redan börjat tröttna på detta beteende.
Hon var lätt en 10/10 innan, men är nu nere på 3/10.

Hon kan ju iofs vara introvert men jag tycker inte man skyller på saker eller lovar något då. Det är så osexigt att inte ens kunna skicka ett sms med en ursäkt.
Dock så tror jag hon är synsk eller något för varje gång jag raderat hennes nummer innan så har hon börjat skriva. Tror att mitt sista sms blev spiken i kistan faktiskt.

Att inte svara på sms har inget med att vara introvert att göra. Sorry man, she is just not that into you. Och dessutom oartig och respektlös som inte svarar ens.
Citera
2017-08-13, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
Att inte svara på sms har inget med att vara introvert att göra. Sorry man, she is just not that into you. Och dessutom oartig och respektlös som inte svarar ens.
Precis!

Tack allihop för era synpunkter!
Nu går livet vidare med nästa.
Citera
2017-08-13, 18:16
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Hej!

Jag har träffat en tjej via nätet som är helt underbar när vi väl ses men som är helt hopplös på att höra av sig. Det gjorde i sin tur att jag gjorde en korkad grejj. För att förstå lite hur det ser ut så skriver jag nedan hur konversationen varit. Dagarna har jag med bara för att ni ska få en bättre överblick över tiden mellan.

Dag.
1. Vi träffades, allt gick jättebra och vi bestämde ny träff.
2-9.
10.Vi skulle ses men hon meddelar att hon blivit sjuk. Jag frågade hur hon mådde efter det som hänt men inget svar.
11-12.
13. Hon skriver glatt och frågar om vi ska ses, vilket vi också bestämmer.
14.
15. Vi ses och allt funkar kanonbra igen. Vi bestämmer att vi ska ses igen och att vi ska höras om när på söndag kväll.
16.
17. Söndagen kommer. Jag skriver och frågar hur läget är och om hon mår bra samt om vi ska ses. Hon skriver att hon mår bra men inget svar på om vi ska ses.
18-19.
20. Jag skriver att jag tänker på henne och att om hon vill ses får hon gärna höra av sig. Hon svarar att vi kan ses på helgen för att hon är upptagen fram tills dess.
21.
22. Fredagen kommer och jag frågar om vi ska hitta på något till helgen men får inget svar.
23.
24. Söndagen kommer och jag skriver: lycka till efter semestern. Inget ”tack” eller något.
25-26.
27. På onsdagen skriver hon och frågar hur läget är och vi utbyter några meningar. Sen skriver jag lite senare och frågar om hon gör något till helgen. Inget svar. Då börjar jag lacka ut lite och skriver att jag är besviken på henne eftersom hon lovat att vi skulle ses till helgen men inte ens kan skicka ett ”Nej, tyvärr kan jag inte”. Inget svar.
28.
29. Fredag eftermiddag ber jag om ursäkt om hon tog illa upp. Svaret jag får är typ: ”Förstår inte vad problemet är. Ska jag vara ärlig så börjar mina varningsklockor att ringa”.'
Jag svarar tillbaka och utvecklar vad jag menade på ett väldigt pedagogiskt sätt. Inget svar.

Så nu sitter jag här och undrar om jag är dum i huvudet? Vad tror ni händer nu? Det som gör saken ännu mer förvirrad är att hon flertalet gånger sagt själv att hon tycker vi passar bra ihop samt att hon inte varit inne på dejtingsidan sen vi träffades andra gången.
Varför svarar hon inte på frågorna man skickar? Är hon konflikträdd eller bara otroligt ointresserad av mobilen eller av mig? Tror ni jag är rökt sedan jag skickade det sista meddelandet? Alla realistiska funderingar uppskattas.

När man träffar en ny person ska man väl kolla om man kan ha kul och vara avslappnade ihop.

Det där du kör luktar mer som något slags kontrollbehov, tycker jag. Och att sedan uppe på det texta att du är besviken ... Det här är ju en person som du inte känner, svarar hon inte så släpp det bara.
Citera
2017-08-13, 18:46
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
När man träffar en ny person ska man väl kolla om man kan ha kul och vara avslappnade ihop.

Det där du kör luktar mer som något slags kontrollbehov, tycker jag. Och att sedan uppe på det texta att du är besviken ... Det här är ju en person som du inte känner, svarar hon inte så släpp det bara.

Håller med dig och andra. TS är alldeles för på och skrämmer bort tjejen.

Hon kan ha varit intresserad av TS från början men sedan svalnade intresset av någon anledning. Då är det bara för TS att acceptera läget och gå vidare. Hon är inte skyldig honom att svara eller förklara sig.

Det kan också vara så att hon varit väldigt upptagen en period och inte kunnat spika någon dejt pg a jobb och andra
åtaganden. Tycker att det är orimligt att tro att hon ska släppa allt annat och prioritera dejter först.
Under sommaren är det alltid svårt eftersom folk har så mycket för sig och reser hit och dit.
Citera
2017-08-13, 18:55
Bannlyst
Vilken fitta hon är!

Skit i henne och skriv inte ett skit mer till henne. Som någon annan skrev så har hon säkert en annan kille som hon prioriterar mer än dig. Du är bara en reserv. Det är därför hon inte svarar och bara helt plötsligt skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in