2017-08-13, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte om det finns uppgifter om båtens maximala aktionsradie, men fartangivelser har jag för mig att jag har sett någonstans, behövs både och för att kunna göra en ungefärlig beräkning. Men tidsmässigt så bör man kunna få en någorlunda hum om båten kan ha har varit i Danziger gatt och vänt eller inte, men det borde den svenska marinen ha känt till i så fall tycker man.

Kanske finns uppgifterna här:
https://en.wikipedia.org/wiki/UC3_Nautilus
Citera
2017-08-13, 13:13
Medlem
Burgesss avatar
Är det inte bara att pejla hennes mobiltelefon? Där sista signalerna finns - där e hon . . .
Citera
2017-08-13, 13:13
Medlem
Allt är bara så väldigt skumt.. Om han har mördat henne varför gjorde han det?

Hon följde med ubåten för att göra ett repotage om honom och hans uppfinningar, även om han skulle vara sjuk i huvudet så har jag svårt och tro att han mördar en reporter på detta vis och sen hade tänkt komma upp till land och låtsas som ingenting.

Och frågan är ju Hur man "råkar" döda någon på en ubåt så att man isåfall av rädsla för att bli anklagad dumpar kroppen i havet.

Att polisen angklagar han för mord nästintill direkt är ju intressant, ska bli intressant och få reda på vad det är som har hänt, tror dock inte hon är vid liv fortfarande eftersom hon då säkert skulle höra av sig till sina anhöriga
Citera
2017-08-13, 13:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawkbill
Hur lyder storyn kring hur han förliste från första början? Att ta sig ur en sänkt ubåt låter dramatiskt, mord iblandat eller ej.

Menar PM att han tagit en tur med KW, släppt av henne, tuffat iväg ensam och sedan sjunkit i en olyckhändelse själv? Hur är detaljerna kring hur han tog sig ur förlisningen? Sjöräddning som kom och plockade upp honom?
PM satt i tornet, sågs springa upp och ned. När fritidsbåten närmade sig började ubåten sjunka.
Citera
2017-08-13, 13:14
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Och inte kontaktat pojkvännen? Och han är borta i tolv timmar? Och inga vittnen där hon ska lämpats av. Dessutom inget i nuläget på övervakningskamerorna. Jo, tjena..

Det är ju inte troligt, men hon kan ju trots av allt gått i land och något annat inträffat.
Jag antar att polisen fortfarande jobbar på det spåret för att utan att kunna motbevisa att det inte skedde så har Madsen en möjlighet att komma undan om inte den tekniska bevisningen säger något annat.
Citera
2017-08-13, 13:15
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Ja nyknullad och fin och möts upp av en svartsjuk pojkvän?
Som i sin tur slår ihjäl henne och kastar av henne på öresundsbron.
Då ligger kaptenen risigt till
Citera
2017-08-13, 13:16
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Ja nyknullad och fin och möts upp av en svartsjuk pojkvän?

Angående den där pojkvännen; har tappat bort länkar där det fanns mer uppgifter om när han slog larm om att KW saknades
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO

Hon följde med ubåten för att göra ett repotage om honom och hans uppfinningar, även om han skulle vara sjuk i huvudet så har jag svårt och tro att han mördar en reporter på detta vis och sen hade tänkt komma upp till land och låtsas som ingenting.

Och frågan är ju Hur man "råkar" döda någon på en ubåt så att man isåfall av rädsla för att bli anklagad dumpar kroppen i havet.

Att polisen angklagar han för mord nästintill direkt är ju intressant, ska bli intressant och få reda på vad det är som har hänt, tror dock inte hon är vid liv fortfarande eftersom hon då säkert skulle höra av sig till sina anhöriga
PM blev kåt, närmandet spårade ur. PM stryper henne.
Kroppen dumpas i sjön.
PM har flera timmar på sig att fundera vad han skall ta sig till.
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Är det inte bara att pejla hennes mobiltelefon? Där sista signalerna finns - där e hon . . .

De sista signalerna finns där telefonen var på senast, det är inte samma sak som att hon är där också.
Citera
2017-08-13, 13:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det är ju inte troligt, men hon kan ju trots av allt gått i land och något annat inträffat.
Jag antar att polisen fortfarande jobbar på det spåret för att utan att kunna motbevisa att det inte skedde så har Madsen en möjlighet att komma undan om inte den tekniska bevisningen säger något annat.
Hittas ingen kropp och svag teknisk bevisning, hmmm blir svårt fälla honom.
Citera
2017-08-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Hitta inte på saker som inte har sagts. Restaurangägaren visste inte om kameran täckte aktuellt område.

Källan till mitt inlägg:

Kameror täcker området
Snart kommer det vara stå klart om Kim Wall klev av på kajen. Polisen i Köpenhamn har tagit del av de övervakningskameror som finns i området. De täcker både stora delar av kajen och utsidan av den restaurang som Peter Madsen säger att han lade till i närheten av.
Om kvinnan gick av här har hon med stor sannolikhet fångats på övervakningsfilm. Det menar Bo Petersen, ägaren till restaurang Halvandet. Han förklarar att kamerorna täcker hela området och att materialet har lämnats över till polisen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8ygGw/overvakningsfilm-kan-losa-gatan-med-forsvunna-kim-wall

Vänligen visa källan som säger att ägaren inte visste om kameran täckte området. Jag har missat en sådan uppgift.
Citera
2017-08-13, 13:18
Medlem
Åtalet är vållande till annans död / dråp - inte mord

Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in