2017-08-13, 18:09
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Någon länk till uttalandet?

Hittar inte det just nu, men tidigare idag sa polisen det. Borde finnas i tråden då det diskuterades om det. Dom sa att dom misstänker att det var en medveten handling att sänka ubåten...
Citera
2017-08-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
NYA UPPGIFTER: Än mer märkligheter...men nu börjar det klarna; handelsfartyg nära att krocka med ubåten seglandets nedsläckt vid Saltholm.

AF
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vqM7m/vittne-vi-var-nara-att-krocka-med-ubaten-i-morkret

Norr om Saltholmen ligger ett stort område grunt vatten med mycket högt sjögräs. Har han dumpat henne där lär det bli svårt att hitta henne då det kommer bli svårt att se liket på ekolod. Man kommer bara se en jävla massa störningar från gräs. Måste nästan upptäckas visuellt. Förvånar mig inte om de hittar henne där.
Senast redigerad av Barbequeken 2017-08-13 kl. 18:14.
Citera
2017-08-13, 18:11
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
Sorry, kan inte se det.

Visst finns det udda par, men det finns gränser.
Och har man en affär så borde man i så fall vara mer diskret.

Tyvärr är det väl mer nära sanningen att Kim Wall gick ombord på en farkost och inte visste att den hon åkte ut med i journalistiskt syfte kan ha varit en ulv i fårakläder.

Varför det? Utåt hade de en profesionell relation, no more, no less.
Känt varandra länge, fattat tycke, träffats ett antal gånger och så vill en av dem bryta pga orsak.
Låter logiskt tycker jag. Vad motsäger detta?
Citera
2017-08-13, 18:12
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Hon hade t.ex. inte sålt ett enda reportage på ett år när detta hände.
Gå in på hennes egen hemsida och följ länkarna så hittar du artiklar publicerade under det senaste året både i mycket framstående större publikationer och i projekt/organisationer hon arbetat med. Alla jobb hon gjort finns inte heller listade där.

Man kan verkligen fråga sig varför du ljuger och vad har du för agenda med dina lögner?
Citera
2017-08-13, 18:13
Medlem
Hm, intressant att de dyker. De hittar väl liket snart.

Båda verkade vara lite retard så detta är väl en win win situation för mänskligheten.
Citera
2017-08-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Tack för svaren.
I The Guardian var det ju bl.a en del "sensationslystnad" om sex och queer. I The Independent ett fåtal miljöskildringar.
Ubåts- eller raket-teknologi verkar ju inte anknyta till de områdena i alla fall.

Nej det är lite udda ämne för henne.

Hon verkar dock ha intresserat sig för det mesta inom det obskyra, en del med mer progressiv politisk inriktning, en del mer av kuriosakaraktär.

Beskrivningen på hennes twitter-konto:

"I studied foreign policy & now I write about hackers, hustlers, Vodou, vampires, Chinatowns, atomic bombs, feminism, etc."

https://twitter.com/kimw4ll
Citera
2017-08-13, 18:14
Medlem
Smegmas avatar
Aningen offtopic, men jag tror att Peter haft för sig en hel del fuffens med sin u-båt. Det är ju ett perfekt ställe att göka slinkor på som man sedan vill bli av med - dumpning i sjön med vikter. Smuggel och de fina pengarna som finns med det är också ett alternativ. Jag skulle inte bli förvånad om Kim's försvinnande bara är toppen på ett isberg med Peters u-båt inblandad. Han har ju så klart dumpat Kim i sjön, han har ju haft jättemycket tid på sig att kunna göra det på ett "säkert" vis. Där det är som djupast och när det var mörkt så skred han till handling. Inget snack om saken.
Citera
2017-08-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Denna tråden säger väl nått om hur jävla idiotiskt Anna Odells handlande var!

Så många år senare och många här vet inte om de ska ha empati eller inte med KW just för att det kanske är ett konstprojekt.

Bara att flera ska behöva fundera på om det är en installation är ju helt sjukt!

Eller är det bara jag som är för trög för att fatta konst?

Fan vad förbannad jag blir nu!
Verkade som ett ovanligt fall det här vid en första anblick tyckte jag också. Ubåtsdraman av detta slag inträffar inte varje dag. Och så tänkte jag att det kanske var nåt missförstånd angående försvinnandet och att personer inom ubåtsföreningen kanske var mediakåta linslusar som förstorade upp det hela. Men tydligen så är hemmabyggda ubåtar inte helt ovanliga, och offret har ännu inte dykt upp. Och mord inträffar ju ibland så det är nog verklighet det här tyvärr.

Fast det är inte främst Odells fel att vi är skeptiska till nyheters innehåll? En del nyheter är ju politiskt vinklade så att det uppstår skepsis generellt. Har också hänt flera gånger tidigare att jag inte trott på nyheter av andra anledningar till att börja med. Exempelvis jokermannen med det illröda håret som gick loss med automatvapen i en biograf i Usa för några år sedan har jag fortfarande inte lyckats smälta helt...
Senast redigerad av MrNoShow 2017-08-13 kl. 18:16.
Citera
2017-08-13, 18:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Men om nu Peter har sänkt henne (vilket jag tror) så lär han ju ha gjort det där det är som djupast, han är säkert påläst vad det gäller det - då lär hon ju aldrig hittas. Om hon inte av någon anledning flyter i land. Att Peter är skyldig till Kim's försvinnande råder det ju inga tvivel om, frågan är bara hur han bragt henne om livet, varför och var han har dumpat henne.

Han behöver inte ens ha varit påläst, han har självklart sjökort med sig som visar djupen.
Citera
2017-08-13, 18:16
Medlem
Tidigt i tråden kom ett bra inlägg om att han ljög:

Ursprungligen postat av Nellepelle

Detta stämmer inte. Hörde delvis VHF-kommunikationen mellan räddningshelikopter och PM själv, när den hängde över honom efter upptäckt. Han fick frågan om allt var OK och svarade "ja". Inget vatten i båten. Han uppgav att han hade 2.5 tim in till kaj i Kphmn. Några min senare sjunker ubåten och PM hoppar över i en fritidsbåt som råkar vara på plats.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
Många av artiklarna är inte top stories direkt heller, en del känns mer som kuriosa.
Hon verkar ha gjort en del större stories för de större tidningarna och även blivit prisbelönt.
http://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE9783837/ambitioes-svensk-journalist-det-ved-vi-om-forsvundne-kim-wall/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
De sista signalerna finns där telefonen var på senast, det är inte samma sak som att hon är där också.
För att då inte glömma att telefonen i nte har det så lätt att nå master från insidan av ubåten. De där fönstren torde inte spärra radiosignaler, men om de är under vattenytan så kommer vattnet att dämpa extremt bra. Plåtskrovet självt är en perfekt faradays bur.

Är det däremot så att PM lyfter upp liket - med telefonen fortfarande påslagen i någon ficka - ur ubåten för att sänka henne, så finns det helt klart möjlighet att man fått någon positionering på ett ställe där hennes telefon omöjligt borde varit om PM talat sanning.

Så finns många olika saker polisen kan kolla som kan påvisas lögn - vilket ju däremot inte betyder att polisen lyckas få till bevis för vad som egentligen hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in